Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC2 |
Dominar els principis i les aplicacions més avançades de la síntesi i la catàlisi |
|
AC3 |
Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context de recerca. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en anglès, tant de forma oral com escrita. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC2 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Objectius |
Competències |
Conèixer els problemes derivats de la recuperació i reutilització de catalitzadors |
AC2 AC3
|
BC3 BC6
|
CC1 CC2
|
Dissenyar procediments d'ancoratge i recuperació de catalitzadors. |
AC2 AC3
|
BC3 BC6
|
CC1 CC2
|
Adquirir la capacitat de treballar sobre sistemes multimoleculares. |
AC2 AC3
|
BC3 BC6
|
CC1 CC2
|
Redactar documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística i il · lustrar conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, llegendes ... |
|
|
CC1 CC2
|
Entendre i expressar-se de forma oral i escrita en anglès en el llenguatge tècnic. |
|
|
CC1 CC2
|
Avaluar críticament una informació i incorpora-a la pròpia base de coneixements. |
|
|
CC1 CC2
|
Tema |
Subtema |
1. Catàlisi organometàl•lica en fase aquosa
|
|
2. Sistemes micel•lars |
|
3. Sistemes de dues fases orgànics-orgànics |
|
4. Catàlisi en líquid iònic (sals foses) fase organometàl•lica
|
|
5. Catalitzadors suportats per enllaç covalent |
|
6. Catalitzadors immobilitzats per intercanvi iònic i adsorció |
|
7. Catàlisi organometàl•lica en fluids supercrítics |
|
8. Activació de petites molècules i Renovables |
|
9. Catàlisi biomimètica |
|
10. Biocatàlisi |
|
11. Química en flux continu |
|
12. Catàlisi Industrial i Gestió de Residus |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
15 |
45 |
Presentacions / exposicions |
|
10 |
10 |
20 |
Seminaris |
|
2 |
6 |
8 |
|
Atenció personalitzada |
|
34.5 |
0 |
34.5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita). |
Seminaris |
Ampliació i relació dels continguts teòrics donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Atenció personalitzada |
Temps reservat pel professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants. |
|
Descripció |
Correu electrònic:
-Dra. Elena Fernández: mariaelena.fernandez@urv.cat
-Dr. Kilian Muñiz: kmuniz@iciq.es
http://www.iciq.es/portal/924/default.aspx |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Sistema d'avaluació continuada (assistència regular, participació, treballs i presentacions i proves). |
100% |
Altres |
Participació activa a classe. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura té convocatòria única. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
M.Müller, et al. , Stud. Surf. Sci. Cat. Part 78: Heterogeneous Catalysis and Fine Chemiscals III, 107, Elsevier (1993), 1993
U. Nagel, et al., J. Chem. Soc., Chem. Commun., 1098, , 1986
B. F. G. Johnson, et al., Chem. Commun., 1167 , , 1999
X. G. Zhou, et al. , Chem. Commun., 1789, , 1999
Baleizao, C.; Corma, A.; Garcia, H.; Leyva, A., J. Org. Chem. 69, 439–446., , 2004
B.List, R. A.Lerner, C. F.Barbas III, J. Am. Chem. Soc., 122, 2395., , 2000
K.Sakthivel, W. Notz, T.Bui, C. F.Barbas III, J. Am. Chem. Soc., 123, 5260., , 2001
A.Cordova, I.Ibrahem , J.Casas , H.Sundn, M. Engqvist, E.Reyes, Chem. Eur. J., 11, 4772, , 2005
A.Cordova, W.Notz, C.F.Barbas III, Chem. Commun., 3024, , 2002
M.L. Cano, F.L. Cozens, V. FornÈs, H. GarcÌa and J.C. Scaiano,, "Intrazeolite Photochemistry. 12. Ship-in-Bottle Synthesis and Control of the Photophysical Properties of 9-(4-Methoxyphenyl)xanthenium Ion Imprisoned into Large Pore Zeolites" J. Phys. Che, , 1996
P. Wasserscheid, W. Keim, Angew. , Chem. Int. Ed. Engl., 39, 3772. , , 2000
, Technology: L. Chen, Chem. Soc. Rev., 40, 2922., , 2011
, Pure Appl. Chem., 63, 1227, , 1991
R. G. Bergmann, K. N. Raymond, Acc. Chem. Res., 38, 351., , 2005
R. G. Bergmann, K. N. Raymond, F. D. Toste, J. Am. Chem. Soc., 133, 7358, , 2011
Shriver, D.F.; Atkins, P.W., "Chapter 19, Bioinorganic chemistry". Inorganic chemistry (3rd. ed.), Oxford University Press, 1999
T. R. Ward, Chem. Eur. J., 11, 3798, , 2005
T. Ward, Acc. Chem. Res.44, 47, , 2011
M. T. Reetz, Proc. Natl. Acad. Sci. U. S. A., 101, 5716 , , 2004
F. H. Arnold, Current Opinion in Chemical Biology, 15, 201, , 2011
F. H. Arnold, Nature Reviews Molecular Cell Biology, 12, 866, , 2009
F. H. Arnold, Trends Biochem. Sci., 26, 100, , 2001
A. Berry, Cell. Mol. Life Sci., 61, 3034, , 2004
M. T. Reetz, ChemBioChem , 9, 1797, , 2008
M. T. Reetz, J. Am. Chem. Soc., 131, 7334, , 2009
M. T. Reetz, Nat. Chem., 3, 738, , 2011
F. H. Arnold, Science, 339, 307, , 2013
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|