Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis d'Enginyeria del medi rural: càlcul d’estructures i construcció, hidràulica, motors i màquines, electrotècnia, projectes tècnics.
Coneix, defineix i interpreta la constitució general, característiques principals, condicions de funcionament i classificació dels motors de combustió interna alternatius.
Interpreta, descriu i justifica els cicles tèrmics dels motors de combustió interna alternatius, així com els principis termodinàmics que els regeixen.
Coneix, defineix i interpreta les característiques i condicions necessàries per a l'aplicació dels motors de combustió interna alternatius a les plantes de cogeneració.
Coneix, defineix i interpreta els conceptes de rendiments, treballs i potències dels motors de combustió interna alternatius.
Coneix els diferents usos de l'energia i les tecnologies en estalvi i eficiència energètica en la indústria agroalimentària.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Industria i energia: |
Importància de l'energia en el sector industrial. Fonts d'energia a l'industria. Aplicació d'energies renovables. Costos energètics. Escenaris energètics i crisi energètica. |
2 Transformacions energètiques
|
Combustibles: classificació i propietats. Combustió i emissions. Calderes i cremadors. Reducció d'emissions.
|
3 Cicles de potencia i cogeneració |
Cicles de potencia de vapor. Cicles de potencia de Gas. Configuracions i prestacions. |
4 Motors alternatius |
Esquema i nomenclatura dels motors alternatius de combustió interna. Cicles operatius. Principals diferències entre els motors diesel i gasolina.
Cicles Otto i Diesel
|
5. Equips de refrigeració |
Equips de refrigeració por compressió. Equips de refrigeració por absorció. Configuracions i prestacions |
6. Cogeneració |
Concepte i configuracions. Càlcul energètic i econòmic |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
Sessió Magistral |
|
7.5 |
18.75 |
26.25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
12 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Proves pràctiques |
|
2 |
3 |
5 |
Proves orals |
|
0 |
0 |
0 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Asistencia en la resolución de problemas y para la realización del anteprojecte. Consultas en horario de visita en el despacho, por correo electrónico o a través del Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Proves individuals durant el curs amb preguntes conceptuals i problemes d'aplicació sobre els continguts explicats fins al moment de la prova. |
25 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Ressolució d'exercicis individuals o en grup per entregar posteriorment al professor |
25 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova final en la qual s'avalua els coneixements i habilitats de l'alumne per resoldre qüestions i problemes. |
50 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Si les proves de l'avaluació continua superen un 5, la nota de l'avaluació continua i la de l'examen ponderen un 50% cadascuna, com a la primera convocatòria. A la segona convocatòria hi haurà una prova final. El examen de la segunda convocatoria contara un 100 % de la nota. No està permesa la utilització de telèfons mòbils o d'altres dispositius de comunicació durant la realització de les proves d'avaluació. En cas d'infringir aquesta norma el professor actuarà tal i com indica l'article 24 de la Normativa Acadèmica i de Matrícula de la URV, considerant que s'ha realitzat una acció fraudulenta en activitats d'avaluació. |
Bàsica |
Moran, Michael J., Fundamentos de termodinámica técnica , , Reverté
, Apuntos de la asignatura en el Moodle, ,
|
|
Complementària |
Francisco Moreno Gómez , Motores alternativos de combustión interna , 2a, Prensas Universitarias de Zaragoza
Marta Muñoz Domínguez , Problemas resueltos de motores térmicos y turbomáquinas técnicas , 2a, UNED
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ENGINYERIA TÈRMICA/20214119 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|