Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Conèixer els principis, la instrumentació i les aplicacions de les principals tècniques de Bioquímica i Biologia molecular. |
| A6 |
Saber dissenyar i aplicar protocols experimentals de laboratori, especialment en els àmbits bioquímics, microbiològics i en biologia molecular, valorant els seus riscos, i elements de seguretat. |
| A8 |
Analitzar adequadament dades i resultats experimentals propis del camp científic i saber-los interpretar. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Conèixer i saber utilitzar les tècniques més freqüents en Bioquímica i Biologia Molecular
| | A6 |
Organitzar el treball de laboratori elaborant protocols i estratègies de treball
Aplicar les mesures de protecció personal i ambiental que deriven de l'ús d'algunes tècniques d'un laboratori bioquímic
| | A8 |
Interpretar correctament els resultats procedents dels experiments efectuats
Presentar i discutir els resultats obtinguts
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Nivells de treball al enfocar un estudi bioquímic/biotecnològic.
|
|
2. Processat inicial de les mostres biològiques. |
|
3. Tècniques de separació de cèl.lules i components cel.lulars. |
|
4. Tecniques relacionades amb l 'ús de radioisòtops. |
|
5. Tècniques de quantificació d'àcid nucleics i proteïnes. |
|
6. Tècniques específiques de biologia molecular. |
|
7. Tècniques inmunològiques d'ús freqüent en bioquímica i biotecnologia. |
|
8. Altres tècniques. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
21 |
35 |
Seminaris |
|
14 |
21 |
35 |
Pràctiques a laboratoris |
|
14 |
21 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició per part del professor dels diferents continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat per part dels alumnes sobre diferents apartats dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicació a nivell pràctic d'una sel.lecció de les tècniques treballades als seminaris i a les sessions magistrals. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat a contactar directament amb els alumnes fora de la classe de forma individualitzada per resoltre dubtes, problemes i orientar-los en el proces d'aprenentatge. |
Descripció |
Interacció individualitzada professor-alumne fora del marc de la classe per tal de resoldre dubtes, problemes i donar orientació en l'aprenentage de la materia.
Despatx 112 DBB amb cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Seminaris |
|
Avaluació d'una exposicio oral.
|
40 |
Pràctiques a laboratoris |
|
Avaluació d'un informe de pràctiques |
20 |
Proves mixtes |
|
S'avaluaran els continguts de la sessió magistral
|
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria es fara una prova mixta única que recollira tots els continguts anteriors excepte els pràctics i seminaris amb un pes del 40%. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
Alberts, Biología molecular de la célula, 3ª, Edicions Omega
Ausubel, Current Protocols in molecular biology, , John Willey & Sons
Williams & Wilson, Principios y técnicas de Bioquímica experimental, 5th, Cambridge University Press
Holme & Peck, Analytical Biochemistry, , Longman Group
Davis, Basic cell culture:a practical approach, , IRL Press
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|