Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals. |
| A6 |
Adquirir els coneixements i destreses necessaris per diagnosticar i intervenir en els diferents contextos i camps d'aplicació de la Psicologia (educació, clínica i salut, treball i organitzacions i comunitari). |
| A7 |
Conèixer, seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció psicològica en els seus possibles àmbits d'aplicació. |
| A10 |
Analitzar i interpretar les dades qualitatives i quantitatives procedents de les investigacions, informes i treballs en Psicologia per poder definir problemes, dissenyar recerca elemental, executar-la i analitzar-la utilitzant les fonts documentals rellevants en Psicologia valorant les aportacions científiques al coneixement i la pràctica professional. |
| A11 |
Conèixer el marc legal que regula la pràctica professional i ajustar-se als principis ètics i al codi deontològic de la Psicologia. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2 |
Resoldre problemes complexos de forma efectiva en el camp de la Psicologia. |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i responsabilitat compartida. |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbit tècnic concrets. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel·ligència, aptituds,…), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
| | A6 |
Descriure i mesurar variables psicològiques (personalitat, intel•ligència, aptituds,...), processos cognitius, emocionals, psicobiològics i conductuals.
| | A7 |
Seleccionar i administrar les tècniques d'avaluació, diagnòstic i intervenció pròpies de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A10 |
Planificar i executar les intervencions adequades, avaluant i analitzant els resultats i l'eficència de les pròpies actuacions, en l'àmbit de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans.
| | A11 |
Diagnosticar i intervenir en el camp específic de la Psicologia del treball, les organitzacions i els recursos humans
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2 |
Elabora una estratègia realista per a resoldre el problema
| | B5 |
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
| | B6 |
Fa presentacions interessants i convincents
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema1.- Models de Recursos humans de direcció de les organitzacions |
|
Tema 2.- Competencies i habilitats directives dels gestors de recursos humans |
|
Tema 3.- Psicologia aplicada a la gestió dels equips directius de les organitzacions |
|
Tema 4.- Participació dels recursos humans i responsabilitat socialde l'empresa |
|
Tema 5.- Comportament étic en la gestió de recursos humans |
|
Tema 6.- Casos pràctics i activitats de simulació |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0 |
3 |
3 |
Sessió Magistral |
|
15 |
10 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
4 |
10 |
14 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
6 |
20 |
26 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
4 |
5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura a l'alumne, explicant els seus continguts, objectius, metodologia i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts teórics, posant èmfasi en les idees importants, amb exemples de situacions. L'exposició anirà recolzada amb presentacions informatitzades i altres mitjans tradicionals. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La formulació d'un cas o problema, amb el posterior analisi de la situació, i en algunes ocasions un debat.
Es una activitat autonoma en petit grup, on el resultat s'haurà de presentar per escrit al professor. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
Presentació d'un cas pràctic a l'aula.
També s'inclou en aquest apartat la visita a un centre per coneixer les estrategies de direcció i participació, amb el posterior analisi i informe per part de l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Recepció de l'estudiant per resoldre dubtes de l'assignatura. |
Descripció |
Recepció de l'estudiant per resoldre dubtes de l'assignatura. També haurà de ralitzar tutories amb el professor per a presentar el seu projecte.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució de casos pràctics. Els diferents casos s'hauran d'entregar en els terminis fixats pel professor, si això no es produeix la qualificació serà de No Apte. Aquest casos es podran entregar per superar la part pràctica en la segona convocatoria. |
Aquesta part tindrà un valor del 30% (3 punts) sobre la nota global de l'assignatura 100% (10 punts) Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima del 15% (1,5 punts) en cadascun dels casos pràctics. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
Presentació d'un cas pràctic a l'aula. També pot incloure l'analisi d'un cas real i un informe realitzat a partir d'una visita a una organització per coneixer estrategies de direcció i participació. |
Aquesta part tindrà un valor del 30% (3 punts) sobre la nota global de l'assignatura 100% (10 punts) Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima del 15% (1,5 punts) en cadascuna de les activitats.
Aquesta part s'ha de superar en la primera convocatoria. |
Proves de desenvolupament |
|
Control teòric, que consistira en una prova objectiva tipus test amb multiple resposta i descomptant els errors. |
Aquesta prova tindra un valor del 40% (4 punts) sobre la nota global de l'assignatura 100%(10 punts). Per superar aquesta part s'exigeix una qualificació minima del 20% (2 punts). |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà de la forma següent: -Els alumnes que no han superat les proves de desenvolupament hauran de realitzar un control teòric amb les mateixes condicions que les citades a Proves de Desenvolupament i amb els mateixos criteris d'avaluació. - Els alumnes que no han superat alguns dels exercicis de resolució de problemes, els podran repetir i entregar per superar aquesta part a la segona convocatòria. Cal remarcar que per superar aquesta part s'exigeix una qualificació mínima del 15% (1,5 punts) en cadascun dels casos pràctics. - Els alumnes han d'haver superat el Supòsits pràctics / estudi de casos en la primera convocatòria, ja que es tracta de presentar un cas pràctic a l'aula. D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluades. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiant/a. |
Bàsica |
Hay Group, Factbook Recursos Humanos, 2006, Aranzadi&Thompson
Perada,S i Berrocal,F., Técnicas de Gestión de Recursos Humanos por competencias, 2005, Centro de estudios Ramon Areces
Perada,S i Berrocal,F., Dirección y Gestión de Recursos Humanos por competencias, 2011, Centro de Estudios Ramon Areces
Valle, R.j., La gestión estrategica de Recursos Humanos, 2003, Prentice-Hall
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
PSICOLOGIA DELS GRUPS/11204115 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|