IDENTIFYING DATA 2015_16
Subject (*) HISTÒRIA DE L'ENGINYERIA Code 17214216
Study programme
Grau d'Enginyeria Elèctrica (2010)
Cycle 1r
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Optativa 1Q
2Q
Modality and teaching language
Department Eng. Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Coordinator
BREZMES LLECHA, JESÚS JORGE
E-mail jesus.brezmes@urv.cat
Lecturers
BREZMES LLECHA, JESÚS JORGE
Web http://https://moodle.urv.cat/
General description and relevant information En aquesta assignatura es farà un repàs històric al paper dels enginyers en el desenvolupament de les civilitzacions. Les seves contribucions al llarg de la història, la evolució de la ciencia i la filosofia cap la seva aplicació en el camp de la enginyeria i els diferents àmbits en els que es pot desenvolupar la carrera de enginyer. Es farà especial ènfasi en el paper del enginyer en el segle XXI.

Competències
Type A Code Competences Specific
Type B Code Competences Transversal
 B3 Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'Enginyeria Industrial, especialitat en Electricitat.
 B5 Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques.
 B6 Capacitat per aplicar els principis i mètodes de la qualitat.
 B8 Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari.
Type C Code Competences Nuclear
 C1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
 C2 Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació.
 C3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
 C6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Resultats d'aprenentage
Type A Code Learning outcomes
Type B Code Learning outcomes
 B3 Sap resoldre problemes amb iniciativa, imaginació i responsabilitat ètica
Coneix la evolució de la enginyeria al llarg de la història
 B5 Sap transmetre idees, solucions i defensar-les en un equip d’enginyeria multicultural
Entén la relació entre els beneficis i els recursos necessaris per prendre decisions equilibrades i plenes de sentit comú
Sap posicionar-se i traçar un pla professional sobre el qual desenvolupar la seva carrera, tenint clar quin es el seu rol a la societat
 B6 Entén la relació entre els beneficis i els recursos necessaris per prendre decisions equilibrades i plenes de sentit comú
 B8 Te capacitat per treballar en un grup multidisciplinari i multicultural
Entén la funció i la expectativa que te la societat de un enginyer i la expectativa que ha de tenir un enginyer de la societat
Type C Code Learning outcomes
 C1 Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
 C2 Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
 C3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
 C5 Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat
 C6 Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral

Continguts
Topic Sub-topic
The engineer Definition
From Phylosofy to science to engineering
Engineering fields
Ancient engineering The stone age
The egipcians
The Greek
The Romans
The middle ages Guttemberg ¿inventor or engineer?
Construction through the middle ages
Science and enginering
The industrial revolution New social classes
The role of enginnering
New machines improve productivity
Accomplishments on the XIX century Electricity
Communications
Engines
Construction
The XX century: the engineering century Chemical engineers
Mechanical enginnering
Electricity and Engineers
Electronics
Telecomunications engineering
Aerospace engineering
Engineering and society in the XXI century What to expect
The Enginnering role
Society and engineering
What is a good engineer?

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Activitats Introductòries
1 2 3
Sessió Magistral
B3
B5
B6
C1
C5
33 81 114
Presentacions / exposicions
B5
B8
C1
C2
C3
5 10 15
Atenció personalitzada
C6
2 2 4
 
Proves objectives de tipus test
B3
B6
B8
C1
C3
3 6 9
Proves de desenvolupament
B3
B5
B8
C1
C5
C6
1 4 5
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries S'introduirà la assignatura, el seu desenvolupament i la forma de avaluar.
Sessió Magistral Consistirà en sessions de 50 minuts de classe en les que el professor exposarà la història, conseqüencies o deduccions de determinats fets relacionats amb la enginyeria. Lluny de ser classes merament expositòries, es pretén generar amb el material un debat obert i animat sobre cada tema.
Presentacions / exposicions Els alumnes, en grups de dos o tres persones hauran de presentar la biografia de algun enginyer, el seu treball i les repercusions històriques que ha tingut.
Atenció personalitzada Els alumnes, una vegada assignats a un determinat grup de treball, poden preguntar al professor qualsevol cosa sobre el exercici assignat.

Atenció personalitzada
Description
La atenció personalitzada també serà en anglès. Nomes es parlarà en català/castellà per traduir paraules puntuals. L'alumne es podrà dirigir al professor per tal de aclarir qualsevol dubte de la matèria donada a classe o sobre algun dels exercicis assignats.

Avaluació
Methodologies Competences Description Weight        
Presentacions / exposicions
B5
B8
C1
C2
C3
Els alumnes, en grups de dos o tres persones hauran de presentar la biografia de algun enginyer, el seu treball i les repercusions històriques que ha tingut. Contarà tan el treball com la presentació oral. 20
Proves objectives de tipus test
B3
B6
B8
C1
C3
Preguntes curtes sobre fets històrics, personatges o fites que hagin estat de vital importància en el mon de la enginyeria. 60
Proves de desenvolupament
B3
B5
B8
C1
C5
C6
Resolució de un cas pràctic a partir dels coneixements adquirits durant el curs. 20
Others  
 
Other comments and second exam session

La segona convocatòria serà la barreja de un examen de proves tipus test i de desenvolupament


Fonts d'informació

Bàsica Daniel R. Headrick , Technology: A World History (New Oxford World History) , ,
Armytage, W. H. G. , A Social History of Engineering, , 1976
Crozet, Francois, The First Industrialists: The Problems of Origins, , 1985

Complementària

Recomanacions

Subjects that continue the syllabus
TREBALL DE FI DE GRAU/17214301


Subjects that it is recommended to have taken before
ANGLÈS TÈCNIC/17214102
ORIENTACIÓ PROFESSIONAL I ACADÈMICA/17214101
 
Other comments
Es important arribar amb un nivell d'anglés suficientment alt com per a entendre les classes magistrals, les preguntes tipus test i els exercicis a fer. Respecte al anglés escrit, serà fonamental quan es presentin treballs, es facin presentacions a classe i s'hagi d'escriure a les preguntes de desenvolupament a l'examen final.
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.