Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Relacionar les propietats macroscòpiques i propietats d'àtoms i molècules individuals, incloent macromolècules (naturals i sintètiques), polímers, col·loides i altres materials. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Conèixer l'estructura dels polímers, les seves principals característiques i aplicacions i els mètodes sintètics que permeten la seva obtenció
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció. |
Introducció històrica y conceptes bàsics |
2. Reaccions de polimerització |
Tipus de reaccions de polimerització. Polimerització per etapes. Polimerització en cadena. Polimeritzacions per apertura d’anell. Polimeritzacions controlades. |
3. Polimerització per etapes |
Reactivitat. Cinètica de polimerització. Pes molecular i polidispersitat. Copolimerització. Polímers de condensació |
4. Polimerització radicalaria |
Esquema cinètic de la polimerització. Tecniques de polimerització radicalaria. Polímers vinílics. Polímers acrílics. |
5. Polimeritzacions iòniques |
Polimerització catiònica. Polimerització aniònica. |
6. Reaccions dels polímers |
Reactivitat dels polímers. Degradació. Entrecreuament. Reactivitat de grups finals. |
7. Sostenibilitat en química de polímers |
Fonts renovables. Reciclat de materials polimèrics. Mètodes de polimerització sostenibles. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
9 |
15 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
11 |
15 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
12 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Exposició oral per part dels alumnes d'un treball (prèvia presentació escrita). |
50 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L'alumne ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En segona convocatoria es realitzarà una prova objectiva de preguntes curtes amb un pes del 50% en l'avaluació. Pel 50% restant es mantindrà la qualificació obtinguda en la presentació. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Odian, G., Principles of Polymerization, 4th ed, Wiley, 2004
Carraher, C.H., Introduction to Polymer Chemistry, 2nd ed, CRC Press, 2010
Cowie, J.M.G.; Arrighi, V., Polymers: Chemistry and Physics of Modern materials, 3rd ed, CRC Press, 2008
Areizaga, J.; Cortázar, M.; Elorza, J.M.; Iruin, J.J., Polímeros, 1ª, Síntesis, 2002
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
CIÈNCIA DE MATERIALS/13204119 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
QUÍMICA ORGÀNICA I/13204113 | QUÍMICA ORGÀNICA II/13204114 | DETERMINACIÓ ESTRUCTURAL I SÍNTESI ORGÀNICA/13204115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|