Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A14 |
Dissenyar, planificar i desenvolupar projectes complexos de programes i programacions audiovisuals i de productes interactius de tractament de l’actualitat. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B8 |
Gestionar projectes tècnics o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A14 |
Coneix els principals paràmetres comunicatius, tecnològics i econòmics que intervenen en un projecte multimèdia
Domina les tècniques i les tecnologies necessàries per a idear i desenvolupar tot tipus de projectes mediàtics multisuport
Domina i sap aplicar els principis bàsics d’usabilitat i arquitectura de la informació
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B8 |
Els objectius del projecte són coherents amb les necessitats detectades en el context
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Introducció a la producció multimèdia |
Breu història del multimèdia
Els elements del projecte multimèdia
L'entorn digital |
Llenguatge multimèdia |
Multimèdia i disseny interactiu
El guió multimèdia
Comunicació visual i sonora
Confluència: Audio, Video, Gràfic, Foto, Text, Hipertext |
Disseny de la informació multimèdia |
Contingut, activitat i objecte
Anàlisi, síntesi, navegació
Bases de dades i llibreries
Itinerari interactiu |
Disseny de la interfície multimèdia |
Interfície i usuari
Ergonomia
Entorns 2D i 3D
Dispositius multimèdia |
Disseny de la interactivitat |
Concepte, ús, funcionalitat i estil de l'interactiu multimèdia
Disseny tècnic multimèdia
Programació multimèdia
Realitat augmentada |
Tecnologia multimèdia |
Hardware i Software per a la producció multimèdia
Tecnologies de difusió i distribució multimèdia
Noves tecnologies aplicades als entorns multimèdia: Web, Web TV, Interactive TV, Smartphone, Tablet, Consola, Videojoc, Realitat Virtual, Interfícies físiques
Rich Media |
Etapes de la producció multimèdia |
Organigrama de la producció del projecte multimèdia
Necessitats i rols en la producció multimèdia
Equip i desenvolupament del projecte multimèdia |
Productes multimèdia |
Projectes multimèdia: Artístic, Científic / Recerca, Comercial, Informatiu, Divulgatiu, Entreteniment, Espectacle, Altres... |
La indústria multimèdia digital |
Perspectives de la indústria multimèdia digital
Les noves professions multimèdia
El mercat del multimèdia digital
L'empresa multimèdia |
Taller de producció de projectes multimèdia I |
Creació d'aplicacions multimèdia amb Adobe Flash, Wordpress, AppsBuilder
Creació d'un Animatic |
Taller de producció de projectes multimèdia II |
Programació d'aplicacions multimèdia amb Processing i Max/MSP/Jitter
VJ en temps real amb Resolume |
Taller de producció de projectes multimèdia III |
Creció d'un Webdoc amb Korsakow
Vídeo Interactiu |
Projecte final |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
4 |
8 |
Sessió Magistral |
|
2 |
2 |
4 |
Seminaris |
|
4 |
4 |
8 |
Sessió Magistral |
|
8 |
4 |
12 |
Pràctiques a laboratoris |
|
12 |
12 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
4 |
12 |
16 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
8 |
8 |
16 |
Pràctiques a través de TIC |
|
2 |
12 |
14 |
Treballs |
|
4 |
12 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
2 |
6 |
|
Proves pràctiques |
|
8 |
12 |
20 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, metodologia, programari i pràctiques |
Sessió Magistral |
Introducció a la producció multimèdia |
Seminaris |
Presentacions a càrrec de professionals de l'indústria multimèdia |
Sessió Magistral |
Exposició de projectes i treballs històrics i rellevants |
Pràctiques a laboratoris |
Tallers, tutorials i pràctiques del programari de producció multimèdia |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució de problemes entorn als exercicis pràctics |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Estudis de cas |
Pràctiques a través de TIC |
Pràctiques online |
Treballs |
Treballs puntuables |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada |
Descripció |
Moodle: Seguiment planificat i Pràctiques
Correu electrònic: dubtes específics, resolució de problemes de pràctiques i projecte final
Presencial: Avaluació i seguiment del projecte final i peticions de l'estudiant |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Pràctiques guiades a laboratoris |
30% |
Treballs |
|
Entregues de treballs: Tallers pràctics |
30% |
Proves pràctiques |
|
Projecte final |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Preparació projecte final |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Pràctiques i Tallers: (60%) Entrega del projecte en 2ª convocatòria (40%) |
Bàsica |
BOU, Guillem , El guión multimedia , Anaya , 2003
NIELSEN, Jakob , Usabilidad, prioridad en el diseño web , Anaya , 2006
DONDIS, Donis A. , La sintaxis de la imagen. Introducción al alfabeto visual, Gustavo Gili , 2011
RÀFOLS, Rafael; COLOMER, Antoni , Diseño audiovisual , Gustavo Gili , 2012
PANIAGUA, Antonio, Diseño interactivo y multimedia con Flash , Anaya , 2011
POWERS, David , Diseño y desarrollo de aplicaciones , Anaya , 2011
WONG, Wucius , Fundamentos del diseño , Gustavo Gili , 2011
THOMPSON, Jim; BERBANK-GREEN, Bernaby; CUSWORTH, Nic, Videojuegos, Manual para diseñadores gráficos , Gustavo Gili , 2008
MARÍN, Carles, Periodismo audiovisual. Información, entretenimiento y tecnologías multimedia , Gedisa, 2006
HILLEGASS, Aaron; CONWAY, Joe , Desarrollo de aplicaciones para iPhone & iPad , Anaya , 2011
KRUG, Steve , No me hagas pensar , Prentice Hall , 2006
MAEDA, John , Las leyes de la simplicidad , Gedisa , 2012
UBIETO, José Ramón, Trabajo en red , Gedisa , 2011
ROIBAS, María José, Aplicaciones multimedia al método de trabajo por proyectos , Lulu , 2009
MEDINA, Javier, Movilización de fuentes multimedia en entornos inteligentes , EAE , 2011
CASALS, Ricard , Diccionario de diseño multimedia y web , Tecnoteca , 2010
GARRAND, Timothy, Escribir para multimedia y la web, ESCUELA CINE Y VIDEO ANDOAIN, 2009
ALBERICH, Jordi , Grafismo multimedia: Comunicación, diseño, estética , UOC , 2009
URRETAVIZCAYA, Miguel, Nueva Televisión Digital en el Universo Multimedia , Deusto , 2008
LOMBARDO, Vincenzo; VALLE, Andrea, Audio e multimedia , Apogeo , 2008
MORENO, Antonio , Diseño ergonómico de aplicaciones hipermedia , Paidós , 2000
BENIGNI, Gladys , Metodología orientada a objetos para la producción de software Multimedia e Hipermedia , EAE, 2011
JENKINS, Henry, Convergence culture: La cultura de la convergencia de los medios de comunicación , Paidós, 2008
MANOVICH, Lev, El lenguaje de los nuevos medios de comunicación: la imagen en la nueva era digital, Paidós, 2005
|
|
Complementària |
, , ,
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
TECNOLOGIA AUDIOVISUAL I D'INTERNET/12244006 | TEORIA I TÈCNICA DEL LLENGUATGE AUDIOVISUAL/12244103 | DISSENY GRÀFIC I MULTIMÈDIA/12244107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|