Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC1 |
Adquirir coneixements avançats en la direcció d'empreses en general i de les seves àrees funcionals. (C) |
|
AC2 |
Aplicar mètodes d'anàlisi per a la presa de decisions empresarials. (C) |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Reconèixer la importància estratègica de la gestió d'aspectes intangibles relatius al factor humà |
AC1 AC2
|
BC1 BC2 BC3 BC5
|
CC3 CC4
|
Coneixer els principals aspectes del comportament organitzatiu com a intangible crucial per una bona gestió empresarial |
AC1 AC2
|
BC1 BC2 BC3 BC5
|
CC3 CC4
|
Saber aplicar en l'entorn empresarial el coneixements d'aspectes intangibles relacionats amb el factor humà per tal de gestionar amb èxit les persones |
AC1 AC2
|
BC1 BC2 BC3 BC5
|
CC3 CC4
|
Saber analitzar, diagnosticar i proposar solucions a diferents problemes relacionats amb el factor humà en les organitzacions |
AC1 AC2
|
BC1 BC2 BC3 BC5
|
CC3 CC4
|
Conèixer i saber aplicar les diferents eines per gestionar la pròpia carrera professional i la dels altres. |
AC1 AC2
|
BC1 BC2 BC3 BC5
|
CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
1. La importància estratègica de la gestió de l'intangible. El factor humà. |
1.1. Estructura i processos.
1.2. Alineació horitzontal i vertical en la GRH.
1.3. La gestió de l'intangible. Soft HRM.
1.4. El compromís organitzatiu.
|
2. Diferències individuals i identitat.
|
2.1. Diferències individuals: principals tendències en l'estudi de la personalitat.
2.2. Identitat professional, organitzativa i compromís organitzatiu.
2.3. Aplicació estratègica a l'empresa. |
3. Motivació.
|
4.1 Teories de motivació.
4.2. Relació amb polítiques de GRH.
4.3. Comunicació estratègica i motivació. |
4. Processos perceptius i comunicació estratègica. |
3.1. Processos perceptius.
3.2. La comunicació humana com a base de totes les habilitats directives. Dificultats.
3.3. Comunicació organitzativa.
3.4. Aplicació estratègica a l'empresa. |
5. Negociació. |
5.1. Estils de negociació.
5.2. Comunicació estratègica i negociació. |
6. Emocions i estrés. |
6.1. Emocions en l'àmbit laboral.
6.2. Contracte psicològic i emotional labour.
6.3. Gestió de les emocions i intel·ligència emocional.
6.4. Estrés, eutress i distress.
6.5. Aplicació estratègica a l'empresa. |
7. Gestió del canvi. |
7.1. Gestió del canvi.
7.2.Comunicació estratègica i gestió del canvi.
|
8. Gestió Estratègica de la carrera professional. |
8.1. Com buscar feina.
8.2. Autoocupació i Emprenedoria.
8.3. Noves competències, noves professions.
8.4. Gestió de les promocions.
8.5. Gestió de les transferències nacionals i internacionals. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
28 |
0 |
28 |
Presentacions / exposicions |
|
6 |
24 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
16 |
10 |
26 |
Debats |
|
4 |
6 |
10 |
Estudis previs |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
19 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es dedicarà un primer tema introductori per tal de contextualitzar l'aportació de coneixements de l'assignatura en el marc del programa formatiu del màster i les seves aplicacions en la gestió estratègica de l'empresa. |
Sessió Magistral |
S'enfatitza en el caràcter participatiu de les sessions. Aquest caràcter participatiu es fonamenta en el treball previ dels estudiants a través de lectures i en la dinamització a través de preguntes crítiques o relacionades amb temes d'actualitat per part del docent que fomentin petits debat. |
Presentacions / exposicions |
Es presentaran la síntesi i anàlisi crític d'articles científics relacionats amb cadasqun dels temes. Es proporcionaran pautes per tal que la classe aprengui a donar feedback. El material presentat entrarà a examen. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cada tema culmina amb un cas o una pràctica que requereix que l'estudiant apliqui de forma estratègica els coneixements adquirits per a l'anàlisi i solució de problemes en l'entorn empresarial. |
Debats |
Aquests debats tindran lloc tant en el si de la classe magistral, com a rel de les presentacions i de la resolució de casos i pràctiques a l'aula, i seran conduïts i moderats pel docent. |
Estudis previs |
Cal realitzar lectures prèvies i preparació de materials per a les sessions a l'aula. Es deixaran aquests materials al Moodle o bé es recomanarà la bibliografia pertinent. |
Atenció personalitzada |
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants.
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Presentacions / exposicions |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Es guiarà el treball de l'estudiant fora de l'aula de preparació de la presentació i la resolució d'exercicis a través de l'atenció personalitzada en les hores de tutoria acordades.
Temps per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Consisteix en la síntesi, anàlisis crític i interiorització a través de la relació amb experiències laborals, articles de prensa, pel·lícules, etc. d'articles científics sobre un tema en particular. |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cada tema culmina amb la resolució d'un cas o pràctica que permeti avaluar l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
Tipus test que avalúa els continguts impartits a l'assignatura. |
40% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
És imprescindible obtenir un 3'5 en cada element d'avaluació per poder fer mitja amb la resta d'elements. La realització de presentacions, resolució de casos i exercicis es realitzarà en equip i la seva puntuació és grupal. 2ªconvocatòria:Consistirà en una prova final que compta un 100%. Per realitzar aquesta prova és requisit imprescindible haver entregat els casos i exercicis proposats al llarg del curs. |
Bàsica |
, Harvard Business Deusto, ,
Woods, S.A. and West M.A., The Psychology of Work and Organizations, Cengage Learning, 2010
Robbins, S.P., Comportamiento Organizativo, Pearson Education, 2004
Price, A., Human Resource Management in a Business Context, Thomson, 2006
, People Management, ,
, Capital Humano, ,
Watson, T., Organising and Managing Work, Pearson Education, 2002
Huczynski, A. and Buchanan, D., Organizational Behaviour, Pearson Education, 2007
Armstrong, M., A Handbook of Human Resource Management Practice , Kogan Page Limited, 2001
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|