Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Utilitzar apropiadament les tècniques modernes de caracterització de compostos químics |
|
AC2 |
Dominar els principis i les aplicacions més avançades de la síntesi i la catàlisi |
|
AC3 |
Aplicar adequadament les metodologies avançades de síntesi i catàlisi |
|
AC4 |
Utilitzar les eines bàsiques del disseny molecular |
|
AC5 |
Preparar propostes de recerca en química fonamental i aplicada |
|
AC6 |
Utilitzar amb fluïdesa terminologia especialitzada en anglès en els camps de la síntesi, la catàlisi i el disseny molecular |
|
AC7 |
Experimentar en el laboratori, elaborar conclusions i redactar informes en el camp de la química |
|
AC8 |
Dissenyar vies de síntesi de nous productes utilitzant tècniques modernes de síntesi química, caracterització estructural (tant química com física), experimentació d'alt rendiment, anàlisi de dades i química computacional |
|
AC9 |
Dominar l'aplicació de les tècniques modernes de descobriment i optimització de nous processos sintètics i nous catalitzadors |
|
AC10 |
Utilitzar els programaris de química teòrica, com a instrument per correlacionar l'estructura dels materials i les seves propietats |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Integrar de forma autònoma diferents teories i models fent una síntesi personal i creativa adaptada a les pròpies necessitats professionals. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d'estudi. |
|
BC3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu en l'avantguarda del camp d'estudi, en un context de recerca. |
|
BC4 |
Dur a terme recerques bibliogràfiques en profunditat, i elaborar informes i propostes de recerca. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma col•laborativa i responsabilitat compartida, en clau de lideratge. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en anglès, tant de forma oral com escrita. |
|
BC7 |
Gestionar projectes tècnics i de recerca o innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC1 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC2 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC3 |
Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ciutadana i com a professional. |
|
CC4 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional que es planteja a la universitat. |
Objectius |
Competències |
|
AC1 AC2 AC3 AC4 AC5 AC6 AC7 AC8 AC9 AC10
|
BC1 BC2 BC3 BC4 BC5 BC6 BC7
|
CC1 CC2 CC3 CC4
|
• Integrar els coneixements teòrics i pràctics amb les realitats a les quals es poden projectar.
determinada. |
|
|
|
• Desenvolupar adequadament tot un seguit de competències específiques, generals i transversals en un projecte científic integrador. |
|
|
|
• Aplicar les tècniques pròpies de la recerca en química.
|
|
|
|
• Desenvolupar l'esperit analític, creatiu i crític en el moment de definir i dur a terme un projecte.
|
|
|
|
• Capacitar per al treball autònom i en equip.
|
|
|
|
• Conèixer, analitzar i utilitzar críticament les fonts i la bibliografia sobre el tema.
|
|
|
|
• Elaborar informes cientificotècnics en anglès seguint les normes internacionalment establertes a l'efecte.
|
|
|
|
• Elaborar una presentació coherent en anglès i que comuniqui els resultats del treball i de durada determinada. |
|
|
|
Procediments |
Realització d'un projecte d'investigació de forma autònoma però tutelat, en els camps de la síntesis i la catàlisis, ja sigui experimental o teòric.
Per portar-ho a terme els alumnes s'incorporaran en un grup d'investigació i desenvoluparan un projecte específic.
En el procés de realització del projecte, l'alumne haurà de:
- Realitzar cerques bibliogràfiques
- Dissenyar experiments
- Realitzar experiments
- Interpretar experiments
- Realitzar un informe final sobre el treball realitzat
- Realitzar una presentació oral del treball realitzat
|
Metodologies :: Proves |
|
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
1 |
0 |
1 |
|
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
0 |
0 |
0 |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
0 |
0 |
0 |
Elaboració del treball de fi de màster |
615 |
0 |
615 |
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
59 |
0 |
59 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a la presentació de la matèria
|
Selecció/assignació del treball de fi de màster |
Selecció i assignació del tema del treball fi de màster a desenvolupar per l'alumne
|
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
Entrevistes que l'estudiant manté amb els seus tutors de TFM al llarg del desenvolupament del treball
|
Elaboració del treball de fi de màster |
Realització d'un projecte de recerca de manera autònoma però tutelat, en els camps de la síntesi, catàlisi ja sigui experimental o teòric.
Per a això els alumnes s'incorporaran a un grup de recerca i desenvoluparan un projecte específic.
En el procés de realització del projecte l'alumne haurà de:
- Realitzar recerques biliográficas
- Dissenyar experiments
- Realitzar experiments
- Interpretar experiments
- Realitzar un informe final sobre el treball realitzat
- Realitzar una presentació oral del treball realitzat
|
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
Presentació oral i pública per part dels estudiants dels resultats del TFM |
Mecanismes coordinació/seguiment |
Criteris i procediments d’avaluació |
|
Descripció |
Pes |
Mecanismes de coordinació i seguiment del treball de fi de màster |
Informe del supervisor / a sobre el progrés en l'adquisició de coneixements, de destreses en el treball pràctic i d'autonomia, entre d'altres aspectes |
30% |
Elaboració del treball de fi de màster |
Avaluació de la memòria escrita del TFM pel comitè d'experts que avalua també l'exposició oral i la defensa
|
30% |
Presentació i defensa pública del treball de fi de màster |
L'alumne realitzarà una exposició dels objectius i resultats del seu Treball de Fi de Màster davant un comitè d'experts, en la qual s'inclourà un debat amb l'estudiant.
|
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assignatura té convocatòria única. |
Bàsica |
Hans F. Ebel, Claus Bliefert, William E. Russey, The Art of scientific writing from student reports to professional publications in chemistry and related fields, Weinheim Wiley-VCH, 2004
Day, Robert A., How to Write & Publish a Scientific Paper, 2a. ed , Washington D. C. OPS, 1996
|
La bibliografia bàsica relacionada amb el tema d'investigació
s'aportarà pel tutor del treball una vegada assignat el mateix a
l'alumne corresponent. L'alumne haurà d'ampliar la recerca bibliogràfica. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|