Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A3 |
Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A3 |
Coneix la gramàtica i el vocabulari d’una segona llengua estrangera a un nivell bàsic.
Reconeix aspectes contrastius entre la segona llengua estrangera i l’espanyol/català.
Identifica, a un nivell bàsic, els errors més comuns que es produeixen per interferència entre llengües per poder-los corregir.
Utilitza les noves tecnologies per adquirir coneixements, desenvolupar tasques, solucionar problemes i millorar diversos aspectes relacionats amb el propi procés d’aprenentatge d’una segona llengua estrangera.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
tema |
Subtema |
1. Suports de comunicació integrant les competències pragmàtiques per a l'aprenentatge del francès. |
1.1. Expressió dels fets de la vida quotidiana.
1.2. Expressió de consells.
1.3. Suggeriments i recomanacions.
1.4. Expressió i confrontació d'opinions.
1.5. Expressió de la causa i la finalitat
1.6. Situació d'un fet en el passat.
1.7. Expressió de les experiències viscudes.
1.8. Expressió d'un fet en el futur.
1.9. Expressió de projectes de futur.
1.10. Recomanacions de com preparar un àpat.
|
2. Aspectes socioculturals. Interacció llengua-cultura integrant competències culturals i interculturals. |
2.1. Indrets turístics de França.
2.2. Especialitats culinàries franceses.
2.3. La ciutat i el camp.
2.4. El transport i la circulació.
2.5. Les vacances.
2.6. L'allotjament.
2.7. El cinema francès.
2.8. El món francòfon: cultura i economia.
|
3. Eines gramaticals, lexicals i fonètiques en context integrant competències gramaticals i lexicals. |
3.1. Els verbs en present d'una, dues i tres bases.
3.2. Els verbs pronominals.
3.3. Expressió de la quantitat: peu, beaucoup, assez.
3.4. Expressió de la freqüència: toujours, souvent.
3.5. Els pronoms relatius simples: que,qui,où.
3.6. El superlatiu.
3.7. Expressió de la negació: ne...jamais.
3.8. Els pronoms complements COD,COI.
3.9. El passé composé.
3.10. El futur simple i el "futur proche".
3.11. El lèxic francès (estudi per camps semàntics).
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
14 |
12 |
26 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
14 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4 |
6 |
Treballs |
|
0 |
6 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
12 |
18 |
Proves orals |
|
10 |
12 |
22 |
Proves de desenvolupament |
|
4 |
13 |
17 |
Proves de desenvolupament |
|
4 |
13 |
17 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
S'evaluarà i es posarà en pràctica tots els coneixements adquirits pels alumnes en el curs anterior. |
Sessió Magistral |
Reflexió sobre el sistema de la llengua a partir de l'anàlisi de documents orals i escrits. Estudi inductiu de la gramàtica i el lèxic. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Pràctica continua a l'aula, amb una atenció especial a l'oral. |
Presentacions / exposicions |
L'alumne haurà de dur a terme alguna exposició oral (individual) o bé alguna representació dialogada (en grup) a classe. |
Treballs |
Exercicis d'aplicació pràctica que l'alumne haurà de presentar periòdicament per tal d'aplicar els continguts treballats a classe i demostrar-ne el seu coneixement. |
Atenció personalitzada |
Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint. |
descripción |
Contacte continu amb l'alumnat per tal de resoldre tots els problemes i dubtes que vagin sorgint. L'atenció personalitzada es portarà a terme a l'aula, per correu electrònic o al despatx de la professora. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
L'alumne haurà de saber exposar oralment sobre punts relatius als temes vists a classe. |
10% |
Treballs |
|
L'alumne haurà de saber exposar per escrit sobre punts relatius als temes vists a classe. |
15% |
Proves de desenvolupament |
|
Primer examen parcial
Tipus d’examen: text de comprensió oral i escrita; preguntes gramaticals referides al text; exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita. |
30% |
Proves de desenvolupament |
|
Segon examen parcial
Tipus d’examen: text de comprensió oral i escrita; preguntes gramaticals referides al text; exercicis de lèxic, gramàtica i expressió escrita. |
40% |
Otros |
|
Assistència i participació activa a classe |
5% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La segona convocatòria consisteix en un examen escrit amb preguntes de comprensió oral i escrita sobre un text, exercicis gramaticals i exercicis de lèxic, que poden estar referits al text, i finalment una pregunta d'expressió escrita. El pes de la nota d'aquest examen és d'un 100% |
Bàsica |
Bruno Martinie & Sandrine Wachs, La phonétique en dialogues, CLE International , Paris, 2006
Claire Leroy-Miquel & Anne Goliot-Lété, Vocabulaire progressif du français, CLE International, Paris, 1997
Michèle Boularès & Odile Grand-Clément, Conjugaison progressive du français, CLE International, Paris, 2000
Irène Kalinowska, Le verbe: modes et temps, De Boeck, Louvain-la-Neuve, 2010
J. Girardet & J. Pêcheur, Écho A2 - Méthode de français, CLE International, Paris, 2011
A. Akyüz; B. Bazelle-Shahmaei; J. Bonenfant; M.F. Orne-Gliemann, Focus. Grammaire du Français, Hachette, Paris, 2015
|
|
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
LITERATURA FRANCESA/12264104 | LLENGUA FRANCESA/12264241 |
|
|
Otros comentarios |
És convenient llegir i escoltar documents autèntics de: webs, diaris i revistes (en paper o digitals), cançons i pel·lícules en versió original. Al CRAI trobareu pel·lícules en V.O. subtitulades així com col·leccions de lectures graduades i audio-llibres classificats per nivells. També es recomana consultar al catàleg CRAI llibres per a l'aprenentatge del francès on trobareu material complementari que pot resultar força útil. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|