Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A7 |
Utilitzar eines CAD per al disseny i posterior implementació de circuits.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A7 |
Valora les diferents tecnologies de fabricació de circuits d'alta freqüència. Compara les tecnologies de les línies de transmissió utilitzades en circuits integrats (CPW, microstrip, microstrip invertit).
Utilitza les diferents tècniques de simulació de circuits emprant eines de CAD (paràmetres S, domini del temps, soroll, equilibri harmònic, oscil · lació, soroll de fase).
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B5 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
|
Tema |
Subtema |
1-Tecnologies de fabricació de circuits |
MIC, GaAs MMIC, procesos RF CMOS, Thick-Film MIC, LTCC, RF MEMS, FBAR |
2-Components passius |
2.1-Tipus de línies de transmissió. Paràmetres. Disseny.
2.2-Resposta temporal en LT.
2.3-Acoblaments entre línies. Soroll en busos digitals.
2.4-EMIS i bones pràctiques per disseny de layouts de circuits impresos. Recomenacions en els layouts de Embedded systems.
2.5-Models de components passius de RF, caractetizació de components passius.
2.6-Disseny de xarxes d'adaptació per RFIC i antenes impreses i diferencials.
|
3-Eines CAD |
3.1-Disseny amb eines CAD per circuits d'alta freqüència (Agilent ADS).Tipus de simulacions. Petit senyal, AC,DC, transient, HB, envelope,soroll de fase, Soroll
3.2-Optimtizació, anàlisis de tolerancies (Monte Carlo)
|
4-Circuits actius d'alta freqüència utilitzant eines CAD |
4.1-Conceptes generals: Guany, Estabilitat, factor de metit (Ft, fmax)
4.2-Exemple de disseny amplificador de RF
4.3-Exemple de disseny d'un mesclador de RF
4.4-Exemple de disseny d'oscil·lador de RF |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
8 |
8 |
16 |
Pràctiques a laboratoris |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
6 |
12 |
18 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
6 |
8 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Resolució de problemes, exercicis |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
Descripció |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Es realitzarà en horaris de consulta. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
|
20 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
|
20 |
Proves pràctiques |
|
|
10 |
Proves de desenvolupament |
|
|
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Comentaris primera convocatòria: - Per tal de fer mitja en el càlcul final de la nota de l'assignatura cal que les diferents proves tinguin una nota igual o superior a 4. - En les diferents proves (de 1a i 2a convocatòria) no es podrà portar cap tipus de dispositiu electrònic, només una calculadora CIENTÍFICA (no programable). La segona convocatòria s'avaluarà de la següent forma: - S'hauran de realitzar de nou, i de forma independent, les proves de desenvolupament, tipus test i prova final al laboratori que en primera convocatòria tinguin una nota inferior a 4. - Per aprovar caldrà que totes les proves tinguin una nota igual o superior a 4 i la nota global de l'assignatura sigui igual o superior a 5 . |
Bàsica |
S.A.Maas, Nonlinear microwave and RF circuits, 2a, Artech House, 2003
A.Lázaro, D.Girbau, Disseny de circuits integrats d'alta freqüència amb eines CAD: Notes de classe, , Moodle
B.Razavi, RF microelectronics, , Prentice Hall, 1998
T.H.Lee, The design of CMOS radio frequency integrated circuits, 2a, Cambridge University Press, 2004
oan Pere López Veraguas, Compatibilidad electromagnética: diseño de módulos electrónicos, , Marcombo, 2006
|
|
Complementària |
I.Bahl, Lumped Elements for RF and Microwave Circuits, , ARTECH HOUSE, 2003
R.Soares, GaAs MESFET circuit design, , Artech House, 1988
G.González, Microwave transistor amplifiers: analysis and design, 2a, Prentice Hall, 1997
R.Gilmore, L.Besser, Practical RF circuit design for modern wireless systems(Vol. 2: Active circuits and systems), , Artech House, 2003
D.M.Pozar, Microwave engineering, 4a, John Wiley and Sons, 2011
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
SISTEMES ELECTRÒNICS EN COMUNICACIONS/17675104 | RADIOIDENTIFICACIÓ I SENSORS SENSE FIL/17675205 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|