Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Aplicar coneixements bàsics de matemàtiques i física a les biociències moleculars |
| A2 |
Conèixer i aplicar de forma adequada les bases de la química general i química orgànica a les biociències moleculars |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp biotecnològic. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Definir els principals tipus de bioreactors, descriure les seves caracterstiques bàsiques i identificar les seves aplicacions més importants, tant per a processos enzimàtics com per a processos amb micoroorganismes. Identificar i descriure els elements necessaris per a portar a terme el disseny d'un bireactor, tals com les equacions cinètiques més comunes i les equacions de disseny. Analitzar els reactors ideals per a abordar el posterior desenvolupament de reactors reals
Conèixer i dissenyar de forma preliminar les operacions de separació més comunes basades en la transferència de matèria i en el flux de fluïds
Conèixer les equacions de velocitat que regeixen els fenòmens de transport per a posteriorment estudiar la seva aplicació pràctica a operacions unitàries concretes.
| | A2 |
Integrar els coneixements de la Enginyeria Bioquímical disseny de processos biotecnològics i obtenir dades per a aquest disseny al laboratori i la bibliografia.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Identifica el que és un problema i pren la decisió d’ afrontar-lo
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a dades i no només opinions subjectives i segueix un mètode lògic d’ anàlisis de la informació
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
|
Tema |
Subtema |
TEMA 1: Conceptes generals |
1.1 Enginyeria de processos
1.2 Operacions unitàries
1.3 Unitats i conversions
1.4 Sistemes d’unitats
1.5 Estequiometria i relacions de composició
1.6 Conceptes físico-químics
1.7 Equilibri de fases |
TEMA 2: Balanços macroscòpics de matèria sense i amb reacció química |
2.1 Expressió del balanç de matèria
2.2 Equacions del balanç
2.3 Sistemes amb unitats múltiples
2.4 Balanç de matèria aplicat a un component
2.5 Estequiometria
2.6 Velocitat de reacció
2.7 Anàlisi dels graus de llibertat en sistemes amb reacció química |
TEMA 3: Balanços macroscòpics d'energia |
3.1 Balanç macroscòpic d'energia total
3.2 Balanç d'energia en sistemes amb reacció química
3.3 Balanç d'energia calorífica
3.4 Balanç macroscòpic d'energia mecànica
3.5 Mesuradors de cabal |
TEMA 4: Balanços macroscòpics de quantitat de moviment |
4.1 Introducció
4.2 Forces màssiques i forces superficials |
TEMA 5: Conversió i dimensions dels reactors |
5.1. Definició de conversió
5.2. Equacions de disseny
5.2.1. Sistemes por lots
5.2.2. Sistemes de flux
5.3. Aplicacions de les equacions de disseny pels reactors de flux continu
5.4. Reactors en sèrie
5.5 Altres definicions
|
|
|
TEMA 6: Lleis de velocitat i estequiometria |
6.1. Definicions bàsiques
6.1.1. La constant de velocitat de reacció
6.1.2. L’orde de reacció
6.1.3. Lleis de velocitat elementals i molecularitat
6.1.4. Reaccions reversibles
6.1.5. Lleis de velocitat i reaccions no elementals
6.2. Taula estequiomètrica
6.2.1. Sistemes per lots
6.2.2. Sistemes de reacció a volum constant
6.2.3. Sistemes de flux
6.2.4. Canvis de volum al reaccionar
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
26 |
39 |
65 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
6 |
8 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
30 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
presentació del curs |
Sessió Magistral |
sessió magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes a classe |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes fora de classe |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques en equips pilot |
Atenció personalitzada |
moodle, despatx, e-mail |
Descripció |
Horari de tutories:
Dra. Sílvia de Lamo Castellví, despatx 318 ETSEQ, dimarts de 12-14h
e-mail: silvia.delamo@urv.cat
Enviar un e-mail per confirmar la cita |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
(80% del treball col·lectiu de pràctiques, 10% de la llibreta de pràctiques i 10% treball individual)
Assistència obligatòria |
30% |
Proves mixtes |
|
2 examens parcials durant el curs |
60% |
Altres |
|
Entrega de problemes i activitats durant el curs (3 mínim) |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per fer la ponderació de la nota final s'ha de treure un mínim de 4 en els dos exàmens parcials, en l'informe de pràctiques, en la llibreta de laboratori i en les activitats. Segona convocatòria: Examen final 60% Activitats resoltes 10% Informe de les pràctiques 24% Llibreta de laboratori 6% Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
R.M.Felder, R.W.Rousseau , Principios Elementales de los Procesos Químic, Addison-Wesley Iberoamericana,
• Antoni Aucejo, M. Dolors Benages, Àngel Berna, Margarita Sanchotello, Carles Solà, Introducció a l’Enginyeria Química, • Ed. Pòrtic. Biblioteca Universitària,
Scott Fogler, Elementos de ingeniería de las reacciones químicas, 4ta Edición, Pretencice Hall, 2008
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
cap comentari |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|