Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Comú |
|
AC10 |
Aplicar els mètodes necessaris per a l’exercici de la docència en l’àmbit professional |
|
AC16 |
Dissenyar i implementar projectes d’investigació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Comú |
|
BC1 |
Aprendre a aprendre. |
|
BC3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació. |
|
BC6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Comú |
|
CC2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
|
CC3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CC4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objectius |
Competències |
Dissenyar, planificar i avaluar processos d’ensenyança aprenentatge
|
AC10 AC16
|
|
|
Identificar i aplicar les TIC per afavorir el aprenentatge
|
AC10
|
BC1 BC6
|
CC2 CC3 CC4
|
Orientar i tutoritzar als estudiants
|
AC10
|
BC1 BC3
|
CC2 CC3
|
Innovar en la pràctica docent, aplicar diferents metodologies i estratègies de treball
|
AC16
|
BC1 BC3
|
|
Dissenyar i aplicar metodologies d’avaluació continuada
|
AC10
|
BC1 BC3
|
|
Afavorir el desenvolupament d’habilitats per promoure l’aprenentatge autònom dels estudiants
|
AC10
|
BC1 BC3
|
CC3
|
Desenvolupar investigació en l’àmbit de la docència |
AC16
|
BC1 BC3 BC6
|
CC2 CC3 CC4
|
Tema |
Subtema |
La docència actual
|
El rol de l’estudiant i professor actual
- |
La formació |
La formació basada en competències.
Les competències del nou docent.
o Competències del professor universitari.
o Formació docent del professional d’infermeria.
o Perfil del docent.
o Perfil del docent virtual. |
Programació didàctica |
Per què programar?
• Contextualització.
• Motivació i necessitats de l’alumnat.
• Model didàctic.
o Competències bàsiques.
o Objectius.
o Continguts .
o Planificació: metodologies, activitats i recursos per desenvolupar-lo.
o Tutoria.
o Cronograma.
o Avaluació.
o Innovació. |
Implementació del programa |
Dinàmica de grups.
|
Comunicació interpersonal i docència |
Introducció a la comunicació i com incideix en l’àmbit docent.
Habilitats comunicatives que el docent ha de desenvolupar.
Rubriques per avaluar la competència oral i escrita. |
Tecnologies de la informació i la comunicació aplicades a la docència |
Reflexionar sobre el paper de les TIC en la docència
Identificar i aplicar les TIC per afavorir el aprenentatge |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
6 |
8 |
|
Sessió Magistral |
|
2 |
10 |
12 |
Fòrums de discussió |
|
6 |
12 |
18 |
Pràctiques a través de TIC |
|
6 |
12 |
18 |
Treballs |
|
2 |
14 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Sessió de presentació de l'assignatura, on s'explica l'estructura, materials, activitats a presentar, funcionament, tutorització, comunicació, cronograma, avaluació, bibliografia recomanada... presentació de l'assignatura i metodologies. també s'avaluaran les expectatives de l'alumnat envers l'assignatura
|
Sessió Magistral |
Activitats presencials magistrals participatives. |
Fòrums de discussió |
S’obrirà un fòrum general de notícies, un per cada mòdul i un altre per a que l'alumnat pugui participar i opinar sobre un tema actual d’interès general relacionat amb l'assignatura. També un fòrum per compartir els comentaris d'articles relacionats amb el temari |
Pràctiques a través de TIC |
Pràctiques sobre diferents temes del contingut de l’assignatura, es realitzaran exercicis pràctics, alguns utilitzant eines web 2.0., per mig del Moodle es presentaran lectures i recursos complementaris on es presenta material necessari per fer cada activitat. |
Treballs |
Realització i presentació per part de l'alumnat d'un treball oral davant la resta de companys avaluat amb la graella de competències orals |
Atenció personalitzada |
s'ofereix atenció per correu electrònic i/o a les tutories presencials prèvia cita |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
Fòrums de discussió |
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
S'ofereix una atenció personalitzada a l'alumnat via correu electrònic, tots els missatges seran contestats amb 48 hores màxim, hi ha un fòrum obert al moodle per dubtes i preguntes en cada unitat temàtica i un de general. Es podrà reservar amb cita prèvia tutories presencials a la franja horària dedicada a tutories per la professora . |
|
|
Descripció |
Pes |
Fòrums de discussió |
Comentari crític d’un article seleccionat entre els proposats per la professora , aquest comentari es compartirà a un fòrum per poder establir debats entre els participants.
|
10% |
Pràctiques a través de TIC |
Reflexió sobre el paper dels estudiants i docents actuals 10%.
A partir de la rúbrica de la comunicació escrita de la URV, analitzar un text i fer comentari 20%
|
30% |
Treballs |
Presentació per escrit d'una guia docent o un programa d'una assignatura 40% i presentació oral davant la resta de companys seguint les rúbriques de la competència oral URV 20% |
60% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
S'adopta un model d'avaluació contínua reflexat amb l'entrega de diferents activitats, és necessari entregar totes les tasques en les dates establertes per poder fer les mitjanes i obtenir la qualificació final. Per aprovar l'assignatura s'ha de superar cada apartat llavors es farà la mitjana en segona convocatòria cal superar la part de la assignatura que manqui per superar i no s'hagi presentat en primera convocatòria |
Bàsica |
Bain, K., El que fan els millors professors universitaris, última disponible, Edicions de la Universitat de Valencia
Cebrián, M, Enseñanza virtual para la innovación universitaria, última disponible, Ediciones Narcea
García- Valcarcel A, Didáctica universitaria, última disponible, Editorial La Muralla
Zabalza MA, La enseñanza universitaria. El escenario y sus protagonistas, última disponible, Ediciones Narcea
Zabalza, MA, Competencias docentes del profesorado universitario. Calidad y desarrollo profesional, última disponible, Ediciones Narcea
Gros, B., Ser profesor. Paraules sobre docència universitària, última edició disponible, Edicions Octaedro
Perrenoud, P., Diez nuevas competencias para enseñar, última edició disponible, Editorial Grao
García- Valcarcel A , Integración de las TIC en la docencia universitaria, última edició disponible, Editorial Netbiblo
|
|
Complementària |
Cabero, J., Aportaciones al e-learning: desde la investigación educativa, última disponible, Sevilla
Cano, E., Com millorar les competències dels docents: guia per l'autoavaluació i desenvolupament de les competències del professorat, última disponible, ediciones Graó
Castaño, C., Web 2.0. El uso de la web en la sociedad del conocimiento, última disponible, Universidad Metropolitana, Caracas
Medina, JL., La pedagogía del cuidado. Saberes y prácticas en formación universitaria en enfermería , última disponible, Ediciones Laertes
Rodríguez-Espinar, S., Manual de tutoría universitaria, última disponible, Ediciones Octoedro
Ballester, D., Fuentes, C., L'aprenentatge basat en problemes en els estudis d'infermeria, última edició disponible, Documenta Universitaria
González García, P., El grupo en la promoción y Educación para la salud, última edició disponible, Editorial Milenio
López Noguero, F., “Metodología participativa en la enseñanza universitaria, última edició disponible, Editorial Narcea
Hannan A, Silves H , Innovar en la universidad , última edició disponible, Editorial Narcea
Imbernon, F, Medina JL., Estratègies metodològiques de participación de l’alumnat , última edició disponible, ICE Universitat de Barcelona
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|