Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Aportar racionalitat a l'anàlisi de les institucions econòmiques: empreses; organitzacions públiques; mercats industrials, financers i d'altres serveis. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre. |
| B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Entén la situació estratègica de l’empresa al mercat i coneix les implicacions de les actuacions públiques sobre el mercat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Pregunta per aprendre i s’interessa per aclarir els seus dubtes
| | B4 |
Presenta resultats d’ allò que s’espera en el temps previst
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1. INTRODUCCIÓ A LA POLÍTICA INDUSTRIAL |
1.1. El Sector Industrial a l’Estat espanyol.
1.2. Nous enfocaments teòrics en l’anàlisi dels sectors industrials.
1.3. La Política Industrial. |
TEMA 2. LA POLÍTICA DE DEFENSA DE LA COMPETÈNCIA
|
2.1. La Política de defensa de la competència. Conceptes bàsics.
2.2. La Política de defensa de la competència a l’Estat espanyol i a la Unió Europea. |
TEMA 3. ANÀLISI DE LES POLÍTIQUES INDUSTRIALS PER SECTORS
|
3.1. Les indústries en xarxa.
3.2. Estudi de casos |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
31 |
48 |
79 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
16 |
24 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
|
4 |
6 |
10 |
Treballs |
|
10 |
20 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació del contingut de l'assignatura, metodologies docents i avaluació |
Sessió Magistral |
Exposició sintètica del contingut principal de cadascun dels temes en què es divideix l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Complement a las classes de teoria on s'expliquen i es discuteixen exemples i/o exercicis que il·lustren els principals continguts de les sessions magistrals. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària |
Anàlisi de casos recents o significatius de temes de política de la competència i/o sectors industrials regulats. |
Treballs |
Realització de treballs en grup d'acord amb les indicacions i tutorització del professor (avaluables) |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets |
Descripció |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
L'alumne (individualment o en grup) haurà de resoldre a clase i entregar en la data prevista exercicis relacionats amb els continguts de l'assignatura. |
15% |
Treballs |
|
L'alumne haurà de realitzar un treball en grup d'acord amb les indicacions i tutorització del professor (avaluables) |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Exàmens sobre els continguts del programa. S'han programat 2 tipus de proves:
- 3 proves parcial: examen sobre els continguts de cada tema (5% cada prova)
- Examen final: examen sobre tots els continguts de l'assignatura (50%) |
65% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els alumnes que no superin una qualificació de 3,5 en l'examen final en primera convocatòria suspendran l'assignatura en primera convocatòria (la nota final de la primera convocatòria serà la nota de l'examen final). La qualificació final en segona convocatòria serà la més favorable a l'estudiant d'entre: a) 20% treball i 80% examen final i b) 100% examen final |
Bàsica |
Pepall, Lynne, Richards, Daniel J. y Norman, George, Organización Industrial. Teoría y práctica contemporáneas, Thomson, 3ª Ed. (2006),
Bel, Germà y Costas, Antón, La privatización y sus motivaciones en España: de instrumento a política, Revista de Historia Industrial, 19-20 (2001), pp.105-132,
Motta, Massimo, Competition Policy: Theory and Practice, Cambridge; New York : Cambridge University Press, cop. 2004,
Viscusi, W. Kip, Harrington, Joseph E. y Vernon, John M., Economics of Regulation and Antitrust, MIT Press (2005),
|
|
Complementària |
Buccirossi, Paolo (Editor), Handbook of Antitrust Economics, MIT Press (2008),
den Hertog, Johan, Review of economic theories of regulation, Tjalling C. Koopmans Research Institute, Discussion paper n. 10-18 (2011),
Laffont, Jean Jacques y Tirole, Jean, Competition in Telecommunications, MIT Press (1996),
Whinston, Michael D., Lectures on Antitrust Economics (Cairoli Lectures), MIT Press (2008),
DG Competition, http://ec.europa.eu/competition/index_en.html, ,
Comisión Nacional de la Competencia, http://www.cncompetencia.es, ,
Comisión del Mercado de las Telecomunicaciones, http://www.cmt.es, ,
Comisión Nacional de la Energía, http://www.cne.es, ,
OMEL, http://www.omel.es, ,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MATEMÀTIQUES II/16224009 | TEORIA DE L'ORGANITZACIÓ INDUSTRIAL/16224109 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|