Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer l’estat del món i la seva evolució històrica recent; comprendre'n els paràmetres bàsics (juridicopolítics, sociològics, econòmics, culturals, estètics i comunicatius) |
| A3 |
Dominar el maquinari i el programari de producció audiovisual i multimèdia |
| A4 |
Aplicar la llengua pròpia a l’elaboració de productes audiovisuals factuals i de ficció, construint missatges orals i escrits destinats a la seva difusió audiovisual que siguin eficaços, correctes i atractius, adoptant els recursos lingüístics i no verbals i les estratègies retòriques més adequades |
| A7 |
Dominar els fonaments teòrics i pràctics de l’exercici del periodisme audiovisual |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Treballa una visió crítica dels conceptes explicatius de la realitat social i els emmarca en el seu procés de construcció social
És capaç d’analitzar críticament, des del punt de vista de la història dels corrents estètics, qualsevol producte comunicatiu de masses
Adquireix la capacitat d’analitzar les dinàmiques socials, econòmiques, polítiques i culturals de la nostra societat
| | A3 |
Coneix i identifica els diferents sistemes i formats de captació, gravació, edició i tractament d’imatge i so
Es capacita en les possibilitats expressives tant de la imatge com del so
| | A4 |
Pren consciència de la importància d’una bona expressió oral i escrita per al desenvolupament professional i personal
Reconeix les característiques bàsiques de l’oralitat i les seves funcions
Coneix les característiques i els elements condicionants dels textos orals, especialment els dels mitjans audiovisuals
Identifica i corregeix els problemes d’expressió oral més comuns
Domina les tècniques bàsiques de la locució per a ràdio i televisió
| | A7 |
Coneix i sap aplicar el concepte d'actualitat periodística i de noticiabilitat
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Comparteix i assumeix els objectius d'aprenentatge proposats pel professor
| | B3 |
Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Reflexiona sobre les noves formes de fer les coses
| | B6 |
Controla suficientment els seus nervis per expressar-se en públic
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Fomenta la participació de les seves audiències i pregunta de forma constructiva per aconseguir el diàleg
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
El llenguatge de la ràdio |
- La paraula
- La música
- Els efectes
- El silenci
|
Radioarte |
- Experimentació sonora
- Radioarte concret i abstracte
- Paisatges sonors, poesia sonora i música experimental
|
Discurs Radiofònic |
- Gèneres i formats radiofònics |
Dramatització |
- Monòleg
- Radioteatre
- Radionovela
|
El documental sonor |
- Elements del documental sonor
- L'ús de les fonts
- El muntatge
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
4 |
4 |
8 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
12 |
24 |
Treballs |
|
16 |
20 |
36 |
Pràctiques a laboratoris |
|
6 |
30 |
36 |
Debats |
|
4 |
4 |
8 |
Pràctiques a través de TIC |
|
6 |
12 |
18 |
Sessió Magistral |
|
4 |
0 |
4 |
Atenció personalitzada |
|
8 |
8 |
16 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació d'assignatura: objectius, metodologia, calendari de pràctiques i treballs |
Presentacions / exposicions |
Presentació i discussió dels temes més rellevants relacionats amb la producció radiofònica |
Treballs |
Investigació, documentació i producció de les diferents practiques amb els continguts establerts a classe |
Pràctiques a laboratoris |
Posar en pràctica els elements del llenguatge radiofònic els quals han estat prèviament discutits en les sessions magistrals. |
Debats |
Anàlisi, discussió i intercanvi de idees sobre l’estat actual de la producció radiofònica |
Pràctiques a través de TIC |
Difondre adequadament els continguts produïts al llarg del taller a través de diferents suports en línea |
Sessió Magistral |
Explicació de l’estat actual de la producció radiofònica i les noves tendències. Diferenciar els diferents gèneres i formats utilitzats a la ràdio |
Atenció personalitzada |
Discussió i correcció de les pràctiques de laboratoris i els treballs amb els alumnes. |
descripción |
Es realitzarà acompanyament als equips de treballs i pràctiques sobre la planificació, desenvolupament i avaluació de les diferents activitats proposades |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Es faran exposicions orals per part dels estudiants |
10 |
Treballs |
|
Els estudiants realitzaran informes sobre diferents temes de la producció radiofòniques |
25 |
Pràctiques a laboratoris |
|
Es faran pràctiques radiofòniques utilitzant els contingut teòrics treballats a classe |
35 |
Debats |
|
Es faran dues discussions a classe |
5 |
Pràctiques a través de TIC |
|
Es difondran els continguts produïts al llarg del taller a través de diferents suports en línea |
10 |
Atenció personalitzada |
|
Es realitzarà acompanyament als equips de treballs i pràctiques sobre la planificació, desenvolupament i avaluació de les diferents activitats proposades |
10 |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
, , ,
Balsebre, Armand, El Lenguaje radiofónico, Cátedra, 1996
Estévez, Mayra, Vio-Bog. Estudios sonoros de la región andina, http://repositorio.uasb.edu.ec/bitstream/10644/1180/1/CON-001-EST%C3%89VEZ-Estudios%20sonoros.pdf, 2008
Camacho, Lydia, El radioarte, Trillas, 1996
Martínez-Costa, M y Díez, Ramón, Lenguaje, géneros y programas de radio, EUNSA, 2005
Martínez-Costa, María (Coord). , Información radiofónica. Cómo contar noticias en la radio hoy, Ariel Comunicación, 2002
Merayo, A y Pérez, C., La magia radiofónica de las palabras. Aproximación a la lingüística en el mensaje de la radio, Cervantes, 2001
Haye, Ricardo, Sobre Radio y Estética. Una Mirada desde la Filosofía del Arte, http://www.infoamerica.org/teoria_articulos/haye1.htm, 2006
López Vigil, I., Manual de Radioapasionados, http://radioteca.net/media/uploads/manuales/2013_10/ManualUrgenteRadialistas.pdf, 1997
|
|
Complementària |
Rodero, Emma, El sentido y la belleza melódica del mensaje informativo radiofónico o cómo entonar las noticias en la radio, Comunicación y Sociedad, 2002
Soengas, Xosé, El discurso radiofónico. Particularidades de la narración sonora, Revista Prisma, 2006
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|