Tema |
Subtema |
1. |
Introducció. Que és un problema d’optimització? Tipus de problemes d’optimització. Tècniques d’optimització, algorismes i programes d’ordinador. El programa i llenguatge de programació GAMS. |
2. |
Optimització basada en el càlcul matemàtic. Problemes d’optimització sense restriccions: condicions necessàries i suficients d’òptim. Problemes d’optimització amb restriccions: model matemàtic general d’optimització; funció de Lagrange i multiplicadors de Lagrange; condicions necessàries i suficients d’òptim. Problemes de programació convexa |
3. |
Programació lineal. El model matemàtic de programació lineal. Interpretació gràfica. Dualitat del model de programació lineal. L’algorisme símplex. Aspectes pràctics i aplicacions. Anàlisi de sensibilitat dels resultats. |
4. |
Programació no lineal. Algoritmes numèrics per a problemes d’optimització amb una sola variable. Problemes amb més d’una variable, el mètode de Newton. Problemes multivariable amb restriccions; mètodes interiors per a problemes de programació convexa. Aspectes pràctics i aplicacions. |
5. |
Programació discreta i mixta. Models d’optimització amb variables binàries i/o senceres. L’algoritme de branch & bound. Aspectes pràctics i aplicacions. |
6. |
Problemes del camí més curt i programació dinàmica discreta. Representació simbòlica en forma de grafs. Algoritmes específics per a problemes del camí més curt. Planificació i control de projectes: diagrames CPM/PERT. Programació dinàmica discreta. Model matemàtic de programació lineal. Aplicacions. |
7. |
Problemes de xarxes de flux. Representació en forma de grafs. Els problemes del transport, assignació, transbord, flux màxim i flux de cost mínim. Models matemàtics de programació lineal. El mètode símplex per a xarxes de flux. Aplicacions. |
Descripció |
L'atenció personalitzada en horari de classe es portarà a terme sempre que la força docent assignada a l'assignatura ho permeti. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Qualsevol alumne que hagi suspès l'assignatura a la primera convocatòria, podrà demanar al professor, dins el termini d'una setmana des de la publicació de les qualificacions, fer un examen del tipus prova única a la segona convocatòria, amb un pes del 100% de la nota de l'assignatura. Altrament (si l'alumne no comunica res al professor), les qualificacions de l'Avantprojecte (25%) i del conjunt de les activitats pràctiques (24%) es tindran en compte a la segona convocatòria. El sistema d'avaluació contínua s'adaptarà aleshores a la segona convocatòria d'acord amb els següents factors de pes: 25% de l'Avantprojecte, 24% per a les activitats (programes de GAMS), i un 51% per a l'examen de segona convocatòria. |
Bàsica |
A. Brooke, D. Kendrick, A. Meeraus, R. Raman, R. E. Rosenthal, GAMS, GAMS: A User’s Guide, GAMS Development Corporation, 1998
Th. F. Edgar, D. M. Himmelblau, i L. S. Lasdon, Optimization of Chemical Processes, 2ª. ed., McGraw-Hill, New York, 2001
R.L. Rardin, Optimization in Operations Research, Prentice Hall, 1998
|
|
Complementària |
, Internet, ,
L. T. Biegler, I. E. Grossmann, i A. W. Westerberg, Systematic Methods of Chemical Process Design, Prentice Hall, Upper Saddle River, 1997
|
- R. L. Rardin, Optimization in Operations Research, Prentice Hall, Upper Saddle River, 1998 (referència 1207.RAR, biblioteca ETSE/ETSEQ). El llibre té pàgina pròpia a Internet: http://gilbreth.ecn.purdue.edu/~rardin/oorbook/. Aquí podràs també trobar-hi exemples de programes de GAMS.
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|