Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Descriure i interpretar el funcionament dels sistemes formal i funcional de l'espanyol i donar-los un tractament didàctic adequat. |
| A5 |
Exposar amb domini i de forma adequada els coneixements sobre l'espanyol LE de manera escrita, oral o per entorns multimèdia diversos |
| A8 |
Dissenyar i dur a terme una investigació rellevant en l'àrea de l'ensenyament d'E/LE basada en els diferents mètodes d'investigació quantitativa i qualitativa i implementar els resultatsde d'aquesta investigació a l'aula. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a la vanguardia del camp d'estudi, en un context d'investigació. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix els nous models d'explicació del component gramatical, lèxic, fonètic-fonològic, pragmàtic i semàntic de la llengua que influeixen directament en els enfocaments metodològics adoptats a l'hora del treball amb aquests a l'aula d'E/LE.
Integra la instrucció gramatical en una classe comunicativa dl'E/LE, d'acord amb les noves perspectives d'abordar la gramàtica.
| | A5 |
Coneix els nous models d'explicació del component gramatical, lèxic, fonètic-fonològic, pragmàtic i semàntic de la llengua que influeixen directament en els enfocaments metodològics adoptats a l'hora del treball amb aquests a l'aula d'E/LE.
| | A8 |
Integra la instrucció gramatical en una classe comunicativa dl'E/LE, d'acord amb les noves perspectives d'abordar la gramàtica.
Dissenya estratègies i materials per a l'ensenyament dels components gramatical, lèxic, semàntic, pragmàtic i fonètic-fonològic de la llengua.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Identifica necessitats de millora en situacions i contexts complexes
Reflexiona sobre les causes i fins de la innovació
| | B4 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Reflexiona sobre el seu procés d’ aprenentatge i necessitats d’ aprenentatge
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C5 |
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
1. ¿Por qué se debe enseñar gramática? |
|
2. Propuesta actual de enseñanza gramatical: Atención a la forma |
|
3. Atención a la forma y actividades gramaticales |
|
4. Problemas descriptivos y propuestas didácticas |
4.1. Verbos: usos de los tiempos, especialmente para expresar el pasado y futuro
4.2. Preposiciones (a, en, de, por, para)
4.3. Ser/estar + adjetivo |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
30 |
2 |
32 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
6 |
14 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
6 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
0 |
1 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
10 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripción del contenido de la asignatura y de los objetivos que debe alcanzar el alumnado al término de las clases. |
Sessió Magistral |
Desarrollo de cada uno de los temas que constituyen el programa de la asignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Planteamiento y resolución de distintas actividades relacionadas con los temas expuestos en clase. |
Presentacions / exposicions |
Preparación, por parte del estudiante, de los ejercicios que ha preparado de forma autónoma. |
Atenció personalitzada |
Tutorización a partir de reuniones presenciales y de tutorías mediante Moodle con la profesora del trabajo que desarrollará el alumno. |
Descripció |
Tutorización del estudiante a lo largo de la asignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Discusión de las soluciones que plantea el estudiante que realiza la presentación por parte del resto de la clase. |
10% |
Presentacions / exposicions |
|
Presentación por parte del estudiante de los ejercicios que ha preparado de forma autónoma. |
30% |
Proves pràctiques |
|
Resolución de ejercicios de aplicación de los temas desarrollados en las sesiones magistrales. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Borrego Nieto, J. et alii , Gramática de referencia para la enseñanza de español: la combinación de oraciones, Salamanca: Universidad de Salamanca, 2013
Bravo, A.; Méndez, J.L. , “De la gramática formal a la gramática para el profesor”, Sevilla: ASELE XV, 2004
Doughty, C.; Williams, J., Atención a la forma en la adquisición de segundas lenguas en el aula, Madrid: Edinumen, 2009
Castañeda, A. (coord.), Enseñanza de gramática avanzada de ELE. Criterios y recursos, Madrid: SGEL, 2014
Ellis, R., La adquisición de segundas lenguas en un contexto de enseñanza. Análisis de las investigaciones existentes, RedELE, 2005
Moreno Cabrera, J.C., Spanish is different. Introducción al español como lengua extranjera, Madrid: Castalia, 2010
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|