Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A1.3 |
Tenir capacitat d'anàlisi i síntesi per al progrés continu de productes, processos, sistemes i serveis utilitzant criteris de seguretat, viabilitat econòmica, qualitat i gestió mediambiental. (G6) |
| A2.1 |
Capacitat per aplicar el mètode científic i els principis de l'enginyeria i economia, per formular i resoldre problemes complexos en processos, equips, instal•lacions i serveis, en els quals la matèria experimenti canvis en la seva composició, estat o contingut energètic, característics de la indústria química i d'altres sectors relacionats entre els quals es troben el farmacèutic, biotecnològic, materials, energètic, alimentari o mediambiental. (G1) |
| A2.2 |
Concebre, projectar, calcular, i dissenyar processos, equips, instal•lacions industrials i serveis, en l'àmbit de l'enginyeria química i sectors industrials relacionats, en termes de qualitat, seguretat, economia, ús racional i eficient dels recursos naturals i conservació del medi ambient. (G2) |
| A3.1 |
Aplicar coneixements de matemàtiques, física, química, biologia i altres ciències naturals, obtinguts mitjançant estudi, experiència, i pràctica, amb raonament crític per establir solucions viables econòmicament a problemes tècnics (I1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i discutir propostes i conclusions en fòrums multilingües, especialitzats i no especialitzats, d'una manera clara i sense ambigüitats (G9). |
| B1.2 |
Adaptar-se als canvis, sent capaç d'aplicar tecnologies noves i avançades i altres progressos rellevants, amb iniciativa i esperit emprenedor. (G10) |
| B3.1 |
Treballar en equip de forma col•laborativa, amb responsabilitat compartida en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
| B4.1 |
Posseir les habilitats de l'aprenentatge autònom per mantenir i millorar les competències pròpies de l'enginyeria química que permetin el desenvolupament continu de la professió. (G11) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix i analitza els diferents tipus de materials ceràmics, vidres i composites i nanomaterials, les seves utilitats i les seves propietats.
Adquireix coneixements de Nanoenergia i nanotoxicologia.
| | A1.2 |
Coneix les principals tècniques de caracterització de materials i nanomaterials i sap seleccionar les més apropiades.
Determina el tipus d'assajos necessaris per conèixer les propietats mecàniques dels diferents materials.
| | A1.3 |
Coneix la vida dels materials, els processos de degradació i la seva prevenció. Adquireix coneixements bàsics en la síntesi de materials i nanomaterials.
| | A2.1 |
Prediu les propietats d'un material / nanomaterial i / o els seus possibles aplicacions en l'àmbit de l'enginyeria de productes.
| | A2.2 |
Selecciona el material / nanomaterial òptim per a una determinada aplicació en l'àmbit de l'enginyeria de productes i justifica l'elecció.
Interpreta els diagrames de fase, binaris i TTT per poder obtenir informació del material tal com les fases presents, càlcul de quantitat i composició, disseny de tractaments tèrmics o interpretació de les microestructures resultants dels mateixos
Aplica la nanotecnologia en l'àmbit de l'enginyeria de productes.
| | A3.1 |
Relaciona les propietats dels materials amb la seva estructura microscòpica, estructura atòmica, els seus enllaços i la seva estructura cristal • lina.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Prepara i realitza presentacions estructurades complint amb els requisits exigits.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació, ...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il • lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes, ...
Utilitza estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps, ...).
Utilitza un llenguatge apropiat a la situació.
| | B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs.
Transfereix l'aprenentatge de casos i exercicis de l'aula a situacions reals d 'altres àmbits.
| | B3.1 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col • labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
Té en compte els punts de vista dels altres i retroalimenta de forma constructiva.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen en l'equip.
| | B4.1 |
Adopta autònomament les estratègies d'aprenentatge en cada situació.
Estableix els seus propis objectius d'aprenentatge.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
1. Introducción a los materiales. Materiales e ingeniería. Estructura cristalina y defectos. Diagramas de fase y equilibrio estructural. Tratamiento térmico y diagramas TTT.
|
|
2. Propiedades estructurales y síntesis de cerámicas, vidreos y nanocomposites.
|
|
3. Degradación y falla de materiales.
|
|
4. Criterios para la selección de los materiales estructurales.
|
|
5. Intoducción a los nanomateriales.
|
|
6. Propiedades estructurales y síntesis de nanopartículas, puntos cuánticos (QDOTS), nanotubos de carbono, grafeno, nanohíbridos.
|
|
7. Caracterización de materiales y nanomateriales y superficie: microscopía electrónica, espectroscopía, cromatografía, análisis térmico y análisis de rayos X.
|
|
8. Nanoenergía.
|
|
9. Nanotoxicología. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
Sessió Magistral |
|
23 |
34.5 |
57.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
2 |
3 |
5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
2 |
3 |
5 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0.5 |
1 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.1 | A1.3 | A2.1 | A2.2 | C1.1 | C1.3 | |
1.5 |
1.5 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura i pla de treball: estructura, avaluació i bibliografia. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes hauran de fer presentacions orals amb suport relacionades amb els diferents temes de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament teòric amb exemples entenedors dels diferents temes per part del professor de l'assignatura |
Pràctiques a laboratoris |
Es realitzaran unes pràctiques tutoritzades relacionades amb l'assignatura per tal que puguin tenir un contacte mes directe amb les tècniques de caracterització de materials. |
Resolució de problemes, exercicis |
En base a les classes magistrals, els alumnes hauràn de fer exercicis o problemes que es corregiran a classe. |
Atenció personalitzada |
S'atendrà als alumnes que ho sol·licitin via mail a les hores de consulta en funció de les seves necessitats en vers l'assignatura. |
Descripció |
Atendre al alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tecnics i competencies socials. Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
S'avaluarà la o les exposicions presentades al llarg del curs. Hauran de demostrar els coneixements teòrics i pràctics adquirits durant el curs, la capacitat de cerca, i la manera de comunicar els coneixements. |
30% |
Sessió Magistral |
|
Es valorarà la participació a classe dels alumnes. |
5% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Entre tots els problemes realitzats durant el curs s'entregaran entre 1 i 3 exercicis amb una o mes preguntes curtes durant el curs. Aquests exercicis es pordran realitzar duran les hores de classe o fora i tindràn el mateix pes en la nota. |
20 |
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.1 | A1.3 | A2.1 | A2.2 | C1.1 | C1.3 |
|
Es portaràn a terme un examen basat en varies preguntes curtes de desenvolupament o càlculs. Es realitzarà al final de curs i s'avaluarà tots els coneixements adquirits durant el curs. |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
William D. Callister , Materials science and engineering : an introduction , 7th ed. New York [etc.] : John Wiley & Sons , 2007
J.C. Anderson, K.D. Leaver, P. Leevers, R.D. Rawlings , Material sicence for Engineers , Nelson Thornes , 2003
Michael F. Ashby, David R. H. Jones , Engineering Materials 2 , 3th ed. BH_Elsevier , 2006
|
L'assignatura també es basa en informació extreta de revistes científiques i altre material. Durant el curs es facilitarà aquesta informació. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|