Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A4 |
Conèixer el funcionament del Sector Públic i ser capaç de gestionar eficientment les seves institucions. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A4 |
Comprèn els mecanismes corresponents de la presa de les decisions en l’àmbit públic.
Sap descriure la composició del sector públic i entén els determinants de l’evolució i la composició dels ingressos i la despesa pública.
Coneix els diferents mètodes de gestió aplicats al sector públic, així com els diferents instruments de control d’aquesta gestió.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B2 |
Analitza els problemes i les seves causes des d’ un enfocament global i de mitjà i llarg termini
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C4 |
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
tema |
Subtema |
TEMA 1. Economia i sector públic: introducció |
1. Què és l’economia pública?
2. Què o qui és l’Estat?
3. Activitat econòmica de l’Estat |
TEMA 2. Model de referència: Economia del Benestar |
1. Economia de mercat
2. Concepte d’eficiència de Pareto
3. Teoremes fonamentals de l’Economia del Benestar |
TEMA 3. Béns públics |
1. Provisió òptima
2. Provisió privada
3. Provisió pública
4. Mecanisme de revelació de preferències |
TEMA 4: Externalitats |
1. Concepte d’externalitat
2. El problema del medi ambient
3. Internalització de les externalitats |
TEMA 5. Informació incompleta |
1. Selecció adversa
2. Risc moral
3. El paper de l’Estat |
TEMA 6. Monopoli natural |
1. Ineficiència del monopoli
2. Regulació del monopoli
3. Economies de xarxa |
TEMA 7. Eficiència i equitat |
1. Funcions de benestar social
2. Justícia distributiva
3. Conflicte entre eficiència i equitat |
TEMA 8. Elecció col·lectiva |
1. Demodràcia directa
2.Democràcia representativa
|
Tema 9. Fallades de l'Estat |
1. Problemes d'agència
2. Burocràcia
3. Grups d'interès |
TEMA 10. Ingressos Públics |
1. Costos de la imposició
2. Imposició óptima
3. Deute públic |
TEMA 11. Estat del Benestar |
1. Lluita contra la pobresa
2. Sanitat
3. Sistema de pensions
4. Educació |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
1 |
1.5 |
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
28 |
44 |
72 |
Atenció personalitzada |
|
1.5 |
0 |
1.5 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació del contingut de l'assignatura, metodologies docents i avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició sintètica dels continguts de cadascun dels temes en que es divideix l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi d'un problema relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per resoldre qüestions i dubtes concrets |
descripción |
L'atenció personalitzada es planteja a partir de les consultes dels alumnes a les hores de tutories, l'assessorament i la tutorització en la resolució dels exercicis plantejats. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Realització d'una o dues pràctiques relacionades amb els continguts de l'assignatura. Els continguts, metodologia i terminis son indicats pel professor |
15% |
Proves mixtes |
|
Examen parcial que es realitza el mes de novembre.
Inclourà preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test (70%) així com resolució de problemes (30%) |
30% |
Proves mixtes |
|
Examen final que es realitza en la data oficial de 1a convocatòria.
Inclourà preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test (70%) així com resolució de problemes (30%) |
50% |
Otros |
|
Assistència al Simposi d'Economia i realització d'una prova objectiva |
5% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En 2a convocatòria hi ha dues opcions: -examen del 60% si s'han resolt les pràctiques plantejades (s'afegeix la nota dels problemes) o -examen del 100% (teòric i pràctic) qui no hagi resolt prèviament les pràctiques. |
Bàsica |
Albi, E. et al., Economía Pública, I y II, 2000, Barcelona
Rosen, H., Manual de Hacienda Pública, 3ª (2001), Madrid
Stiglitz, J. , Economía del Sector Público, 2ª (1995) , Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|