DATOS IDENTIFICATIVOS 2015_16
Asignatura (*) DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING I Código 12274107
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo
6 Obligatòria Segon 1Q
Impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
ESCRIU ROCA, ALBA
Correo-e alba.escriu@urv.cat
Profesores/as
ESCRIU ROCA, ALBA
Web
Descripción general e información relevante The ability to communicate proficiently in English is of the utmost importance, as this constitutes “tool of the trade” for the students of this major. In this course, the students will practise and improve their speaking and listening skills.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
Tipo B Código Competencias Transversales
 B6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets.
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Desenvolupa la capacitat de comprensió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua anglesa a un nivell intermedi-alt.
Desenvolupa la capacitat d’expressió oral i/o escrita per a satisfer les necessitats d’ús de la llengua angles a un nivell intermedi-alt.
Coneix i aplica les tècniques i estratègies elementals pròpies del discurs oral i/o escrit.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B6 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
1.Speaking theories





2.Characteristics of the spoken discourse
3.Conversational routines

4.Speaking in public

5.Effective speaking techniques

6.Listening as comprehension and adquisition

7.Understanding spoken discourse

8.Listening strategies


PRACTICAL PART

1. Types of speech in practice (student presentations)

2. Exam listening practice

3. Speaking and listening tasks including a wide range of topics
Speaking and listening activities will take place in class for training.

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
2 0 2
Sessió Magistral
A5
14 28 42
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
B6
44 55 99
Atenció personalitzada
7 0 7
 
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries The subjects, work plan, evaluation system and moodle will be presented during the first session of the course.
Sessió Magistral During the lecture sessions the students will learn about the theories on the spoken discourse as well as its characteristics. Listening techniques and strategies will also be approached.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària The seminars are divided into 3 hours along the week and include the training in speaking and listening skills.
Atenció personalitzada Upon students' needs.

Atenció personalitzada
descripción
Students' progress is going to be monitored throughout the course and personal feedback will be given on regular basis.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Sessió Magistral
A5
FINAL TEST 20%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A5
B6
ORAL PRESENTATION 1
ORAL PRESENTATION 2
ORAL PRESENTATION 3
ORAL PRESENTATION 4
LISTENING EXAM 1
LISTENING EXAM 2
LISTENING EXAM 3
LISTENING EXAM 4
10%
10%
10%
10%
10%
10%
10%
10%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Fonts d'informació

Bàsica

Main sources:

Devito, J. A. (2009). The Essential Elements of Public Speaking.Boston, MA : Pearson/Allyn and Bacon Gude, K. (2009). Advanced listening and speaking CAE. Oxford : Oxford University Press Osborn, M. (2006). Public speaking. Boston, Mass: Houghton Mifflin Co.

Richards, J. C. (2008). Teaching Listening and Speaking: from Theory to Practise. Cambridge: CUP

Sellnow, D. D. (2005). Confident Public Speaking. Belmont, CA: Wadsworth

Additional sources:

Blackwell, A. (2007). Open Forum 1 : Academic Listening and Speaking. New York, NY : Oxford University Press

Corey, J. (2010). Audio Production and Critical Listening Technical Ear Training. Burlington, MA : Focal Press Handel, S. (1993). Listening : An Introduction to the Perception of Auditory Events. Cambridge, Mass.: MIT Press

Harrington, D. (2009). Speaking of Speech : Basic Presentation Skills for Beginners.Tokyo : Macmillan Languagehouse James, K.(1991). Listening Comprehension and Note-taking Course. London : Collins ELT

Numrich, C. (1995). Consider the Issues : Advanced Listening and Critical Thinking Skills. White Plains, NY : Longman

http://www.lets-talk-in-english.com/
http://www.bbc.co.uk/worldservice/learningenglish/
http://learnenglish.britishcouncil.org/en/
http://lectures.princeton.edu/
http://podcasts.ox.ac.uk/
http://www.oup.com/oxforddnb/info/freeodnb/pod/
http://topics.nytimes.com/topics/reference/timestopics/subjects/e/english_language/index.html http://www.macmillandictionary.com/

NB: CAE listening practice tests and past papers will be used in practical sessions along with a great variety of visual and auditory authentic materials.

Complementària

Recomanacions

Asignaturas que continúan el temario
DESTRESES COMUNICATIVES: SPEAKING AND LISTENING II/12274108


 
Otros comentarios
Students' regular attendance and task completion is highly recommendable due to the practical nature of the subject.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.