Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Capacitat per redactar, desenvolupar i signar projectes en l’àmbit de l’enginyeria de telecomunicació que tinguin per objecte la concepció i el desenvolupament o l’explotació de xarxes, serveis i aplicacions de telecomunicació i electrònica. |
| A4 |
Capacitat per analitzar, utilitzar i desenvolupar tecnologia en l’àmbit de les telecomunicacions. |
| TEL1 |
Capacitat de construir, explotar i gestionar les xarxes, serveis, processos i aplicacions de telecomunicacions, enteses com sistemes de captació, transport, representació, processament, emmagatzematge, gestió i presentació d'informació multimèdia des del punt de vista dels serveis telemàtics.
|
| TEL2 |
Capacitat per aplicar les tècniques en què es basen les xarxes, els serveis i les aplicacions telemàtiques, com ara sistemes de gestió, senyalització i commutació, encaminament i seguretat (protocols criptogràfics, túnels, tallafocs, mecanismes de cobrament, d'autenticació i de protecció de continguts), enginyeria de trànsit (teoria de grafs, teoria de cues i teletrànsit), tarificació, fiabilitat i qualitat de servei, tant en entorns fixos, mòbils, personals, locals o gran distància, amb diferents amples de banda, incloent-hi telefonia i dades.
|
| TEL3 |
Capacitat de construir, explotar i gestionar serveis telemàtics utilitzant eines analítiques de planificació, dimensionament i anàlisi.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Dissenya un sistema de transmissió de contingut digital escollint les tecnologies més adients als requeriments de qualitat en el servei.
Dissenya sistemes de comunicació multimèdia.
| | A4 |
Utilitza el format per a comprimir contingut digital adient a cada situació.
Comprèn les característiques dels diferents sistemes d’emmagatzematge de contingut digital.
Coneix les tecnologies d’accés als continguts digitals.
Dissenya sistemes de comunicació multimèdia.
| | TEL1 |
Utilitza el format per a comprimir contingut digital adient a cada situació.
Dissenya un sistema de transmissió de contingut digital escollint les tecnologies més adients als requeriments de qualitat en el servei.
| | TEL2 |
Dissenya un sistema de transmissió de contingut digital escollint les tecnologies més adients als requeriments de qualitat en el servei.
Comprèn com protegir el contingut digital dels usos indeguts.
| | TEL3 |
Dissenya un sistema de transmissió de contingut digital escollint les tecnologies més adients als requeriments de qualitat en el servei.
Dissenya sistemes de comunicació multimèdia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció. Evolució de les xarxes per a multimèdia. |
|
Representació de la informació |
Codificació textual
Obtenció d'àudio digital
Obtenció de vídeo digital |
Compressió de la informació |
Fonaments de la compressió
Compressió sense pèrdua
Compressió d’àudio amb pèrdua
Compressió de vídeo amb pèrdua
|
Distribució del contingut |
Estructures per a dades multimèdia
Tècniques de lliurament
Transport i distribució |
Recepció del contingut |
Tecnologies de xarxes d’accés
Reproducció de continguts
Emmagatzematge
Protecció del contingut |
Qualitat de servei |
Qualitat en serveis multimèdia
Protocols i algorismes bàsics
Qualitat de servei en LAN
Qualitat de servei a Internet
|
Serveis de veu i vídeo |
Servei de telefonia
Veu sobre IP
Vídeoconferència i telepresència |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
24 |
42 |
66 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
26 |
32 |
58 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
10 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
6 |
6 |
12 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i visió històrica de l'evolució dels serveis multimèdia, per centrar l'estudiant en la matèria. |
Sessió Magistral |
Es desenvoluparà el temari teòric de l'assignatura seguint presentacions en projector. L'estudiant tindrà aquestes presentacions al Moodle per anar seguint les explicacions del professor. S'intercalaran alguns exercicis d'aplicació pràctica, discussió en grup i plantejaments per part del professor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Els laboratoris de l'assignatura consistiran en desenvolupar i provar un compressor multimèdia, en desenvolupar una web multimèdia i configurar una centraleta de voIP. |
Presentacions / exposicions |
Es realitzaran presentacions on els estudiants exposaran com han anat resolent els supòsits pràctics que han realitzat als laboratoris. |
Atenció personalitzada |
S'atendrà els estudiants en hores de consulta o bé a través del correu electrònic si s'escau. |
Descripció |
L'estudiant disposarà de les hores de consulta del professor de l'assignatura per resoldre dubtes relacionats amb aquesta. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
És essencial assistir als laboratoris i dur a terme les pràctiques per anar assolint els objectius plantejats. |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
S'avaluarà la capacitat de presentar informació i transmetre coneixements al voltant de la solució al projectes que se'ls plantejarà. |
10 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzaran dues proves.
Cal aprovar cadascuna de les proves per separat. |
30 i 20 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'avaluació continuada cal realitzar totes les activitats i treure una qualificació igual o superior a 5 en cadascuna d'elles. En cas d'anar a segona convocatòria, l'estudiant s'examinarà d'aquelles parts que no ha superat o realitzat en avaluació contínua. Així doncs, la segona convocatòria consistirà en poder recuperar aquelles parts que el professor decideix que l'estudiant ha de millorar perquè, en conjunt, els resultats d'aprenentatge de l'assignatura quedin assolits. |
Bàsica |
Francisco J. Hens, Triple Play, 1a, Wiley
David A. Austerberry, The technology of audio and video streaming, 2a, Focal Press
J.M. Huidobro, Sistemas de telefonía, 5a, Thomson
Eyal Menin, The streaming media handbook, 1a, Prentice Hall
Eric Diehl, Securing Digital Video, 1a, Springer
John Watkinson, The MPEG handbook, 2a, Focal Press
|
|
Complementària |
Markus Hofmann, Content networking, 1, Elsevier
Gerard o'Driscoll, The essential guide to digital-set top boxes and interactive tv, 1, Prentice Hall
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
XARXES DE DADES/17224118 | FONAMENTS DE COMUNICACIONS/17224107 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|