Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Construir missatges orals i escrits destinats a productes periodístics que siguin eficaços, correctes i atractius, en les llengües pròpies, adoptant els recursos lingüístics i les estratègies retòriques més adequades per a cada tipus d’audiència, objectiu comunicatiu i canal periodístic. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o àmbit tècnic concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Reconeix en un text característiques que el configuren com a tal en lingüística textual
Reconeix en un text elements que constitueixen la ideologia del discurs
Reconeix recursos literaris que figuren en un text
Aplica recursos literaris a l’escriptura
Coneix textos d’escriptors-periodistes clàssics i actuals en llengua catalana, d’Antoni Rovira i Virgili a Quim Monzó
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Adapta la seva argumentació als diferents grups i/o situacions preestablertes
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Escriptura creativa? Definicions i aproximacions al fet d’escriure. Conceptes i terminologia |
|
2. La "dificultat" de l'escriptura |
|
3. Les bases textuals: narració, descripció, explicació, argumentació i diàleg |
|
4. El procés escriptural I: la generació d’idees |
|
5. El procés escriptural II: l’estructura i la composició |
|
6. El procés escriptural III: l’estil i el vocabulari |
|
7. El procés escriptural IV: l’art de la titulació |
|
8. El procés escriptural V: la reescriptura i l’edició |
|
9. Nocions de compaginació: la dimensió visual dels textos |
|
10. Com publicar: des del blocaire a l’editor professional |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
28 |
30 |
58 |
Treballs |
|
0 |
38 |
38 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
20 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura |
Sessió Magistral |
Sessions presencials a l'aula ordinària, presentació de conceptes, teories i coneixements diversos. |
Treballs |
Elaboració de quatre ressenyes obligatòries de sengles llibres. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctiques presencials a l'aula ordinària i a l'aula d'ordinadors. |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada a petició de l'estudiant. |
Descripció |
Les tutories individuals es faran a petició de l'estudiant. A banda el professor atendrà consultes a través de telèfon i/o correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Sessions teòrico-conceptuals a l'aula. |
30% |
Treballs |
|
Elaboració de quatre ressenyes de llibres |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Pràctiques a l'aula ordinària i a l'aula d'informàtica |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En avaluació continuada caldrà superar cada una de les parts per separat per fer mitja. En cas que una o més parts no s'aprovin o estiguin no presentades s'hauran de recuperar en segona convocatòria, a on sí que es farà mitjana independentment de si s'aprova o no (sempre i quan la nota no sigui un no presentat). En segona convocatòria els percentatges de cada part seran els mateixos. |
Bàsica |
|
Es proporcionaran a principi de curs. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|