Tipo A
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Código |
Competencias Específicas | | A5 |
Conocer los principios, la instrumentación y las aplicaciones de las principales técnicas de Bioquímica y Biología Molecular |
| A6 |
Saber diseñar y aplicar protocolos experimentales de laboratorio, especialmente en los ámbitos bioquímicos, microbiológicos y en biología molecular, valorando sus riesgos, y elementos de seguridad |
| A8 |
Analizar adecuadamente datos y resultados experimentales propios del campo científico y saberlos interpretar |
Tipo B
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Código |
Competencias Transversales | | B1 |
Aprender a aprender |
Tipo C
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Código |
Competencias Nucleares | | C4 |
Expresarse correctamente de manera oral y escrita en una de las dos lenguas oficiales de la URV. |
Resultados de aprendizaje |
Tipo A
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| A5 |
Conèixer i saber utilitzar les tècniques més freqüents en Bioquímica i Biologia Molecular
| | A6 |
Organitzar el treball de laboratori elaborant protocols i estratègies de treball
Aplicar les mesures de protecció personal i ambiental que deriven de l'ús d'algunes tècniques d'un laboratori bioquímic
| | A8 |
Interpretar correctament els resultats procedents dels experiments efectuats
Presentar i discutir els resultats obtinguts
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Tipo B
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| B1 |
Tiene una visión de conjunto de las diferentes teorías o metodologías de una asignatura.
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Tipo C
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Código |
Resultados de aprendizaje |
| C4 |
Produce un texto oral gramaticalmente correcto.
Produce un texto oral bien estructurado, claro y eficaz.
Produce un texto oral adecuado a la situación comunicativa.
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tema |
Subtema |
1. Niveles de trabajo al enfocar un estudio bioquímico / biotecnológico. |
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2. Procesado inicial de las muestras biológicas. |
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3. Técnicas de separación de células y componentes celulares. |
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4. Técnicas relacionadas con el uso de radioisótopos. |
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5. Técnicas de cuantificación de ácido nucleicos y proteínas. |
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6. Técnicas específicas de biología molecular. |
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7. Técnicas inmunológicas de uso frecuente en bioquímica y biotecnología. |
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8. Otras técnicas. |
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Metodologías :: Pruebas |
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Competencias |
(*) Horas en clase
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Horas fuera de clase
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(**) Horas totales |
Actividades introductorias |
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1 |
0 |
1 |
Sesión magistral |
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14 |
21 |
35 |
Seminarios |
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14 |
21 |
35 |
Prácticas en laboratorios |
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14 |
21 |
35 |
Atención personalizada |
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1 |
0 |
1 |
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Pruebas mixtas |
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2 |
0 |
2 |
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(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
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descripción |
Actividades introductorias |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l'assignatura. |
Sesión magistral |
Exposició per part del professor dels diferents continguts de l'assignatura. |
Seminarios |
Treball en profunditat per part dels alumnes sobre diferents apartats dels continguts de l'assignatura. |
Prácticas en laboratorios |
Aplicació a nivell pràctic d'una sel.lecció de les tècniques treballades als seminaris i a les sessions magistrals. |
Atención personalizada |
Temps reservat a contactar directament amb els alumnes fora de la classe de forma individualitzada per resoltre dubtes, problemes i orientar-los en el proces d'aprenentatge. |
descripción |
Interacció individualitzada professor-alumne fora del marc de la classe per tal de resoldre dubtes, problemes i donar orientació en l'aprenentage de la materia.
Despatx 112 DBB amb cita prèvia. |
Metodologías |
Competencias
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descripción |
Peso |
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Seminarios |
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Avaluació d'una exposicio oral.
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40 |
Prácticas en laboratorios |
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Avaluació d'un informe de pràctiques |
20 |
Pruebas mixtas |
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S'avaluaran els continguts de la sessió magistral
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40 |
Otros |
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Otros comentarios y segunda convocatoria |
A la segona convocatòria es fara una prova mixta única que recollira tots els continguts anteriors excepte els pràctics i seminaris amb un pes del 40%. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Básica |
Alberts, Biología molecular de la célula, 3ª, Edicions Omega
Ausubel, Current Protocols in molecular biology, , John Willey & Sons
Williams & Wilson, Principios y técnicas de Bioquímica experimental, 5th, Cambridge University Press
Holme & Peck, Analytical Biochemistry, , Longman Group
Davis, Basic cell culture:a practical approach, , IRL Press
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Complementaria |
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(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
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