Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Analitzar i sistematitzar correctament el funcionament del mercat de treball i de les polítiques sociolaborals |
| A8 |
Aplicar les diferents tècniques pròpies de la gestió dels recursos humans, de la investigació social i de l’avaluació i l’auditoria laboral |
| A11 |
Analitzar, diagnosticar, avaluar i definir estratègies en l’àmbit de l’organització del treball i dels recursos humans |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida, demostrant capacitat d'organització i planificació. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
| B8 |
Gestionar projectes tècnics i/o professionals complexos. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix la vinculació de les estratègies dels recursos humans amb els processos contractuals i els principis de la direcció estratègica de l’empresa
| | A8 |
Genèric
| | A11 |
Aplica les polítiques de recursos humans en l’àmbit de les organitzacions
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Genèric
| | B6 |
Genèric
| | B8 |
Fonamenta la descripció del context del projecte en evidències i dades alhora que coneix i localitza els recursos en l’ àrea on es desenvolupa el projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Fonaments de la direcció estratègica: |
1.1. Concepte d’estratègia.
1.2. Nivells i procés de l'estratègia.
1.3 Anàlisi de l'entorn.
1.4 Diseny de l'estratègia : visió i missió. |
Tema 2 : Anàlisi intern de l'empresa: |
2.1. Objectius i finalitats de l’anàlisi interna.
2.2. La cadena de valor.
2.3. Anàlisi de recursos i capacitats.
2.4. Avaluació estratègica de recursos i capacitats. |
Tema 3: Estratègies d'empresa: |
3.1 Estratègies basades en costos
3.2 Estratègies basades en diferenciació
3.3. L’ampliació de l’avantatge competitiu: el rellotge de l’estratègia
3.4. Estratègies de cooperació i d’internacionalització
3.5: Altres estratègies: innovació i oceans blaus |
Tema 4: Estratègies de Recursos Humans: |
4.1 Direcció estratègica de RR.HH.
4.2 La funció i rol dels RR.HH dintre de l'empresa.
4.3 Gestió de persones i estratègia corporativa.
4.4 Capital intelectual i gestió del coneixement. |
Tema 5. Noves tendències de direcció estratègica: |
5.1 Direcció ética i RSE/C (responsabilitat social empresarial o corporativa).
5.2 Gestió per competencies.
5.3 Gestió de la diversitat. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Sessió Magistral |
|
25 |
0 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
9 |
20 |
29 |
Treballs |
|
14 |
31 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
24 |
25 |
Proves pràctiques |
|
1 |
15 |
16 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Actividades introductorias para establecer las metodologías de trabajo a lo largo del curso |
Sessió Magistral |
Introducción de los temas y desarrollo conceptual de las materias tratadas en la asignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolución en equipos de trabajo de problemas dentro del aula |
Treballs |
Realización equipos de trabajos relacionados con las materias de la asignatura |
Atenció personalitzada |
Resolución de problemas específicos de los alumnos a través de tutoría. |
Descripció |
Atención personalizada tanto presencial como virtual |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Evaluación de los trabajos y casos prácticos entregados y desarrollados por los alumnos |
40% |
Proves objectives de tipus test |
|
Examen tipo test de todos los contenidos de la asignatura |
40% |
Proves pràctiques |
|
Prova integral (examen) de continguts pràctics, consistent en la resolució d'exercicis i casos pràctics. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En la segunda convocatoria se hará mediante examen final en el cual entrarán todos los contenidos teórico-prácticos impartidos en el curso. |
Bàsica |
NAVAS, J. E. I GUERRAS, L. A., La dirección estratégica de la empresa. Teoría y aplicaciones, 2007 o posterior, Madrid: Thomson-Civitas.
|
|
Complementària |
GRANT, R. M, Dirección estratégica: Conceptos, técnicas y aplicaciones., 2006 o posterior, Madrid: Thomson-Civitas.
JOHNSON, G.; SCHOLES, K. i WHITTINGTON, R, Dirección estratégica. Análisis de la estrategia de las organizaciones, 2007 o posterior, Madrid: Pearson Prentice Hall.
Eduardo Bueno Campos, Dirección estratégica : desarrollo de la estrategia y análisis de casos, 2007 o posterior, Pirámide
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|