IDENTIFYING DATA 2015_16
Subject (*) MODELS DE TRANSPORT DE CONTAMINANTS Code 20675104
Study programme
Enginyeria Ambiental i Producció Sostenible (2011)
Cycle 2n
Descriptors Credits Type Year Period Exam timetables and dates
6 Obligatòria Primer 1Q
Modality and teaching language
Department Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinator
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
E-mail marta.schuhmacher@urv.cat
ildefonso.cuesta@urv.cat
jordi.grifoll@urv.cat
vikas.kumar1@urv.cat
Lecturers
SCHUHMACHER ANSUATEGUI, MARTA
CUESTA ROMEO, ILDEFONSO
GRIFOLL TAVERNA, JORDI
KUMAR ., VIKAS
Web
General description and relevant information The course is teach students the major transport processes of pollutants in the environment, and the application of the existing programs to different case studies.

Competències
Type A Code Competences Specific
  Professionalitzador
  AP1 A1.1 Formular les estratègies necessàries de recollida de dades per al disseny i l'aplicació de models conceptuals i de càlcul per a un millor enteniment de sistemes complexos de l'enginyeria i la gestió ambiental.
  AP2 A1.2. Analitzar les interaccions dinàmiques en els sistemes complexos de l'entorn i medi ambient.
  AP3 A1.3. Proporcionar assessorament científic per al desenvolupament de polítiques i presa de decisions sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.
Type B Code Competences Transversal
  Professionalitzador
  BP1 B1.1. Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats.
  BP2 B1.2. Adaptar-se a un entorn canviant.
  BP3 B2.1. Influir i guiar als altres per millorar el rendiment
  BP4 B2.2. Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius
  BP6 B3.1. Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals
  BP7 B4.1. Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu.
  BP8 B4.2. Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa
  BP9 B5.1. Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context d'investigació i innovació.
Type C Code Competences Nuclear
  Comú
  CC1 Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès.
  CC3 Gestionar la informació i el coneixement.
  CC4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.
  CC5 Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional.
  CC6 Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional.

Objectius d'aprenentatge
Objectives Competences
To learn and apply the transport models in the different media for solving environment problems. AP1
AP2
AP3
BP1
BP2
BP3
BP4
BP6
BP7
BP8
BP9
CC1
CC3
CC4
CC5
CC6

Continguts
Topic Sub-topic
Fundamental equations governing the transport of pollutants. Fundamental equations governing the transport of pollutants.

- Transport of pollutants: surface water, groundwater, soil
Modelos multicompartimentales - models multicompartimental

-Tractament de la variabilitat i incertesa en els estudis ambientals

- Models integrats per a l'avaluació ambiental i la presa de decisió

Planificació
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours Hours outside the classroom (**) Total hours
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 22.5 37.5
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques
20 30 50
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària
20 30 50
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves mixtes
6 7.2 13.2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Metodologies
Methodologies
  Description
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC.
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global.
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Description
Reunió amb l'alumne prèvia cita a través del correu electronic

Avaluació
  Description Weight
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. 20
Supòsits pràctics/ estudi de casos a l'aula ordinària Plantejament d’una situació (real o simulada) en la que ha de treballar l’estudiant per donar una solució argumentada al tema, resoldre una sèrie de preguntes concretes o realitzar una reflexió global. 20
Proves mixtes Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. 20
Others

Treballs que realitza l'alumne. Examen final

40
 
Other comments and second exam session

Fonts d'informació

Bàsica Donald Mackay, Wan Ying Shiu, Kuo Ching Ma. , Illustrated Handbook of Physical-Chemical Properties and Environmental fate for organic chemicals. , Lewis Publishers , 1991
P.Melli and P. Zannetti, Environmental modelling. , Elsevier Applied Science, cop., 1992

Complementària

Recomanacions


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.