Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A3 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'Enginyer Tècnic Industrial, especialitat en Electricitat. |
| EL10 |
Coneixement aplicat sobre energies renovables.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment. |
| B5 |
Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A3 |
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals hidràuliques.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny dels aerogeneradors.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals solar fotovoltaiques.
| | EL10 |
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals hidràuliques.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny dels aerogeneradors.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals solar fotovoltaiques.
Coneix el principi de funcionament, tipus i constitució de centrals de biomassa.
Coneix el principi de funcionament, tipus i constitució de piles de combustible.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4 |
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals hidràuliques.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny dels aerogeneradors.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals solar fotovoltaiques.
Coneix el principi de funcionament, tipus i constitució de centrals de biomassa.
Coneix el principi de funcionament, tipus i constitució de piles de combustible.
| | B5 |
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals hidràuliques.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny dels aerogeneradors.
Coneix el principi de funcionament, tipus, constitució i els criteris de disseny de centrals solar fotovoltaiques.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció. |
Recursos energètics renovables. Aprofitament energètic: transformacions, generació elèctrica i emmagatzematge. Control, proteccions i gestió de la producció d’energia elèctrica. |
Tema 2. Generació d’energia elèctrica mitjançant el moviment de l’aigua. |
Principi de conversió. Tipus de centrals: centrals hidràuliques i marines Constitució i elements principals. Tipus de turbines hidràuliques. Criteris de disseny per a la producció d’energia. |
Tema 3. Generació d’energia elèctrica mitjançant el vent. |
Principi de conversió. Tipus d’aerogeneradors. Constitució i elements principals. Parcs eòlics. Criteris de disseny per a la producció d’energia. |
Tema 4. Generació d’energia elèctrica mitjançant la llum solar. |
Principi de conversió. Tipus de centrals: termoelèctriques i fotovoltaiques. Captadors i concentradors. Cèl•lules/panells solars. Constitució i elements principals d’una central fotovoltaica. Criteris de disseny per a la producció d’energia. |
Tema 5. Generació d’electricitat mitjançant processos químics. |
Piles de combustible: Principi de funcionament, tipus, constitució i característiques. |
Tema 6. Generació d'electricitat mitjançant biomassa. |
Tipus de biomassa i característiques. Constitució i principi de funcionament d'una central elèctrica de biomassa |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
45 |
85 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
12 |
22 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
4 |
33 |
37 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l’assignatura, explicant els objectius , el temari, la planificació, el funcionament de les pràctiques i dels grups, així com l’avaluació i la bibliografia. |
Sessió Magistral |
El professor exposa el temari de l’assignatura. L’alumne intervé plantejant qüestions al professor. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor realitza exercicis sobre els conceptes teòrics de les sessions magistrals i comenta diversos aspectes de documentació tècnica específica. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Plantejament de punts d’ampliació vinculats amb el temari, en la que l’estudiant ha de treballar per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. |
Atenció personalitzada |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Descripció |
Els professors de l’assignatura tenen fixat un horari d’atenció als alumnes. Es recomana demanar cita prèvia mitjançant correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Preguntes de desenvolupament. Una per prova parcial |
2x 10 % |
Proves mixtes |
|
Dos proves parcials de tipus test i problemes de resposta curta. |
2x 40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es realitzaran dues proves parcials (P1 i P2). La primera prova correspondrà als temes 1, 2 i 3; mentre que la segona avaluarà els temes 4, 5 i 6. Cadascuna de les proves constarà d'una part de preguntes tipus test (T), d'alguna pregunta de desenvolupament (D) –relacionada amb els casos d'ampliació proposats– i d'una sèrie de problemes (Pr). Les respectives valoracions, iguals per a P1 i P2, són: T – 6 punts, D – 1 punt i Pr – 3 punts. La qualificació final (QF) de l'alumne es determina segons l'expressió: QF = 0,5P1 + 0,5P2 A la segona convocatòria l'alumne s'avaluarà de les parts (P1, P2) que tinguin una nota inferior a 4. La nota final es determinarà amb els criteris i la mateixa expressió que en la primera convocatòria. Hi ha limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. Els professors de l'assignatura acceptaran, si és adient, calculadores en les proves de resolució numèrica dels problemes. |
Bàsica |
J.A. Carta et al, Centrales de energías renovables, Pearson – Prentice Hall, 2009
A.F. Zobaa & R.C. Bansal, Handbook of Renewable Energy Technology, World Scientific Publishing, 2011
J.M. de Juana, Energías renovables para el desarrollo, Thomson - Paraninfo, 2003
G. Boyle, Renewable energy, Oxford University Press, 2004
|
Presentacions i material complementari de l'assignatura disponible al Moodle. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|