Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
La llengua grega, quatre mil·lennis d'història: del micènic al grec modern |
1. Introducció: recursos i eines bibliogràfiques
2. El grec, llengua indoeuropea
3. Del sil·labari micènic a l'alfabet
4. Llengua parlada, llengua literària: dialectes i gèneres literaris.
5. Del grec clàssic a la koiné
6. El grec modern |
L'alfabet grec i la seva transcripció |
1. L'alfabet i els signes diacrítics
2. Transcripció i transliteració
3. Etimologia i neologismes |
Nocions de gramàtica |
1. El grec, llengua flexiva: nocions generals
2. El sistema nominal
3. El sistema verbal |
Eines per a la comprensió i traducció de textos grecs |
1. Eines lèxiques i gramaticals, en format tradicional i digital
2. Comprensió i traducció de textos senzills: inscripcions votives i funeràries, màximes i sentències
3. L'edició bilingüe, una via d'accés al text original per enriquir-ne la comprensió |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
39 |
65 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
6 |
6 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del temari, amb teoria i explicació d'exemples pràctics |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treball conjunt de professor i estudiants sobre exercicis pràctics |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Iniciació en l'ús de les eines digitals que permeten buscar i llegir textos grecs, antics i moderns |
Atenció personalitzada |
Atenció a l'alumne en hores de despatx |
Descripció |
Atenció en l'horari de despatx sobre dubtes i tutorització en la preparació dels exercicis encomanats |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Sessió Magistral |
|
Presència i participació activa de l'alumne a classe |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Presència i participació activa de l'alumne en la resolució dels exercicis, individualment i en grup |
30 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Participació activa i presentació d'exercici |
10 |
Proves mixtes |
|
Resolució de qüestions i exercicis en moments puntuals al llarg del curs |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Berenguer Amenós, J., Gramática griega, Barcelona, Bosch, 1986.
Alfageme,
I. R., Nueva Gramática Griega, Madrid, Coloquio, 1989.
A.A.
V.V., Reading Greek. I. Método para la lectura del griego clásico, trad.
esp., Barcelona, PPU, 1986 (Cambridge, 1980/1981) |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|