Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Demostrar que conoce las corrientes teóricas y metodológicas de la literatura y la crítica literaria |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivel intermedio una lengua extranjera, preferentemente el inglés. |
| C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Adquiere conocimientos sobre historia, teoría y crítica literarias.
Comprende tanto la importancia estética de la literatura como su papel cultural, social y político.
Comprende la literatura como un espacio de representación y de debate ideológico y de construcción de discursos sociales.
Analiza los conceptos teóricos fundamentales de la literatura.
Comprende la importancia social y política de la literatura en relación con las preocupaciones y los ideales estéticos.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Comprende los elementos que componen una disciplina.
Tiene una visión de conjunto de las diferentes teorías o metodologías de una asignatura.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Extrae el sentido general de los textos que contienen información no rutinaria dentro de un ámbito conocido.
| | C4 |
Produce un texto escrito bien estructurado, claro y rico.
|
tema |
Subtema |
1) VICTORIAN LITERATURE |
a) Introduction
b) Industrialism: Progress or Decline
-Dickens' Hard Times (extract)
c) The Victorian Debate about Gender: The Woman Question and Concealed Sexualities
-Coventry Patmore's The Angel in the House (extract)
-Oscar Wilde's De Profundis (extract)
d) Evolution / Race:
-Darwin's The Origin of Sexual Differences (extract)
-The Descent of Man (extract)
e) The Imperial Experience
FULL COMPULSORY NOVELS:
-Charlotte Bronte's Jane Eyre
-E.M. Forster's A Passage to India
|
2) THE EARLY 20TH CENTURY |
a) Introduction: Cultural and Literaty Context
- Virginia Woolf's Three Guineas (extract)
-D.H. Lawrence's "Odour of Chrysanthemums"
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
|
4 |
0 |
4 |
Seminarios |
|
60 |
60 |
120 |
Trabajos |
|
30 |
60 |
90 |
Atención personalizada |
|
2 |
0 |
2 |
Presentaciones/exposiciones |
|
28 |
56 |
84 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Actividades introductorias |
The first class will introduce this module of literature, its contents, reading texts, methodology, exams and bibliography. It is important that all students come on this day. |
Seminarios |
The seminars will focus on the different contents related to the literature of the Victorian Age and the Early 20th century. There will be general introductions to the literary and cultural contexts, which will be done with power-point presentations. The seminars will also be practical and based on the reading texts.
The evaluation will consist on 3 written essays in which the student will have to put into practice all the knowledge learned in a coherent and critical way. |
Trabajos |
Comentaris de textos teòrics, narratius, poètics i dramàtics. |
Atención personalizada |
I will be pleased to receive students at my office for any kind of doubt or consultation. Let me know in advance, either through email or in class, when you would like to talk to me
You can also write to my email and tell me about your concerns. |
Presentaciones/exposiciones |
Exercicis d'autoavaluació i avaluació entre iguals, a través del Moodle |
descripción |
I will be pleased to receive students at my office for any kind of doubt or consultation. Let me know in advance, either through email or in class, when you would like to talk to me so that we can arrange a meeting.
You can also write to my email and tell me about your concerns. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Seminarios |
|
There will be 3 written essays in which the student will have to demonstrate that she/he has read the literary texts of the programme and can interrelate them with the main theoretical (cultural and literary) background.
Critical thinking and the use of good grammar will be essential. |
10%
Each written essay will be worth 10/10 |
Trabajos |
|
Treballs individuals i en grup. Comentari de textos teòrics, narratius, poètics i dramàtics |
25%
Exercicis al Moodle |
Presentaciones/exposiciones |
|
Presentacions i exercicis d'autoavaluació i avaluació entre iguals dels continguts treballats a classe |
25% Exercicis al Moodle |
Otros |
|
Those students who fail the 1st sitting (1a convocatoria or continuous assessment), and also those who do not come to the classes, will have a 2nd opportunity (2a. convocatoria) to pass this module. The contents for this second sitting will be the same, that is to say, those mentioned in the programme. For these students there will be 2 written essays to be done in 2 hours. Relevant information, grammar and critical thinking will be essential to pass the course. |
40%
50% each essay |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Básica |
|
CONPULSORY TEXTS: 1) JANE EYRE by Charlotte Bronte 2) A PASSAGE TO INDIA by E.M. Forster 3) Ana García-Arroyo's Course Dossier (available at the URV Photocopying Room) Note: The novels, JANE EYRE, and A PASSAGE TO INDIA, have to be read before the course starts. |
Complementaria |
|
COMPLEMENTARY BIBLIOGRAPHY: -The Norton Anthology of English Literature (any edition) -The Norton Anthology on-line source: http://www.wwnorton.com/college/english/nael/ |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|