DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) INTRODUCCIÓ A LA LLENGUA GREGA Codi 12254220
Ensenyament
Grau de Llengua i Literatura Catalanes (2009)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Optativa 2Q
Impartició
Departament Filologia Catalana
Coordinador/a
GONZALEZ SENMARTÍ, ANTONIO
Adreça electrònica
Professors/es
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
La llengua grega, quatre mil·lennis d'història: del micènic al grec modern 1. Introducció: recursos i eines bibliogràfiques
2. El grec, llengua indoeuropea
3. Del sil·labari micènic a l'alfabet
4. Llengua parlada, llengua literària: dialectes i gèneres literaris.
5. Del grec clàssic a la koiné
6. El grec modern
L'alfabet grec i la seva transcripció 1. L'alfabet i els signes diacrítics
2. Transcripció i transliteració
3. Etimologia i neologismes
Nocions de gramàtica 1. El grec, llengua flexiva: nocions generals
2. El sistema nominal
3. El sistema verbal
Eines per a la comprensió i traducció de textos grecs 1. Eines lèxiques i gramaticals, en format tradicional i digital
2. Comprensió i traducció de textos senzills: inscripcions votives i funeràries, màximes i sentències
3. L'edició bilingüe, una via d'accés al text original per enriquir-ne la comprensió

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A6
1 0 1
Sessió Magistral
A6
B1
B3
C3
20 40 60
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
B1
B3
B4
B5
C3
C4
26 39 65
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A6
B1
B3
B4
B5
C3
6 6 12
Atenció personalitzada
A6
B1
C3
4 0 4
 
Proves mixtes
A6
B3
C3
C4
3 6 9
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura
Sessió Magistral Desenvolupament del temari, amb teoria i explicació d'exemples pràctics
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Treball conjunt de professor i estudiants sobre exercicis pràctics
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Iniciació en l'ús de les eines digitals que permeten buscar i llegir textos grecs, antics i moderns
Atenció personalitzada Atenció a l'alumne en hores de despatx

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció en l'horari de despatx sobre dubtes i tutorització en la preparació dels exercicis encomanats

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Sessió Magistral
A6
B1
B3
C3
Presència i participació activa de l'alumne a classe 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A6
B1
B3
B4
B5
C3
C4
Presència i participació activa de l'alumne en la resolució dels exercicis, individualment i en grup 30
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
A6
B1
B3
B4
B5
C3
Participació activa i presentació d'exercici 10
Proves mixtes
A6
B3
C3
C4
Resolució de qüestions i exercicis en moments puntuals al llarg del curs 40
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Berenguer Amenós, J., Gramática griega, Barcelona, Bosch, 1986.

Alfageme, I. R., Nueva Gramática Griega, Madrid, Coloquio, 1989.


A.A. V.V., Reading Greek. I. Método para la lectura del griego clásico, trad. esp., Barcelona, PPU, 1986 (Cambridge, 1980/1981)
Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent