Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electricitat. |
| A4 |
Capacitat per al càlcul i disseny d'instal·lacions luminotècnics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electricitat. |
| B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Pren consciència de les implicacions pel medi ambient que comporta la realització de il·luminacions poc eficients energèticament.
| | A4 |
Coneix els diferents tipus de làmpades elèctriques i de lluminàries, les seves característiques tècniques i aplicacions
Calcula enllumenats energèticament eficients i sostenibles tant d'espais interiors com exteriors, utilitzant els diferents programes informàtics dels fabricants de lluminàries.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3 |
Calcula enllumenats energèticament eficients i sostenibles tant d'espais interiors com exteriors, utilitzant els diferents programes informàtics dels fabricants de lluminàries.
| | B4 |
Interpreta els manuals i catàlegs dels fabricants de materials de il·luminació.
Pren consciència de les implicacions pel medi ambient que comporta la realització de il·luminacions poc eficients energèticament.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1: Magnituds i conceptes bàsics. |
Naturalesa de la llum. Tipus de visió. Magnituds luminotècniques: flux lluminós, luminància, il•luminància, enlluernament. |
Tema 2: Làmpades i equips auxiliars. |
Làmpades de incandescència, halògenes, fluorescents, de descarrega en un gas de baixa i d’alta pressió, làmpades d’inducció, LEDS. Característiques tècniques. |
Tema 3:Lluminàries. |
Funció. Classificació. Tipus segons la distribució del flux lluminós. Característiques i materials. |
Tema 4: Càlculs fotomètrics d’enllumenats interiors i exteriors. |
Principis fonamentals del càlcul, formules bàsiques. Nivells d’il•luminació. |
Tema 5:Reglamentació aplicable als enllumenats. |
Reglament Electrotècnic de Baixa Tensió, Recomanacions del Comitè Espanyol d’il•luminació, Reglament d'eficiencia energètica en instal·lacions d'enllumenat exterior, Llei 6/2001 d’ordenació ambiental de l’enllumenament per a la protecció del medi nocturn |
Tema 6: L’enllumenat energèticament sostenible. |
L’estudi energètic de l’enllumenat en la fase de projecte. La contaminació lumínica. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
15 |
27 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
14.5 |
30 |
44.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
Proves de desenvolupament |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Sessió Magistral |
El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
El professor planteja exercicis pràctics sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals. Les sessions són guiades pel professor de laboratori i els alumnes les realitzen en grup. |
Atenció personalitzada |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Descripció |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Avaluació de les pràctiques de laboratori. |
15 % |
Proves objectives de tipus test |
|
Prova tipus test de les sessions magistrals. |
50 % |
Proves de desenvolupament |
|
Treball d'estudi i millora d'un cas real d'enllumenat. |
35 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Prova objectiva tipus test i preguntes de desenvolupament - Avaluació dels temes 1 al 6 (50%). Avaluació de les pràctiques de laboratori (15%). Treball de millora d'un enllumenat existent - S'avaluarà la proposta de millora d'il·luminació des del punt de vista d'eficiència energètica, així com la presentació i el contingut del treball (35%). A totes dues concocatòries la qualificació final es determina mitjançant la suma de les notes de cadascuna de les parts; segons la ponderació indicada i amb una nota parcial mínima de 4. Hi ha limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. Els professors de l'assignatura acceptaran, si és adient, calculadores en les proves de resolució numèrica dels problemes. |
Bàsica |
I. Urraca, Instalaciones de alumbrado exterior, AENOR Ediciones, 2005
F. Martín Sánchez, Manual práctico de iluminación, AMV Ediciones, 2005
L.C. Fernández, Técnicas y aplicaciones de la iluminación, McGraw-Hill, 1992
|
Presentacions i material complementari de l'assignatura disponible al Moodle. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|