Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A6 |
Capacitat per aplicar els principis de l'economia i de la gestió de recursos humans i projectes, així com la legislació, regulació i normalització de la informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| D3 |
Capacitat per dirigir projectes de recerca, desenvolupament i innovació en empreses i centres tecnològics, garantint la seguretat per a les persones i béns, la qualitat final dels productes i la seva homologació. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A6 |
Dissenya el pla de negoci d'una empresa de base tecnològica.
| | D1 |
Demostra la validesa d'una solució o millora plantejada.
Escriu en grup un article científic tipus survey.
Publicita la investigació en el camp de les tecnologies de la informació.
| | D3 |
Analitza els recursos econòmics, humans i materials necessaris per aconseguir un projecte d'investigació.
Aplica tècniques de direcció i control de projectes.
Distingeix els entorns en què es realitza la investigació.
Planifica les tasques en què es descompon un projecte d'investigació.
Vehicula la relació entre universitat, empresa i societat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Tema |
Subtema |
I. Recerca, emprenedoria i innovació per a una societat millor |
- On fer recerca
- Grups de recerca
- Projectes de recerca
- Transferència de coneixement
- Aspectes ètics i socials |
II. Escriure un article cientific |
- Objectiu d'un article científic
- Tipus d'escrits científics
- Estructura d'un article científic
- La "frontmatter"
- Explicant el treball realitzat
- La bibliografia
- Estil d'escriptura |
III. Publicació de la recerca |
- Conferències i workshops
- Revistes científiques
- Bases de dades científiques
- Llibres |
IV. Patents i propietat intel·lectual |
- Protegir les teves idees
- Com funcionen les patents?
- Buscant patents
- Ús patents en spin offs
- Entenent les patents |
V. De la recerca a l'empresa |
- La idea
- L'equip
- El pla de negocis
- L'inici de l'empresa
- Sortint de la universitat |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
18 |
18 |
36 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
6 |
8 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Els professors introduiran l'assignatura, el seu contingut i el seu mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Els conceptes teòrics clau s'introduiran en les classes presencials. Els estudiants podran estudiar els conceptes teòrics del material i altres referències. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Bàsicament, als laboratoris s'hi farà un taller de LaTeX. A més, no es descarta que es facin servir els laboratoris per alguns altres conceptes. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants faran presentacions orals dels seus treballs més importants. |
Atenció personalitzada |
Els professors oferiran assistència personalitzada en l'horari establert. |
Descripció |
Els professors oferiran assistència personalitzada en l'horari establert. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
|
30% |
Proves de desenvolupament |
|
|
40% |
Proves pràctiques |
|
|
30% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
El procés d'elaboració dels treballs pot implicar l'avaluació d'algunes de les seves parts (per exemple, el pas de revisió del treball de recerca). És obligatori que tots els estudiants presentin les seves activitats dins de la data límit per aprovar l'assignatura. Totes les activitats que es presenten han de tenir un mínim de qualitat per tal de ser acceptats. En data de segona convocatòria es podrà presentar d'allò que el professor consideri necessari per aprovar l'assignatura. |
Bàsica |
M. Cargill, Writing scientific articles, Wiley, 2009
, The LaTeX wikibook, ,
C. Gattis, Business Plan Template: How to Write a Business Plan, Createspace, 2011
|
Cargill, M, Writing Scientific Research Articles: Strategy and Steps, 2009, Wiley The LaTeX wikibooketc. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|