Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Interpretar i definir els sistemes neurals i estructures del sistema nerviós |
| A5 |
Manejar la bibliografia científica i específicament en l’àmbit de la neurociència |
| A6 |
Elaborar un projecte d’investigació o assaig clínic |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B2 |
Resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d’estudi |
| B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, en la vanguardia del camp d’estudi, en un context d’investigació |
| B4 |
Treballar amb responsabilitat i iniciativa |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics i d’investigació o innovació |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d’idees, sovint en un context d’investigació
Posseir les habilitats d’aprenentatge que els permetin continuar estudiant d’una manera que hauria de ser en gran mesura autodirigida o autònoma
Interpretar y definir els sistemes neurals y estructures del sistema nerviós
| | A5 |
Gestionar la bibliografia científica i específicament en l'àmbit de la neurociència
| | A6 |
Posseir les habilitats d’aprenentatge que els permetin continuar estudiant d’una manera que hauria de ser en gran mesura autodirigida o autònoma
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Interpretar y definir els sistemes neurals y estructures implicades en el control motor normal y patològic
| | B2 |
Elaborar una estratègia realista per resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d’estudi
| | B3 |
Integrar diverses teories o models fent una síntesi personal i creativa adaptada a les necessitats professionals pròpies
| | B4 |
Elaborar una estratègia realista per resoldre problemes complexos en contextos multidisciplinaris relacionats amb el camp d’estudi
Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i/o aplicació d’idees, sovint en un context d’investigació
| | B8 |
Decidir el que s’ha de mostrar en relació amb el treball / projecte fet, i aconseguir-ho de d'acord amb la seva planificació en el termini previst
Valorar i jerarquitzar les necessitades i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
25 |
25 |
Fòrums de discussió |
|
0 |
25 |
25 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
0 |
86 |
86 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
0 |
5 |
5 |
Proves pràctiques |
|
0 |
5 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Fòrums de discussió |
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Atenció personalitzada |
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
|
50 |
Proves pràctiques |
|
|
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Purves, Dale; Augustine, George.J.; Fitzpatrick, David; Katz, Lawrence.C.; LaMantia, Anthony-Samuel., Neuroscience, 2, Sinauer Associates, Inc. 2001
JG Nicholls, AR Martin, PA Fuchs, DA Brown, ME Diamond, DA Weisblat, From Neuron to Brain, 5, Sinauer Associates, Inc.2012
Eric R. Kandel, James H. Schwartz, Thomas M. Jessell, Steven A. Siegelbaum, A. J. Hudspeth. , Principles of Neuron Science. , 5, McGraw-Hill/Appleton & Lange; 2012
|
|
Complementària |
, http://escuela.med.puc.cl/paginas/Cursos/segundo/histologia/HistologiaWeb/IndiceNervioso.html , ,
, http://www.bms.ed.ac.uk/research/others/smaciver/Cyto-Topics/dendritic_spines.htm, ,
, http://www.med.nus.edu.sg/ant/histonet/txt/menu/nervmenu.html , ,
Southern Oregon Video Enterprises, Inc, http://www.soveinc.com/ , ,
, http://psych.hanover.edu/Krantz/neural/actionpotential.html, ,
, http://users.rcn.com/jkimball.ma.ultranet/BiologyPages/S/Synapses.html, ,
, http://hsc.uwe.ac.uk/synapses_neuro, ,
George J Siegel, Bernard W Agranoff, R Wayne Albers, Stephen K Fisher, Michael D Uhler, Basic Neurochemistry, 6, Lippincott-Raven; 1999.
, http://themedicalbiochemistrypage.org/, ,
, http://www.biocarta.com/pathfiles/agpcrPathway.asp, ,
, http://www.biocarta.com/pathfiles/gsPathway.asp , ,
, http://www.biocarta.com/pathfiles/gsPathway.asp , ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|