Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1.4 |
Concebre, dissenyar, construir, avaluar, reformular i mantenir equips, aplicacions o dissenys eficients per a estudis experimentals i de simulació numèrica en temes de tecnologia química. |
| A1.5 |
Formular, desenvolupar i aplicar materials, productes i dispositius que incorporin nanoestructures. |
| A1.6 |
Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència, els materials i la tecnologia química. |
| A2.2 |
Avaluar críticament els resultats de recerca, pròpia o aliena, en el camp de la nanotecnologia, els materials i el disseny de producte i procés. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4.2 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa, en un context de recerca i innovació. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1.4 |
Planifica el disseny estadístic d'experiments.
| | A1.5 |
Formular, desenvolupar i aplicar materials, productes i dispositius que incorporin nanoestructures.
| | A1.6 |
Analitzar, identificar i valorar les dades obtingudes en els experiments i bases de dades del camp de la nanociència i nanoenginyeria A2.2 Utilitza eines per aplicar tècniques d'inferència estadística sobre dades obtingudes en el desenvolupament de projectes d'investigació.
| | A2.2 |
Utilitza tècniques de millora de la qualitat en el laboratori: disseny d'experiments, superfícies de resposta.
Utilitza tècniques de millora de la qualitat en la inspecció del producte acabat: control de recepció.
Utilitza eines per aplicar tècniques d'inferència estadística sobre dades obtingudes en el desenvolupament de projectes de recerca.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4.2 |
Formula preguntes adequades per a resoldre els dubtes o qüestions obertes, i té criteri en la recerca de la informació.
Selecciona un procediment d 'entre els que li proposa el professor.
| | B5.1 |
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca o treball.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps.
Reflexiona sobre el seu procés d'aprenentatge i les seves necessitats d'aprenentatge.
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
|
tema |
Subtema |
Introducció |
Introducció al disseny d'experiments. |
Inferència estadística |
Estimació puntual i mitjançant intervals de confiança.
Contrast d'hipòtesis.
Anàlisi de la variança.
|
Disseny factorial |
Introducció al disseny factorial complet.
Introducció al disseny factorial fraccionat.
|
Superfícies de resposta |
Disseny de superfícies de resposta. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
4 |
6 |
Sessió Magistral |
|
12 |
24 |
36 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
10 |
10 |
20 |
Treballs |
|
5 |
5 |
10 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
2 |
3 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Recollida d'informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es demana als estudiants que resolguin problemes utilitzant ordinadors. |
Treballs |
Els estudiants han de realitzar treballs pràctics en què s'ha de demostrar l'adquisició d'alguns continguts del temari. |
Atenció personalitzada |
Temps que el professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. |
descripción |
Els alumnes poden rebre atenció personalitzada durant les hores d'atenció als estudiants, o mitjançant el correu electrònic. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Els estudiants han de resoldre problemes durant les hores de pràctiques. |
60% |
Treballs |
|
S'avaluaran els informes escrits per a cadascun dels treballs a realitzar. |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
|
Bàsica |
Hicks, C.R.; Turner, K.V., Fundamental concepts in the design of experiments, , Oxford University Press
Montgomery, D.C., Design and analysis of experiments, , Wiley
|
|
Complementària |
Myers, R.H.; Montgomery, D.C.; Anderson-Cook, C.M., Response surface methodology: process and product optimization using designed experiments, , Wiley
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|