Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Aprendre els conceptes teòrics i metodològics relacionats amb la comunicació estratègica per a partits polítics, empreses, institucions i organitzacions en la societat del risc, tant per a la seva aplicació professional com d'investigació |
|
AC3 |
Analitzar i avaluar l'impacte de l'entorn econòmic, polític, social i mediàtic, així com de les tecnologies de la informació i de la comunicació en la societat del risc, i la seva relació i aplicació en la comunicació estratègica |
|
AC4 |
Crear i desenvolupar estratègies de comunicació que siguin eficaces, correctes i atractives pels diferents tipus d'empreses, institucions, organitzacions o partits polítics, així com dominar els conceptes i tècniques de planificació estratègica de comunicació en entorns canviants |
|
AC5 |
Desenvolupar treballs d'investigació, anàlisi i planificació de comunicació d'alt nivell i exigència, dominant el llenguatge, els processos i la metodologia que s'utiliza per elaborar projectes científics i professionals |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contexts multidisciplinars relacionats amb el camp de la comunicació estratègica. |
|
BC4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col·laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC8 |
Gestionar projectes tècnics i d'investigació o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
|
CC5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Objectius |
Competències |
Diferenciar estratègies, táctiques, accions i eines de comunicació i relacions públiques |
AC1
|
BC2
|
CC2 CC3
|
Recordar els diferents models de relacions públiques per a la seva posterior aplicació en el planejament de campanyes |
AC1 AC3
|
BC2
|
CC2
|
Conèixer les diferents tipologies de resultats de comunicació y relacions públiques |
AC1
|
BC2
|
CC1 CC2
|
Projectar campanyes de comunicació i de relacions públiques |
AC4
|
|
|
Verificar la correcta implementació de les campanyes de comunicació i relacions públiques utilitzant diferents models d'avaluació |
AC3 AC5
|
BC1 BC2 BC4 BC5
|
CC2
|
Col·laborar en la realització de campanyes de comunicació |
AC4
|
BC2 BC8
|
CC3 CC4 CC5
|
Tema |
Subtema |
Relacions públiques estratégiques |
Funció directiva de les relacions públiques
Rol professional
Models de planificació estratègica
Fases de recerca i d'avaluació |
Fase de recerca en la planificació de les relacions públiques |
Recerca en comunicació
Tipologies de recerca
Recerca ¿on?
Mètodes de recopilació de dades
|
Propòsits i objectius en comunicació |
Tipologies de propòsits
Tipologies d'objectius
Característiques |
Les tàctiques en les relacions públiques |
|
Avaluació en comunicació i relacions públiques |
Definicions i principis
Tipologies d'avaluació
Problemes amb l'avaluació |
Resultats d'avaluació en comunicació |
Tipologia de resultats d'avaluació
Medició de resultats |
Models d'avaluació en relacions públiques |
|
Mètriques 2.0 |
Establiment de KPI
Eines de mesura online |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
24 |
36 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
10 |
18 |
Mètode del cas (dret) |
|
8 |
10 |
18 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Plantejament de les sessions i desenvolupament d'un cas pràctic previ a les sessions magistrals |
Sessió Magistral |
Desenvolupamnet dels continguts per part del docent |
Presentacions / exposicions |
Presentació per part de l'alumne dels casos pràctics |
Mètode del cas (dret) |
Ressolució de casos pràctics per part de l'alumne |
Atenció personalitzada |
Seguiment de la ressolució del cas final de l'assignatura |
|
Descripció |
Seguiment de l'alumne en el desenvolupament del darrer cas pràctic de l'assignatura |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Exposició a classe |
30% |
Mètode del cas (dret) |
Ressolució correcta del cas |
70% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
BERGANZA
CONDE M.R. & RUIZ SAN ROMÁN, J. (2005). Investigar en Comunicación. Guía
práctica de métodos y técnicas de investigación social en Comunicación.
McGraw-Hill, España. MATILLA,
K. (2008). Los modelos de planificación en la Teoría de las Relaciones
Públicas. Barcelona, España (UOC). PAPLIC, J.V. (1999). La
investigación de las Relaciones Públicas. Barcelona, Gestión 2000. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|