Type A
|
Code |
Competences Specific | | A6 |
Capacitat per aplicar els principis de l'economia i de la gestió de recursos humans i projectes, així com la legislació, regulació i normalització de la informàtica. |
| D1 |
Capacitat per integrar tecnologies, aplicacions, serveis i sistemes propis de l'enginyeria informàtica, amb caràcter generalista, i en contextos més amplis i multidisciplinaris. |
| D3 |
Capacitat per dirigir projectes de recerca, desenvolupament i innovació en empreses i centres tecnològics, garantint la seguretat per a les persones i béns, la qualitat final dels productes i la seva homologació. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear | | C5 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C6 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A6 |
Dissenya el pla de negoci d'una empresa de base tecnològica.
| | D1 |
Demostra la validesa d'una solució o millora plantejada.
Escriu en grup un article científic tipus survey.
Publicita la investigació en el camp de les tecnologies de la informació.
| | D3 |
Analitza els recursos econòmics, humans i materials necessaris per aconseguir un projecte d'investigació.
Aplica tècniques de direcció i control de projectes.
Distingeix els entorns en què es realitza la investigació.
Planifica les tasques en què es descompon un projecte d'investigació.
Vehicula la relació entre universitat, empresa i societat.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
| C5 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C6 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
|
Topic |
Sub-topic |
I. Recerca, emprenedoria i innovació per a una societat millor |
- On fer recerca
- Grups de recerca
- Projectes de recerca
- Transferència de coneixement
- Aspectes ètics i socials |
II. Escriure un article cientific |
- Objectiu d'un article científic
- Tipus d'escrits científics
- Estructura d'un article científic
- La "frontmatter"
- Explicant el treball realitzat
- La bibliografia
- Estil d'escriptura |
III. Publicació de la recerca |
- Conferències i workshops
- Revistes científiques
- Bases de dades científiques
- Llibres |
IV. Patents i propietat intel·lectual |
- Protegir les teves idees
- Com funcionen les patents?
- Buscant patents
- Ús patents en spin offs
- Entenent les patents |
V. De la recerca a l'empresa |
- La idea
- L'equip
- El pla de negocis
- L'inici de l'empresa
- Sortint de la universitat |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
60 |
90 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
18 |
18 |
36 |
Presentacions / exposicions |
|
2 |
4 |
6 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
6 |
8 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
2 |
4 |
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Activitats Introductòries |
Els professors introduiran l'assignatura, el seu contingut i el seu mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Els conceptes teòrics clau s'introduiran en les classes presencials. Els estudiants podran estudiar els conceptes teòrics del material i altres referències. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Bàsicament, als laboratoris s'hi farà un taller de LaTeX. A més, no es descarta que es facin servir els laboratoris per alguns altres conceptes. |
Presentacions / exposicions |
Els estudiants faran presentacions orals dels seus treballs més importants. |
Atenció personalitzada |
Els professors oferiran assistència personalitzada en l'horari establert. |
Description |
Els professors oferiran assistència personalitzada en l'horari establert. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
|
30% |
Proves de desenvolupament |
|
|
40% |
Proves pràctiques |
|
|
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
El procés d'elaboració dels treballs pot implicar l'avaluació d'algunes de les seves parts (per exemple, el pas de revisió del treball de recerca). És obligatori que tots els estudiants presentin les seves activitats dins de la data límit per aprovar l'assignatura. Totes les activitats que es presenten han de tenir un mínim de qualitat per tal de ser acceptats. En data de segona convocatòria es podrà presentar d'allò que el professor consideri necessari per aprovar l'assignatura. |
Bàsica |
M. Cargill, Writing scientific articles, Wiley, 2009
, The LaTeX wikibook, ,
C. Gattis, Business Plan Template: How to Write a Business Plan, Createspace, 2011
|
Cargill, M, Writing Scientific Research Articles: Strategy and Steps, 2009, Wiley The LaTeX wikibooketc. |
Complementària |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|