DATOS IDENTIFICATIVOS 2015_16
Asignatura (*) LITERATURA NORD-AMERICANA Código 12274216
Titulación
Grau d'Anglès (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 1Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Estudis Anglesos i Alemanys
Coordinador/a
GALLARDO TORRANO, PEDRO
Correo-e pere.gallardo@urv.cat
Profesores/as
GALLARDO TORRANO, PEDRO
Web
Descripción general e información relevante This course will provide an overall review of American litarature from the beginnings to the present. In order to do so a selection of voices and traditions will be considered in an attempt to familiarize students with the major authors and trends of the literature of the United States.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dominar la llengua anglesa des d’un punt de vista teòric i pràctic i expressar-s’hi oralment i per escrit de manera fluida i precisa.
 A6 Analitzar les obres més rellevants de la literatura en llengua anglesa en els seus diversos entorns culturals.
Tipo B Código Competencias Transversales
Tipo C Código Competencias Nucleares

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Mostra un maneig de la llengua anglesa (de forma oral i/o escrita) en contextos diversos a un nivell superior.
 A6 Coneix els principals gèneres i formes literàries en llengua anglesa.
Analitza i comenta textos literaris de forma oral i/o escrita.
Coneix els principals moviments literaris i la seva inserció en els diversos contextos culturals i històrics.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
Tipo C Código Resultados de aprendizaje

Continguts
tema Subtema
Native American oral tradition
Anne Bradstreet
Jonathan Edwards
Benjamin Franklin
St. John de Crèvecoeur
Thomas Paine
Thomas Jefferson
Washington Irving
J. Fenimore Cooper
Ralph Waldo Emerson
Nathaniel Hawthorne
Edgar A. Poe
Harried Beecher Stowe
Frederick Douglass
Henry D. Thoreau
Herman Melville
Walt Whitman
Emily dickinson
Mark Twain
Ambrose Bierce
Henry James
Kate Chopin
Charlotte Perkins Gilman
Stephen Crane
Willa Cather
Jack London
Zitkala Sa
Snherwood Anderson
F. Scott Fitzgerald
William Faulkner
Ernest Hemingway
John Steinbeck
Tennessee Williams
Ralph Ellison
Saul Bellow
Carson McCullers
Ray Bradbury
Flannery O'Connor
Ursula LeGuin
Toni Morrison
Thomas Pynchon
Rudolfo Anaya

Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
1 0 1
Seminaris
A5
A6
52 82 134
Atenció personalitzada
1 0 1
 
Proves objectives de preguntes curtes
A6
2 4 6
Proves de desenvolupament
A6
4 4 8
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Students will be introduced to the particular ideosincratic nature of American literature at the beginning of the course.
Seminaris Students will be exposed to an array of texts and authors so that they become familiar with the most important voices in American literature.
Atenció personalitzada Students are welcome to use my visiting hours to come individually or in groups and discuss any relevant aspects of the course.

Atenció personalitzada
descripción
Students are encouraged to stop by the instructor´s office. They should always feel free to ask questions about the topics discussed in class.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Proves de desenvolupament
A6
Students will write an in-class essay on one novel they will have read on their own. 30%
Proves objectives de preguntes curtes
A6
Students will take two tests of this sort where they will have to recognize either works, authors or both. 35% each (35*2=70%)
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Students who do not pass the subject will have a second chance at the "Segona convocatòria". The length, nature and contents of that test will be announced at the beginning of the course.


Fonts d'informació

Bàsica

Students will have access to the class readings through Moodle or through the photocopy facility.

Complementària

Recomanacions


 
Otros comentarios
Students are encouraged to come to class with their readings done. Regular class attendance is a requirement and class participation is highly recommended.
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.