DATOS IDENTIFICATIVOS 2015_16
Asignatura (*) MÀRQUETING INDUSTRIAL I DE SERVEIS Código 16214212
Titulación
Grau d'Administració i Direcció d'Empreses (2009)
Ciclo 1r
Descriptores Cr.totales Tipo Curso Periodo Horarios y datos del examen
6 Optativa 2Q
Modalidad y lengua de impartición
Departamento Gestió d'Empreses
Coordinador/a
PAPAOIKONOMOU ., ELENI
Correo-e eleni.papaoikonomou@urv.cat
doriana.chicu@urv.cat
Profesores/as
PAPAOIKONOMOU ., ELENI
CHICU ., DORIANA
Web http://www.jaumegene.com
Descripción general e información relevante Aplicació de les estràtegies i tàctiques de Marketing als Serveis i als Mercats Indutrials.

Competències
Tipo A Código Competencias Específicas
 A5 Dirigir una empresa o una altra institució pública o privada i dirigir o gestionar en alguna de les seves àrees funcionals (recursos humans, administració i finances, comercialització i màrqueting, operacions).
Tipo B Código Competencias Transversales
 B3 Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació.
Tipo C Código Competencias Nucleares
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipo A Código Resultados de aprendizaje
 A5 Comprèn les funcions i tasques que realitza el Director de Màrqueting dins de les empreses industrials o de serveis.
Coneix i utilitza els criteris d’anàlisi necessaris per a la presa de decisions de Màrqueting en empreses industrials o de serveis.
Sap resoldre problemes relacionats amb les estratègies de Màrqueting propis d’empreses industrials o de serveis.
Tipo B Código Resultados de aprendizaje
 B3 Reconeix les limitacions i punts dèbils en els seus processos i mètodes de treball
Analitza una situació donada i identifica aspectes que cal millorar
Tipo C Código Resultados de aprendizaje
 C3 Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
 C4 Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa

Continguts
tema Subtema
PART I. MÀRQUETING DE SERVEIS.
TEMA 1. Naturalesa i classificació dels serveis.
3.1. Naturalesa.
3.2. Els serveis en els productes ampliats.
3.3. Classificació.
3.4. El model molecular
3.5. Característiques diferencials dels serveis.

TEMA 2. La Qualitat del Servei.
4.1. Definició.
4.2. Disseny per a la qualitat.
4.3. Model de diagnòstic de la qualitat.
4.4. Millora de la qualitat.
4.5. El SERVQUAL.
4.6. Qualitat del Servei i els empleats
4.7. Qualitat del Servei i l'evidència física
TEMA 3. Pla de Mk de Serveis 5.1. Conceptualització del servei
5.2. Estructuració del servei
5.3. Comercialització del servei
5.4. Fixació de preus del servei
PART II. MÀRQUETING RELACIONAL.
TEMA 4. Màrqueting Relacional.
6.1. Introducció al Màrqueting de Relacions
6.2. Mk de freqüència.
6.3. Mk de relacions socials.
6.3.1. Introducció
6.3.2. Base de dades
6.3.3. Mk. 1-2-1
6.4. Màrqueting Associatiu
6.5. Elements aplicables a la formació de relacions.
6.6. Màrqueting Intern.
PART III. MÀRQUETING INDUSTRIAL
TEMA 5. Màrqueting Industrial i diferències respecte al màrqueting de productes de consum
1.1. Definició de màrqueting industrial. Màrqueting organitzacional.
1.2. El mercat industrial.
1.3. Característiques del client industrial
1.4. La segmentació de mercats industrials.

TEMA 6. Màrqueting mix industrial
2.1. El producte industrial
2.2. Cartera de productes
2.3. Desenvolupament de nous productes. La innovació.
2.4. La marca
2.5. Disseny i selecció de canals de distribució.
2.6. Gestió dels canals de distribució en mercats industrials.
2.7. Les eines de comunicació
2.8. La venda personal


Planificació
Metodologías  ::  Pruebas
  Competencias (*) Horas en clase
Horas fuera de clase
(**) Horas totales
Activitats Introductòries
A5
5 15 20
Sessió Magistral
B3
C3
C4
35 45 80
Debats
B3
C3
C4
10 10 20
Treballs
A5
B3
C3
C4
2 15 17
Atenció personalitzada
5 5 10
 
Proves objectives de tipus test
A5
B3
3 0 3
 
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor.
(**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos

Metodologies
Metodologías
  descripción
Activitats Introductòries Per fer entendre el comcepte d'estudi
Sessió Magistral Per explicar la teoria que figura en el programa
Debats Sobre pùblicacions actuals que apereixen al campus virtual
Treballs
Atenció personalitzada En el moment que sigui requerida per l'alumne

Atenció personalitzada
descripción
En el despatx o en l'aula ja sigui abans o despres de la classe.

Avaluació
Metodologías Competencias descripción Peso        
Debats
B3
C3
C4
Debats 10%
Treballs
A5
B3
C3
C4
Treball 1 sobre Marketing de Serveis: 20%

Treball 2 sobre Marketing Industrial: 20%
20%

20%
Proves objectives de tipus test
A5
B3
Examen final Tot el temari 5 punts 50%
Otros  
 
Otros comentarios y segunda convocatoria

Nota mínima d'examen per ambdues convocatòries: 3,5

Segona convocatòria:

Examen sobre tot el temari 6 punts

Treball 1 sobre Màrqueting de Serveis: 2 punts

Treball 2 sobre Màrqueting Industrial: 2 punts


Fonts d'informació

Bàsica F. Robert Dwyer, John F. Tanner , Marketing industrial: conexión entre la estrategia, las relaciones y el aprendizaje, McGraw-Hill, 2007
Sangri Coral, Alberto , Marketing en empresas industriales, Editorial Mad, 2007
Valerie Zeithaml, Mary Jo Bitner , Marketing de Servicios, McGraw-Hill, 2010
Chias, J. , El Marketing son personas, McGraw-Hill, 1991

Complementària

Recomanacions


(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente.