Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Identificar els factors psicològics i socials que influeixen en l'estat de salut / malaltia de l'individu, família i comunitat. |
| A8 |
Analitzar la teoria de la comunicació i de les habilitats interpersonals. |
| A9 |
Aplicar les teories de l'aprenentatge en l'educació per la salut i en el seu procés d'aprenentatge al llarg de tota la vida. |
| A10 |
Analitzar els factors que intervenen en el treball en equip i en situacions de lideratge. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B5 |
Treballar en equip de forma colaborativa i responsabilitat compartida en un equip de caràcter interdisciplinari mostrant habilitats en les relacions interpersonals. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Identificar els factors psicològics i socials que influeixen en l'estat de salut o malaltia de les persones, famílies i comunitat
| | A8 |
Considerar la millor estratègia per informar el pacient i / o la seva família
| | A9 |
Reflexionar en grup sobre els casos clínics psiquiàtrics
| | A10 |
Conèixer i aplicar els conceptes que sustenten l'organització assistencial i la nova cultura de coordinació del treball entre unitats que presten serveis diferents al mateix usuari
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Posa en pràctica de forma disciplinada els enfocaments, mètodes i experiències que proposa el professor
Reconeix la rellevància dels esquemes mentals diferents al seu
| | B5 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
| | C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
| | C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
Proceso Salud-Enfermedad |
1. Relación entre salud y funciones mentales.
2. Definición y aplicación de la psicología de la salud en relación con la fisioterapia. Modelos de salud y enfermedad.
3. Definición de conceptos claves en salud: bienestar, estilos de vida, conducta saludable, conducta de enfermedad. |
Procesos Basicos de Adaptación Humana |
1. Dimensiones de la experiencia de la enfermedad: cognición, emociones y conducta.
2. Personalidad, variables personales e interpersonales en salud. |
Estrés |
1. Concepto de estrés y fuentes de estrés. Determinantes de la evaluación de un acontecimiento como estresante.
2. Biología del estrés.
3. Afrontamiento del estrés y relación estrés-enfermedad.
4. Trastornos adaptativos. |
Psicopatología Descriptiva |
1. Porte y actitud, conciencia, orientación, atención, memoria, conducta motora.
2. Pensamiento, sensopercepción, afecto, introspección y prospección.
3. Psicopatología de la adicción/dependencia. |
Medición de Variables Psicológicas en Fisioterapia |
1. Conceptos básicos de la aplicación de la estadística en la investigación psicológica (I).
2. Conceptos básicos de la aplicación de la estadística en la investigación psicológica (II). |
Habilidades Psicosociales en Fisioterapia |
1. Habilidades sociales en el entorno sanitario (I).
2. Habilidades sociales en el entorno sanitario (II).
3. Comunicación asistencial y entrevista clínica. |
Adherencia Terapéutica |
1. Cumplimiento, adherencia y aceptación: definición, dificultades, evaluación.
2. Estrategias para la promoción de la adherencia y aceptación del tratamiento. |
Abordaje de Problemas Médicos Específicos |
1. Psicología de la discapacidad física.
2. Paciente psiquiátrico (I).
3. Paciente psiquiátrico (II).
4. Dieta, trastornos alimentarios y obesidad.
5. Neuropsiquiatría: afasias, apraxias, agnosias; daño cerebral.
6. Neuropsiquiatría: demencia y delirium.
7. Pacientes crónicos y terminales.
8. Paciente con enfermedad respiratoria.
9. Dolor. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Seminaris |
|
13 |
16 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
5 |
10 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
12 |
13 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
10 |
11 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducción a las clases teóricas, seminarios, metodología de evaluación y demás aspectos relacionados con la asignatura. |
Sessió Magistral |
Clases teóricas sobre los subtemas fundamentales relacionados con cada uno de los temas principales de la asignatura. |
Seminaris |
Actividades prácticas basadas en los temas teóricos o en casos clínicos para analizar en grupos y discutir con los demás compañeros durante el tiempo que dura la actividad. |
Atenció personalitzada |
Entrevista individual o en grupos pequeños, interacción vía correo electrónico de la universidad. |
Descripció |
Per tal de consultar dubtes referents a l'assignatura caldrà concertar cita prèvia amb el professor responsable de l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Prueba objetiva basada en los contenidos de los seminarios y las clases teóricas de la asignatura. |
30 |
Proves objectives de tipus test |
|
Prueba objetiva basada en los contenidos de los seminarios y las clases teóricas de la asignatura. |
30 |
Proves objectives de tipus test |
|
Prueba objetiva basada en los contenidos de los seminarios y las clases teóricas de la asignatura. |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Isaac Amigo Vázquez, Manual de psicología de la salud, , 2012
|
|
Complementària |
Shelley Taylor, Psicología de la Salud, 6, 2007
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|