Type A
|
Code |
Competences Specific | | A7 |
Demostrar que coneix la història de la literatura en llengua espanyola. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A7 |
S’acosta al concepte d’interculturalitat mitjançant els textos literaris.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Topic |
Sub-topic |
1. La Edad Media de las tres culturas |
1.1. Sem Tob de Carrión
1.2. Arcipreste de Hita
|
2. La Ilustración viajera |
2.1. La Europa de Leandro Fernández de Moratín
2.2. El mundo árabe según Domingo Badia o Alí Bey
|
3. América y Europa |
3.1. La imagen de América en los cronistas de Indias
3.2. Alejo Carpentier: de la Ilustración al vudú
|
4. Imágenes de África |
4.1. Juan Goytisolo y la herencia musulmana
4.2. Bernardo Atxaga y el colonialismo contemporáneo
|
5. Mundo contemporáneo |
5.1. “Interculturalidades” en la novela: Javier Marías y Antonio Muñoz Molina
5.2. Desorientación y experimentación: Nocilla Experience de Agustín García Mallo
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
3 |
0 |
3 |
Sessió Magistral |
|
27 |
0 |
27 |
Debats |
|
30 |
0 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
18 |
48 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
18 |
20 |
Proves orals |
|
2 |
18 |
20 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura, el desenvolupament del curs, les proves d'avaluació i altres informacions d'interés pels l'alumnes |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Debats |
Activitat on dos o més grups defensen unes postures contràries sobre un tema determinat. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps dedicat a l'atenció dels alumnes i per resoldre els seus dubtes. |
Description |
Atenció als alumnes al despatx, per correu electrònic i per moodle. L'horari d'atenció presencial es facilitarà a l'inici del curs. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Els continguts de la prova d'avaluació escrita són els temes desenvolupats i els comentaris de text treballats a classe. |
50% |
Proves orals |
|
Presentació oral d'un tema o subtema del temari triat per l'estudiant. |
30% |
Others |
|
Participació a classe |
20% |
|
Other comments and second exam session |
Els estudiants han d'utilitzar un registre estàndard culte escrit i oral, per la qual cosa qualsevol error ortogràfic, lèxic o gramatical tindrà incidència en la qualificació. A segona convocatòria: - Si la prova oral ha quedat suspesa o no ha estat presentada, s'haurà de realitzar un comentari monogràfic escrit; l'examen del temari. - Hi haurà un altre examen del temari per als suspesos o no presentats al primer. |
Bàsica |
|
1. Sem Tob de Carrión, Proverbios morales Arcipreste de Hita, Libro de buen amor 2. Leandro Fernández de Moratín, Viaje de Italia Domingo Badía Leblich, Viajes por Marruecos, Trípoli, Grecia y Egipto 3. Alejo Carpentier, El reino de este mundo 4. Juan Goytisolo, Reivindicación del conde don Julián Bernardo Atxaga, Siete casas en Francia 5. Javier Marías,Corazón tan blanco Antonio Muñoz Molina, Carlota Fainberg Agustín García Mallo, Nocilla Dream |
Complementària |
|
Le Clézio, Jean Marie,
El sueño mejicano o el pensamiento
interrumpido, México, Fondo de Cultura Económico, 2002. Maalouf, Amin, El desajuste del mundo. Cuando nuestras
civilizaciones se agotan, Barcelona, Círculo de Lectores, 2009. Paz, Octavio, El laberinto de la soledad, Madrid, Cátedra, 1993. Todorov, Tzvetan, La découverte de l’Amérique, Paris, Ed.
du Seuil, 2005. [El descubrimiento de América: el problema del otro] |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|