Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A2.1 |
Manejar especificacions, reglaments i normes d'obligat compliment |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis d'equips i maquinàries auxiliars de la indústria agroalimentària. Automatització i control de processos. Enginyeria de les obres i instal•lacions. Construccions agroindustrials.
Coneix i aplica la mecànica de sòls al càlcul de fonamentacions.
Calcula murs de contenció.
Dissenya i calcula diferents tipus de forjats.
Coneix i dissenya diferents tipus d'edificacions per instal·lacions agropecuàries.
Coneix i dissenya diferents tipus d'edificació per a la indústria agrària.
Dissenya i calcula camins rurals.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A2.1 |
Coneix i aplica el marc legal en la realització i execució de projectes.
Coneix i aplica conceptes d'Integració paisatgística de les edificacions i obres rurals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema 1. Mecànica de sòls i fonaments. |
Estudi de sòls. Pressió admissible. Assentaments. Càlcul estructural de sabates |
Tema 2. Murs de contenció |
Determinació d'empentes. Càlcul d'estabilitat. Càlcul estructural |
Tema 3. El Codi Tècnic de l'Edificació (CTE) |
Accions. Criteris de disseny d'obres i instal·lacions |
Tema 4. Forjats |
Determinació d'accions. Tipologia estructura. Forjats d'acer. Forjats de formigó. Noves tipologies i càlcul |
Tema 5. Unitats d'edificació per instal·lacions agropecuàries. |
Paviments. Estructura. Tancaments. Cobertes. Divisòries. Revestiments. Elements constructius auxiliars |
Tema 6. Unitats d'edificació per la indústria agrària |
Paviments. Estructura. Tancaments. Cobertes. Divisòries. Revestiments. Elements constructius auxiliars |
Tema 7. Embassaments |
Classificació. Tipologia. Disseny. Dimensionat |
Tema 8. Integració paisatgística de les edificacions i obres rurals |
Criteris de localització. Valoració del paisatge. Tipus d'integració. Tècniques d'integració |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10.5 |
10.5 |
21 |
Pràctiques a laboratoris |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà l'assignatura, continguts, el professor, la metologia i avaluació. |
Sessió Magistral |
Es presentarà, de forma aplicada, els continguts teòrics de cada tema. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es presentaran problemes que es resoldran a classe, per part del professor, o per part dels alumnes de forma guiada. |
Pràctiques a laboratoris |
Es faran sessions de laboratori a on els alumnes aplicaran els continguts de l'assignatura. Els alumnes hauran de presentar un informe raonat del desenvolupament de la pràctica, o del cas pràctic proposat. |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada s'efectuarà al despatx del professor, prèvia cita per correu electrònic. |
Descripció |
L'atenció personalitzada és fonamental per poder resoldre els problemes que tinguin els alumnes.
Nom professor: Francesc Rovira Gras
Despatx: 116 del DEM
Es demanarà cita per correu electrònic per tal d'organitzar l'atenció personalitzada.
francisco.rovira@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
S'avaluarà l'assistència, i l'entrega dels problemes realitzats a classe, recollits i avaluats. |
25% |
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà l'assistència i l'entrega d'informe de la pràctica o dels informes corresponents als diferents casos pràctics que es proposin. |
25% |
Proves pràctiques |
|
S'efectuarà un examen, amb exercicis de problemes similars als realitzats a classe. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal de superar l'assignatura caldrà una nota mínima de 4 a l'examen; i axí poder ponderar amb la resta d'activitats amb pes a la nota. Els alumnes que facin l'examen (obtinguin una nota mínima de 4), així com la resta d'activitats amb pes a la nota, i superin l'assignatura, no caldrà que acudeixin a la segona convocatòria. L'examen de la segona convocatòria constarà a priori d'exercicis amb un pes total a la nota del 70%; el 30% restant dependrà de la resta d'activitats amb pes a la nota (pràctiques a laboratori, entrega de problemes,...) realitzades durant el curs. Es prohibeix l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves a excepció del consentiment exprés del professor. |
Bàsica |
|
- B H C Sutton. Problemas resueltos de mecánica del suelo. Librería Editorial Bellisco - Código Técnico de la Edificación. Real Decreto 314/2006, de 17 de marzo. Aprueba el Código Técnico de la Edificación. - J.C. Arroyo et al. Números gordos en el proyecto de estructuras. CINTER Divulgación Técnica
- E. Sanz, C. Buixade, I.Ovejero. Bases para el diseño de alojamientos e instalaciones ganaderas. Associació d'Enginyers Agrònoms de Catalunya. - R. Dal-Ré. Pequeños embalses de uso agrícola. Mundi-Prensa - J. Calavera. Cálculo de estructuras de cimentación. INTEMAC - M.A. Garcimartín. Edificación Agroindustrial. Estructuras metálicas. Mundi-Prensa - Guia d'integració paisatgística 3. Construccions agràries. Generalitat de Catalunya. Direcció General d'Arquitectura i Paisatge. |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
RESISTÈNCIA DE MATERIALS I CÀLCUL D'ESTRUCTURES/20214104 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|