Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A7 |
Entendre els principis bàsics de l'economia (tant a nivell microeconòmic com macroeconòmic) i la seva influència sobre el sector financer. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A7 |
Sap analitzar la conducta dels productors en diferents estructures de mercat.
Sap analitzar la decisió individual en situacions d'incertesa.
Sap analitzar les situacions on hi ha interacció estratègica.
Sap analitzar les situacions on hi ha informació asimètrica.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Troba la solució adequada
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
| | C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
tema |
Subtema |
Part I: TEORIA DE JOCS |
|
Tema 1. Jocs estàtics
|
1.1 Representació en forma normal d’un joc
1.2 Racionalitat i informació
1.3 Solucions als jocs estàtics
|
Tema 2. Jocs dinàmics
|
2.1 Representació en forma extensiva d’un joc
2.2 Solucions als jocs dinàmics
2.3 Jocs repetits |
Part II: MERCATS I ESTRUCTURES DE MERCAT |
|
Tema 3: Monopoli |
3.1 Concepte i causes d’un monopoli
3.2 La maximització de beneficis d’un monopolista
3.3 Comparació monopoli amb competència perfecta: el cost social del monopoli
3.4 Discriminació de preus
3.5 Monopoli natural
|
Tema 4. Oligopoli |
4.1 Model de duopoli de Cournot
4.2 Col•lusió
4.3 Estabilitat dels càrtels
4.4 Model de duopoli de Stackelberg
4.5 Barreres a l’entrada
4.6 Model de duopoli de Bertrand
|
Part III: TEORIA DE LA DECISIÓ EN CONDICIONS D’INCERTESA I INFORMACIÓ ASIMÈTRICA |
|
Tema 5. Elecció en condicions d'incertesa |
5.1 Teoria de la utilitat esperada
5.2 L’aversió al risc
5.3 Aplicacions |
Tema 6. Informació asimètrica
|
6.1 Risc moral
6.2 Selecció adversa
6.3 Senyalització
6.4 Problema del principal-agent |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
42 |
63 |
105 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
11 |
22 |
33 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
6 |
1.5 |
7.5 |
Proves mixtes |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a presentar l'assignatura als alumnes. S'explica objectius, continguts, metodologies i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'alumne per resoldre qüestions i dubtes concrets.
|
descripción |
Temps destinat a resoldre dubtes dels estudiants. Les tutories es realitzaran al despatx del professor. L'horari d'atenció es comunicarà el primer dia de classe. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
L'alumne haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. |
55% |
Proves pràctiques |
|
El temari de l'assignatura es divideix en tres blocs. L'alumne haurà de realitzar un conjunt d'exercicis, questions i/o questions test relacionades amb cada bloc durant el curs (15% cadascuna) |
45% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
No es permet l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. En la segona convocatòria l'alumne haurà de realitzar un examen final del contingut global de l'assignatura. La seva qualificació representarà el 100% de la nota. |
Bàsica |
Gadner, R. , Juegos para empresarios y economistas, , Antoni Bosch
Gibbons, R. , Un primer curso en teoría de juegos, , Antoni Bosch
Nicholson, W. , Teoría Microeconomica: Principios básicos y aplicaciones, 7ª edició, McGraw-Hill
Pindyck, R. S. i D. L. Rubinfeld , Microeconomía, 7ª edició, Prentice Hall
Varian, Hal R. , Microeconomía intermedia: un enfoque actual, 7ª edició, Antoni Bosch
|
|
Complementària |
Gravelle, H. i R. Ress, Microeconomía, 3ª edició, Pearson Prentice Hall
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
MATEMÀTIQUES II/16204009 | MATEMÀTIQUES I/16204008 | INTRODUCCIÓ A LA MICROECONOMIA/16204004 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|