Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
BLOC 1: LA FUNCIÓ DE PERSONAL |
1. ¿Què és la gestió de persones? Naturalesa i funcions
1.1. Definicions
1.2. Funcions i nivells
2.¿D'on ve la funció de personal?Història
2.1. Orígens
2.2. Fase del Benestar
2.3. Management Científic
2.4. Ciències del Comportament
2.5. Integració Polítiques de Personal
2.6. Gestió de Recursos Humans
2.7. Gestió de persones
3.¿Qui és el responsable d'aquesta funció? Agents
3.1. Alta Direcció
3.2. Línia de Comandament
3.3. Departament de RH
3.4. Agències Externes
3.5. Model de Rols de Tyson
4. Importància estratègica de la gestió del factor humà per l'èxit empresarial.
4.1. Relació de la funció de recursos humans amb les altres funcions de gestió empresarial i amb l'estratègia.
4.2. Diversitat de la funció de recursos humans en funció dels condicionants interns i externs.
|
BLOC 2: ACTIVITATS i POLÍTIQUES DE LA FUNCIÓ DE PERSONAL |
5. Planificació de recursos humans
6. Anàlisi i descripció de llocs de treball
7. Reclutament, Selecció i Orientació
8. Formació i desenvolupament
9. Avaluació de l’acompliment
10. Retribució i compensació
11. Desvinculació
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
Sessió Magistral |
|
30 |
0 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
15 |
30 |
45 |
Estudis previs |
|
1 |
24 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura (continguts, metodologies i avaluació) i vinculació de la mateixa amb altres matèries vistes previament durant l'ensenyament. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Cada tema inclou la realització d'exercicis o estudis de casos amb l'objectiu d'il•lustrar i aprendre a aplicar els continguts explicats. Es considera aquí també la participació activa dels estudiants a classe durant la realització i posada en comú d'aquestes activitats. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts del temari i els exemplifica amb articles de prensa d'actualitat, casos d'empreses reals, encoratjant als alumnes a participar de forma activa i a relacionar els continguts amb les seves pròpies experiències laborals. |
Presentacions / exposicions |
Durant l'assignatura es proposarà la realització i presentació d'un treball sobre algún apartat dels continguts de l´assignatura, que s'haurà de preparar en grup i presentar oralment. |
Estudis previs |
Comporta un conjunt d'activitats destinades a la documentació prèvia i posterior dels temes estudiats: inclou lectures, búsquedes bibliogràfiques, búsquedes a Internet, lectura de la prensa diària, etc. |
Atenció personalitzada |
Tutories i resolució de dubtes sobre el temari. |
Descripció |
Els alumnes podran demanar atenció personalitzada per solucionar tots els dubtes vinculats amb la introducció i adaptació als conceptes que es veuran posteriorment durant el curs, així com per la preparació dels diferents exercicis i proves finals. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Cada tema inclou la realització d'exercicis o estudis de casos amb l'objectiu d'il•lustrar i aprendre a aplicar els continguts explicats. Es considera aquí també la participació activa dels estudiants a classe durant la realització i posada en comú d'aquestes activitats. |
30% |
Presentacions / exposicions |
|
Durant l'assignatura es proposarà l´estudi i la realització d'una exposició d´un treball, que s'haurà de preparar en grup i presentar oralment. |
30% |
Proves objectives de tipus test |
|
Es realitzarà un examen final comprès per una prova tipus test que avaluarà l´assimilació dels continguts donats al temari. |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La 1ª convocatòria és avaluació continuada. Cap element de l'avaluació continuada és optatiu. Tots son obligatoris i per sumar amb la resta han de tenir una puntuació mínima de 4 sobre 10. Si alguna part no arriba a aquest mínim, l'assignatura quedarà suspesa a la 1ª convocatòria. La 2ª convocatòria consistirà en un examen final comprès de d´una prova tipus test que avaluarà l'assimilació dels continguts del temari. En la prova tipus test s'haurà de treure com a mínim un 4 sobre 10. Igualment, a l'examen final l'estudiant haurà d'entregar realitzades les pràctiques proposades a l'aula, per tal que se l'avaluï.
El professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat (art. 21 NAM Grau i art. 20 NAM Màster). Per tant, en les avaluacions no es podrà fer servir ni portàtils ni altres dispositius electrònics per evitar plagis. |
Bàsica |
Dolan, S.L.; Valle, R.; Jackson, S.E. y Schuler, R.S. , La Gestión de los Recursos Humanos: Cómo atraer, retener y desarrollar con éxito el capital humano en tiempos de transformación , Tercera, McGraw Hill: Madrid
Gómez-Mejía, L.R.; Balkin, D.B. y Cardy, L.R. , Gestión de Recursos Humanos , Quinta, Pearson Prentice Hall: Madrid
Valverde, M. , Introducció a la Gestió de Recursos Humans, , Barcelona: Ediuoc
Werther, W.B. y Davis, K. , Administración de Recursos Humanos. El capital humano de las empresas , Sexta, McGraw Hill: Méjico
Pardo, M. y Luna, R., Recursos Humanos para Turismo , , Pearson Prentice Hall: Madrid
Isabel García Isa, Gestión de Recursos Humanos en Empresas Turísticas, Primera, Paraninfo
, Capital Humano, ,
, Dirigir Personas, , AEDIPE
|
|
Complementària |
Bohlander, G.; Sherman, A. y Snell, S. , Administración de recursos humanos, 12, Madrid: Thomson
De la Calle Durán, M.C. y Ortiz de Urbina Criado, M. , Fundamentos de recursos humanos, , Madrid: Pearson Educación
Delgado, M.I.; Gómez, L.; Romero, A.M. y Vázquez, E., Gestión de recursos humanos: Del análisis teórico a la solución práctica, , Madrid: Pearson Prentice Hall
García-Tenorio Ronda, J. y Sabater Sánchez, R , Fundamentos de dirección y gestión de recursos humanos, , Madrid: Thomson
, Harvard Deusto Business Review, ,
Leal Millán, A.; De Prado, A.A.; Rodríguez, L. y Román, M. , El factor humano en las relaciones laborales: Manual de dirección y gestión, , Madrid: Ediciones Pirámide
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
HABILITATS PROFESSIONALS I CIENTÍFIQUES/21204007 | GESTIÓ D'EMPRESES/21204003 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|