Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de labors i altres treballs anàlegs. |
| EI5 |
Coneixement aplicat d'instrumentació electrònica.
|
| EI7 |
Coneixement i capacitat per a la modelització i simulació de sistemes.
|
| EI9 |
Coneixements de principis i aplicacions dels sistemes robotitzats.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques, que els capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i els doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electrònica Industrial. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix els usos i limitacions dels sensors en robots mòbils
Sap calcular el model cinemàtic d’un robot mòbil amb rodes
| | EI5 |
Coneix els usos i limitacions dels sensors en robots mòbils
Coneix les limitacions dels mètodes odomètrics de localització
| | EI7 |
Sap simular el moviment d’un robot mòbil amb rodes
| | EI9 |
Sap calcular el model cinemàtic d’un robot mòbil amb rodes
Sap programar comportaments simples
Sap programar un robot mòbil real
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Sap resoldre un problema real amb un robot mòbil real
| | B3 |
Sap resoldre un problema real amb un robot mòbil real
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció. |
Aplicacions de la robòtica mòbil.
Tipologies de robots mòbils. |
Sensors i actuadors |
Sensors: IR, ultrasó, lidar, càmeres
Actuadors: motors per a robos mòbils. Models de sensors.
Representació de l’entorn.
Auto-localització.
Errors odomètrics. |
Model cinemàtic del robot mòbil |
Models cinemàtics directes.
Models cinemàtics inversos.
Descripció polar del moviment: velocitats lineal i angular. |
Control del moviment del robot |
Tècniques bàsiques de control del moviment.
Model Braitenberg.
Detecció i evitació d'obstacles. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Pràctiques a laboratoris |
|
11.5 |
17.25 |
28.75 |
Sessió Magistral |
|
8 |
16 |
24 |
Treballs |
|
0 |
13 |
13 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
|
Proves orals |
|
1.5 |
4.5 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció de l'assignatura i introducció general a la tecnologia robòtica.
L'alumne haurà de formar grup amb altres companys i fer-ho efectiu via Moodle. |
Pràctiques a laboratoris |
Sessions al laboratori de 2 h.
Hi haurà sessions de simulació (amb estudis previs), i sessions de programació de robots reals. |
Sessió Magistral |
Explicació a l'aula ordinària dels continguts de l'assignatura.
Basat en presentacions i desenvolupaments a la pissarra.
Material accessible per l'alumne a l'espai Moodle. |
Treballs |
A partir de la setmana 4 del curs es proposarà un tema a desenvolupar en grup.
La dedicació al treball és completament autònoma, tot i que el professor guiarà als grups. |
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà plantejar dubtes a través de diferents vies: correu electrònic, fòrum Moodle, o al despatx del professor en hores de consulta. |
Descripció |
L'alumne podrà plantejar dubtes a través de diferents vies: correu electrònic, fòrum Moodle, o al despatx del professor en hores de consulta. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
De cada pràctica caldrà entregar un informe de resultats amb discussió de l'estudi previ (20%) i anàlisi de resultats (30) |
50 |
Proves orals |
|
Presentació oral (30%) i entrega de la documentació escrita (20%).
Avaluació individualitzada, no per grups. |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Caldrà aprovar per separat les pràctiques de laboratori i la prova oral del treball en grup. L'avaluació en segona convocatòria seguirà el mateix procediment que a la primera. L'alumne podrà refer els informes no aprovats i haurà de fer una prova oral del treball corregint aquells aspectes que hagi pactat amb el professor. |
Bàsica |
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
CONTROL AUTOMÀTIC/17204123 |
|
|
Altres comentaris |
Els continguts de l'assignatura combinen diverses disciplines de l'enginyeria: control, electrònica, mecànica, informàtica. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|