DADES IDENTIFICATIVES 2015_16
Assignatura (*) TREBALL DE FI DE MÀSTER Codi 13685301
Ensenyament
Síntesi, Catàlisi i Disseny Molecular (2013)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període Horaris i dates d'examen
27 Treball fi de màster Primer AN
Modalitat i llengua d'impartició
Departament Química Analítica i Química Orgànica
Química Física i Inorgànica
Coordinador/a
CASTILLÓN MIRANDA, SERGIO
Adreça electrònica gerard.lligadas@urv.cat
sergio.castillon@urv.cat
virginia.cadiz@urv.cat
pilar.salagre@urv.cat
juancarlos.ronda@urv.cat
maribel.matheu@urv.cat
mariaelena.fernandez@urv.cat
yolanda.diaz@urv.cat
montserrat.dieguez@urv.cat
oscar.pamies@urv.cat
marina.galia@urv.cat
j.carbo@urv.cat
angels.serra@urv.cat
cyril.godard@urv.cat
Professors/es
LLIGADAS PUIG, GERARD
CASTILLÓN MIRANDA, SERGIO
CÁDIZ DELEITO, MARIA VIRGINIA
SALAGRE CARNERO, MARÍA PILAR
RONDA BARGALLÓ, JUAN CARLOS
MATHEU MALPARTIDA, MARÍA ISABEL
FERNÁNDEZ GUTIÉRREZ, MARIA ELENA
DÍAZ GIMÉNEZ, MARÍA YOLANDA
DIÉGUEZ FERNÁNDEZ, MONTSERRAT
PAMIES OLLÉ, OSCAR
GALIÀ CLUA, MARINA TERESA
CARBÓ MARTIN, JORGE JUAN
SERRA ALBET, MARIA ANGELS
GODARD ., CYRIL
Web
Descripció general i informació rellevant El Treball de Fi de Màster consisteix en un treball d'investigació tutoritzat individualment. Els alumnes s'adscriuen a un grup d'investigació i a un tutor responsable del mateix. Aquest treball pretén posar en pràctica els coneixements adquirits en els cursos teòrics, i suposa una verdadera introducció a la investigació.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
  Comú
  AC1 Utilitzar apropiadament les tècniques modernes de caracterització de compostos químics
  AC2 Dominar els principis i les aplicacions més avançades de la síntesi i la catàlisi
  AC3 Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi
  AC4 Utilitzar les eines bàsiques del disseny molecular
  AC5 Preparar propostes de recerca en química fonamental i aplicada
  AC6 Utilitzar amb fluïdesa terminologia especialitzada en anglès en els camps de la síntesi, la catàlisi i el disseny molecular
  AC7 Experimentar en el laboratori, elaborar conclusions i redactar informes en el camp de la química
  AC8 Dissenyar vies de síntesi de nous productes utilitzant tècniques modernes de síntesi química, caracterització estructural (tant química com física), experimentació d'alt rendiment, anàlisi de dades i química computacional
  AC9 Dominar l'aplicació de les tècniques modernes de descobriment i optimització de nous processos sintètics i nous catalitzadors
  AC10 Utilitzar els programaris de química teòrica, com a instrument per correlacionar l'estructura dels materials i les seves propietats
Tipus B Codi Competències Transversals
  Comú
  BC1 Integrar de forma autònoma diferents teories i models fent una síntesi personal i creativa adaptada a les pròpies necessitats professionals.
  BC2 Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d'estudi.
  BC3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context de recerca.
  BC4 Dur a terme recerques bibliogràfiques en profunditat, i elaborar informes i propostes de recerca.
  BC5 Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge.
  BC6 Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en anglès, tant de forma oral com escrita.
  BC7 Gestionar projectes tècnics i de recerca o innovació.
Tipus C Codi Competències Nuclears
  Comú
  CC1 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
  CC2 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC3 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ciutadana i com a professional.
  CC4 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
AC1
AC2
AC3
AC4
AC5
AC6
AC7
AC8
AC9
AC10
BC1
BC2
BC3
BC4
BC5
BC6
BC7
CC1
CC2
CC3
CC4
• Integrar els coneixements teòrics i pràctics amb les realitats a les quals es poden projectar. determinada.
• Desenvolupar adequadament tot un seguit de competències específiques, generals i transversals en un projecte científic integrador.
• Aplicar les tècniques pròpies de la recerca en química.
• Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i dur a terme un projecte.
• Capacitar per al treball autònom i en equip.
• Conèixer, analitzar i utilitzar críticament les fonts i la bibliografia sobre el tema.
• Elaborar informes cientificotècnics en anglès seguint les normes internacionalment establertes a l'efecte.
• Elaborar una presentació coherent en anglès i que comuniqui els resultats del treball i de durada determinada.

Procediments de selecció
Procediments

Realització d'un projecte d'investigació de forma autònoma però tutelat, en els camps de la síntesis i la catàlisis, ja sigui experimental o teòric.

Per portar-ho a terme els alumnes s'incorporaran en un grup d'investigació i desenvoluparan un projecte específic.

En el procés de realització del projecte, l'alumne haurà de:

  • Realitzar cerques bibliogràfiques
  • Dissenyar experiments 
  • Realitzar experiments
  • Interpretar experiments
  • Realitzar un informe final sobre el treball realitzat
  • Realitzar una presentació oral del treball realitzat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries 1 0 1
 
Selecció/assignació del treball de fi de màster 0 0 0
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster 0 0 0
Elaboració del treball de fi de màster 615 0 615
 
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster 59 0 59
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Pla específic d'actuació
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a la presentació de la matèria
Selecció/assignació del treball de fi de màster Selecció i assignació del tema del treball fi de màster a desenvolupar per l'alumne
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster Entrevistes que l'estudiant manté amb els seus tutors de TFM al llarg del desenvolupament del treball
Elaboració del treball de fi de màster Realització d'un projecte de recerca de manera autònoma però tutelat, en els camps de la síntesi, catàlisi ja sigui experimental o teòric.

Per a això els alumnes s'incorporaran a un grup de recerca i desenvoluparan un projecte específic.

En el procés de realització del projecte l'alumne haurà de:
- Realitzar recerques biliográficas
- Dissenyar experiments
- Realitzar experiments
- Interpretar experiments
- Realitzar un informe final sobre el treball realitzat
- Realitzar una presentació oral del treball realitzat
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster Presentació oral i pública per part dels estudiants dels resultats del TFM

Mecanismes coordinació/seguiment
 
Descripció

Criteris i procediments d’avaluació
  Descripció Pes
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster Informe del supervisor / a sobre el progrés en l'adquisició de coneixements, de destreses en el treball pràctic i d'autonomia, entre d'altres aspectes 30%
Elaboració del treball de fi de màster Avaluació de la memòria escrita del TFM pel comitè d'experts que avalua també l'exposició oral i la defensa
30%
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster L'alumne realitzarà una exposició dels objectius i resultats del seu Treball de Fi de Màster davant un comitè d'experts, en la qual s'inclourà un debat amb l'estudiant.
40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

L'assignatura té convocatòria única.


Fonts d'informació

Bàsica Hans F. Ebel, Claus Bliefert, William E. Russey, The Art of scientific writing from student reports to professional publications in chemistry and related fields, Weinheim Wiley-VCH, 2004
Day, Robert A., How to Write & Publish a Scientific Paper, 2a. ed , Washington D. C. OPS, 1996

La bibliografia bàsica relacionada amb el tema d'investigació s'aportarà pel tutor del treball una vegada assignat el mateix a l'alumne corresponent. L'alumne haurà d'ampliar la recerca bibliogràfica.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent