DATOS IDENTIFICATIVOS 2015_16
Asignatura (*) LLENGUA ALEMANYA IV Código 12264237
Titulación
Grau de Llengua i Literatura Hispàniques (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
RIUTORT RIUTORT, MACIÀ
Correo-e macia.riutort@urv.cat
Profesores/as
RIUTORT RIUTORT, MACIÀ
Web
Descripción general e información relevante Consolidar els coneixements previs i ampliar-los per tal de possibilitar l'expressió oral i escrita a un nivell intermig.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A3 Entendre una segona llengua estrangera i expressar-se en ella en un nivell bàsic.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A3 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i escrita per a satisfer les necessitats d’ús instrumental bàsic d'una segona llengua estrangera.
Coneix la gramàtica i el vocabulari de la llengua alemanya a un nivell bàsic/intermedi.
Se sensibilitza sobre aspectes contrastius entre la llengua alemanya i l’espanyol/català i es familiaritza amb els errors més comuns que se es produeixen en el procés de transferència entre llengües per a poder-los identificar i corregir.
Coneix el sistema de sons de la llengua alemanya i la seva correspondència gràfica.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Continuació de l'assignatura Llengua Alemanya III. Els continguts es troben dividits fonamentalment en dos apartats bàsics i aquests per lliçons basades en el llibre de text Themen aktuell II (3 en total). 1- Estructures gramaticals
2- Funcions comunicatives
Abans de l'inici de les estructures gramaticals i de les funcions comunicatives es procedirà a explicar la fonètica i l'entonació alemanyes, i a fer exercicis d'articulació i entonació, depenent del grau de domini que el professor constati en els alumnes el primer dia de classe.
Unitat 1: lliçó 2 (Themen aktuell 2): Schule, Ausbildung und Beruf (El sistema educatiu i el món laboral) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- el verb werden
- el Präteritum dels verbs modals
- oracions subordinades causals, concessives i condicionals amb weil, obwohl i wenn
- conjuncions i adverbis: weil-deshalb, obwohl-trotzdem, wenn-dann
- la declinació dels ordinals

FUNCIONS COMUNICATIVES
- narrar fets passats
- expressar desitjos i preferències
Unitat 2: lliçó 3 (Themen aktuell 2): Unterhaltung und Fernsehen (Entreteniment i televisió) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- els pronoms reflexius acusatiu i datiu
- verbs pronominals i reflexius
- verbs amb complement preposicional
- els adverbis pronominals (interrogatius i anafòrics)
- el Konjunktiv II de sein i haben i dels verbs modals
- la perífrasi würde + infinitiu
- la combinació Konjunktiv + gern
- oracions subordinades irreals amb wenn

FUNCIONS COMUNICATIVES
- expressar desitjos i hipòtesis
- expressar opinions i interessos
Unitat 3: lliçó 5 (Themen aktuell 2): Familie (Família) ESTRUCTURES GRAMATICALS
- el Práteritum dels verbs regulars i irregulars
- la diferència entre Präteritum i Perfekt
- el Präteritum de la veu passiva
- oracions subordinades d'infinitiu amb zu
- oracions subordinades amb dass
- oracions subordinades temporals amb wenn i als

FUNCIONS COMUNICATIVES
- parlar sobre la família
- expressar opinions, judicis i prejudicis
narrar fets passats en diàlegs i en narracions

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Sessió Magistral
A3
26 48 74
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A3
26 30 56
Atenció personalitzada
2 2 4
 
Proves mixtes
A3
5 10 15
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i a presentar l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura. S'espera participació activa de l'alumne.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, debat, si escau, i resolució d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Atenció personalitzada Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.

Atenció personalitzada
descripción
Atenció al despatx o a la sala de tutories. Resolució de dubtes, revisió de les proves d'avaluació i, si escau, entrevista d'avaluació final.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves mixtes
A3
Es faran 2 proves parcials i una de final en acabar el quadrimestre.
Les dues primeres només seran sobre continguts gramaticals i per aprovar-les cal treure un 5. A la darrera hi haurà:una part de gramàtica (66 %) + una prova de comprensió auditiva (17 %) + una prova de comprensió lectora (17 %). En aquesta darrera caldrà treure un mínim d'un 5 a la part de gramàtica per fer mitjana amb les altres dues parts. Si és menys no s'aprovarà, tot i que la mitjana doni més de 5. Si es treu una mitjana superior a 5 a la prova final, només es farà mitjana amb les dues proves parcials en el cas que el resultat superi la mitjana obtinguda a la prova final. Per poder fer mitjana de les 2 proves parcials i de la final, caldrà treure un mínim de 5 a la prova final. A l'hora de fer aquesta mitjana, la 1a prova parcial tindrà un valor d'un 16%, la 2a d'un 34% i la final un valor d'un 50%. L'assignatura es donarà per aprovada, si la mitjana resultants és com a mínim de 5.
100%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

La segona convocatòria tindrà les mateixes parts que la prova final de l'avaluació continuada (gramàtica, comprensió auditiva i comprensió lectora) i s'aplicaran els mateixos criteris que en aquella. Aquells estudiants que hagin superat alguna d'aquestes parts en la prova final de l'avaluació continuada podran triar si repetir-la o conservar la nota obtinguda en aquella.


Fonts d'informació

Bàsica AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Lehrbuch, Hueber,
AUFDERSTRAßE et al., Themen aktuell 2. Libro de ejercicios., Hueber,
CASTELL, Andreu, Gramática de la lengua alemana. Explicaciones y ejemplos, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid, 2008
CASTELL, Andreu/BRAUCEK, Brigitte, Gramática de la lengua alemana. Libro de ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid, 2007
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Wir haben kalt. Diccionario de dudas del alemán, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2006
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Verbos alemanes. Diccionario de conjugación y complementación, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2010
BRAUCEK, Brigitte/CASTELL, Andreu, Gramática básica del alemán con ejercicios, Editorial Idiomas/Hueber, Madrid 2013

Complementària

Recomanacions


Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente
LLENGUA ALEMANYA III/12264236
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.