DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) QUÍMICA SOSTENIBLE: UNA APROXIMACIÓ CATALÍTICA Codi 13685210
Ensenyament
Síntesi, Catàlisi i Disseny Molecular (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
4.5 Optativa AN
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
FERNÁNDEZ GUTIÉRREZ, MARIA ELENA
KLEIJ ,-, ARJAN WILLEM
Adreça electrònica mariaelena.fernandez@urv.cat
arjanwillem.kleij@urv.cat
Professors/es
FERNÁNDEZ GUTIÉRREZ, MARIA ELENA
KLEIJ ,-, ARJAN WILLEM
Web
Descripció general i informació rellevant Aprendre els aspectes relacionats amb el disseny de nous catalitzadors per poder obtenir catalitzadors homogenis reutilitzables mitjançant processos de heterogeneització. S'intensifica en la recerca de catalitzadors més selectius i reutilitzables.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC2 Dominar els principis i les aplicacions més avançades de la síntesi i la catàlisi
  AC3 Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context de recerca.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en anglès, tant de forma oral com escrita.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC2 Gestionar la informació i el coneixement.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer els problemes derivats de la recuperació i reutilització de catalitzadors AC2
AC3
BC3
BC6
CC1
CC2
Dissenyar procediments d'ancoratge i recuperació de catalitzadors. AC2
AC3
BC3
BC6
CC1
CC2
Adquirir la capacitat de treballar sobre sistemes multimoleculares. AC2
AC3
BC3
BC6
CC1
CC2
Redactar documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística i il · lustrar conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, llegendes ... CC1
CC2
Entendre i expressar-se de forma oral i escrita en anglès en el llenguatge tècnic. CC1
CC2
Avaluar críticament una informació i incorpora-a la pròpia base de coneixements. CC1
CC2

Continguts
Tema Subtema
1. Catàlisi organometàl•lica en fase aquosa
2. Sistemes micel•lars
3. Sistemes de dues fases orgànics-orgànics
4. Catàlisi en líquid iònic (sals foses) fase organometàl•lica
5. Catalitzadors suportats per enllaç covalent
6. Catalitzadors immobilitzats per intercanvi iònic i adsorció
7. Catàlisi organometàl•lica en fluids supercrítics
8. Activació de petites molècules i Renovables
9. Catàlisi biomimètica
10. Biocatàlisi
11. Química en flux continu
12. Catàlisi Industrial i Gestió de Residus

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
5 0 5
 
Sessió Magistral
30 15 45
Presentacions / exposicions
10 10 20
Seminaris
2 6 8
 
Atenció personalitzada
34.5 0 34.5
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura.
Sessió Magistral Exposició dels continguts de l'assignatura.
Presentacions / exposicions Exposició oral per part dels alumnes d'un tema concret o d'un treball (prèvia presentació escrita).
Seminaris Ampliació i relació dels continguts teòrics donats a les sessions magistrals amb el quefer professional.
Atenció personalitzada Temps reservat pel professor per atendre i resoldre dubtes dels estudiants.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Correu electrònic: -Dra. Elena Fernández: mariaelena.fernandez@urv.cat -Dr. Kilian Muñiz: kmuniz@iciq.es http://www.iciq.es/portal/924/default.aspx

Avaluació
  Descripció Pes
Presentacions / exposicions Sistema d'avaluació continuada (assistència regular, participació, treballs i presentacions i proves). 100%
Altres

Participació activa a classe.

 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assignatura té convocatòria única.

Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Fonts d'informació

Bàsica M.Müller, et al. , Stud. Surf. Sci. Cat. Part 78: Heterogeneous Catalysis and Fine Chemiscals III, 107, Elsevier (1993), 1993
U. Nagel, et al., J. Chem. Soc., Chem. Commun., 1098, , 1986
B. F. G. Johnson, et al., Chem. Commun., 1167 , , 1999
X. G. Zhou, et al. , Chem. Commun., 1789, , 1999
Baleizao, C.; Corma, A.; Garcia, H.; Leyva, A., J. Org. Chem. 69, 439–446., , 2004
B.List, R. A.Lerner, C. F.Barbas III, J. Am. Chem. Soc., 122, 2395., , 2000
K.Sakthivel, W. Notz, T.Bui, C. F.Barbas III, J. Am. Chem. Soc., 123, 5260., , 2001
A.Cordova, I.Ibrahem , J.Casas , H.Sundn, M. Engqvist, E.Reyes, Chem. Eur. J., 11, 4772, , 2005
A.Cordova, W.Notz, C.F.Barbas III, Chem. Commun., 3024, , 2002
M.L. Cano, F.L. Cozens, V. FornÈs, H. GarcÌa and J.C. Scaiano,, "Intrazeolite Photochemistry. 12. Ship-in-Bottle Synthesis and Control of the Photophysical Properties of 9-(4-Methoxyphenyl)xanthenium Ion Imprisoned into Large Pore Zeolites" J. Phys. Che, , 1996
P. Wasserscheid, W. Keim, Angew. , Chem. Int. Ed. Engl., 39, 3772. , , 2000
, Technology: L. Chen, Chem. Soc. Rev., 40, 2922., , 2011
, Pure Appl. Chem., 63, 1227, , 1991
R. G. Bergmann, K. N. Raymond, Acc. Chem. Res., 38, 351., , 2005
R. G. Bergmann, K. N. Raymond, F. D. Toste, J. Am. Chem. Soc., 133, 7358, , 2011
Shriver, D.F.; Atkins, P.W., "Chapter 19, Bioinorganic chemistry". Inorganic chemistry (3rd. ed.), Oxford University Press, 1999
T. R. Ward, Chem. Eur. J., 11, 3798, , 2005
T. Ward, Acc. Chem. Res.44, 47, , 2011
M. T. Reetz, Proc. Natl. Acad. Sci. U. S. A., 101, 5716 , , 2004
F. H. Arnold, Current Opinion in Chemical Biology, 15, 201, , 2011
F. H. Arnold, Nature Reviews Molecular Cell Biology, 12, 866, , 2009
F. H. Arnold, Trends Biochem. Sci., 26, 100, , 2001
A. Berry, Cell. Mol. Life Sci., 61, 3034, , 2004
M. T. Reetz, ChemBioChem , 9, 1797, , 2008
M. T. Reetz, J. Am. Chem. Soc., 131, 7334, , 2009
M. T. Reetz, Nat. Chem., 3, 738, , 2011
F. H. Arnold, Science, 339, 307, , 2013

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent