Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
Professionalitzador |
|
Recerca |
|
AR1 |
Conèixer el procés d'investigació científica. (I) |
|
AR2 |
Utilitzar les tècniques tant quantitatives com qualitatives per desenvolupar un projecte de recerca en l'àmbit de l'economia de l'empresa. (I) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
Objectius |
Competències |
Entendre la investigació científica com un procés. |
AR1
|
|
|
Identificar i entendre les fases en el procés, saber les decisions i accions relacionades amb cada fase. |
AR1 AR2
|
|
|
Familiaritzar-se amb l'estructura i contingut d'una tesi doctoral i altres treballs de recerca. |
|
BC1 BC3
|
|
Tema |
Subtema |
Introducció i Presentació de l'assignatura. |
Presentació programa assignatura.
Resum global dels continguts a estudiar.
Explicació del sistema d'avaluació. |
Estructura i Continguts de la Tesi Doctoral. |
Estructura.
Continguts. |
Identificació del Tema de Recerca. |
Com identificar el tema de recerca. |
La Revisió de la Literatura. |
Identificació de les àrees de coneixement relacionats amb el tema de recerca.
Aspectes pràctis: bases de dades d'articles i software de gestió de referències.
'Mapping' el tema. |
La Pregunta de Recerca. |
Com arribar a formular la preguntar de recerca. |
Espistemologia, Metodologia i Tècniques de Recerca. |
Mètodes qualitatius.
Mètodes quantitatius. |
El Treball de Camp. |
Identificar el context.
Com accedir al camp de recerca (individus i organitzacions).
|
L'Anàlisi de les Dades. |
Tècniques d'anàlisi. |
Els Resultats, Implicacions i Conclusions. |
La presentació dels resultats.
Treure conclusions i identificar futures línies de recerca.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
|
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
12 |
24 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
20 |
22 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció i presentació de l'assignatura, el sistema l'avaluació, els continguts, etc. |
Sessió Magistral |
Presentació i discussió dels concepts de l'assignatura amb la participació activa dels estudiants. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs pràctics, presentacions, etc. |
Atenció personalitzada |
Utilització de les hores d'atenció a l'estudiant per a resoldre qüestions i dubtes concrets. Es recomana confirmar cita prèviament. |
|
Descripció |
Tutoria sobre la situació i progrés dels estudiants a l'assignatura.
En hores de consulta o per email a: mireia.valverde@urv.cat. Es recomana confirmar cita prèviament a les visites presencials. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Treballs explicats i assignats durant la sessió de presentació de l'assignatura. |
50% |
Proves mixtes |
Prova integral: Examen Final |
40% |
Altres |
Prova integral: Participació activa al llarg de l'assignatura i valoració dels treballs dels altres estudiants. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria es determinarà a partir de la prova final i els exercicis presentats prèviament a aquesta. Els estudiants que hagin suspès o no s'hagin presentat a la primera convocatòria hauran de parlar amb la professora per determinar quines parts de l'avaluació caldrà tornar a realitzar. |
Bàsica |
Alan Berkeley Thomas, Research Concepts for Management Studies, , Routledge, Oxon, 2006
John W. Creswell, Research design. Qualitative, quantitative and mixed method approaches, , Sage, Thousand Oaks, California, 2009
|
S'indicaran lectures específiques per a cada sessió. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA I/16625210 | TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA I/16625208 | TÈCNIQUES QUALITATIVES DE RECERCA II/16625211 | VALORACIÓ DE LA PRODUCCIÓ CIENTÍFICA/16625215 | TÈCNIQUES QUANTITATIVES DE RECERCA II/16625209 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
TREBALL DE FI DE MÀSTER/16625301 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|