Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas |
|
Professionalitzador |
|
AP2 |
Planificar, desenvolupar i evaluar el procés d'ensenyament i aprenentatge potenciant processos educatius que facilitin l'adquisició de les competències pròpies dels respectius ensenyaments, atenent al nivell i formació prèvia dels estudiants, així com a l'orientació dels mateixos, tant de forma individual com en col·laboració amb el personal docent i els professonals del centre. |
|
AP3 |
Cercar, obtenir, processar i comunicar informació (oral, impresa, audiovisual, digital o multimèdia), transformar-la en coneixement i aplicar-la en els processos d'ensenyament i aprenentatge en les matèries pròpies de l'especialització cursada. |
|
AP5 |
Dissenyar i desenvolupar espais d'aprenentatge amb especial atenció a l'equitat, l'educació emocional i en valors, la igualtat dels drets i oportunitats entre homes i dones, la formació ciutadana i el respecte als drets humans que faciliten la vida en societat, la presa de decisions i la construcció d'un futur sostenible. |
|
AP6 |
Adquirir estratègies per estimular l'esforç de l'estudiant i promoure la seva capacitat per aprendre per ells mateixos i amb els altres, i desenvolupar habilitats de pensament i decisió que facilitin l'autonomia, la confiança i la iniciativa personal. |
|
AP10 |
Conèixer i analitzar les característiques històriques de la professió docent, la seva situació actual, les perspectives i la interrelació amb la realitat social de cada època. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales |
|
Professionalitzador |
|
BP3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu, a l'avantguarda del camp d'estudi. |
|
BP6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en un àmbit tècnic concret. |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares |
|
Professionalitzador |
|
CP3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
|
CP4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Objetivos |
Competencias |
Ser capaç d'avaluar la influència de la tecnologia a la societat |
AP6
|
BP3 BP6
|
|
Analitzar les diferències i la relació entre ciència, tècnica i tecnologia |
AP3 AP10
|
BP3 BP6
|
CP3
|
Argumentar la necessitat de l'ensenyament de Tecnologia a l'ESO i prendre conciència de les implicacions que els coneixement tecnològics poden tenir en el futur laboral de l'alumnat |
AP2
|
BP3
|
|
Conèixer les bases teòriques i pràctiques de l'ensenyament-aprenentatge de Tecnologia a secundària |
AP2 AP3 AP5 AP6
|
BP6
|
|
Analitzar l'impacte dels principals avenços tecnològics al llarg de la història de la humanitat |
AP3
|
BP3 BP6
|
CP3 CP4
|
tema |
Subtema |
Ciència, Tècnica i Tecnologia |
|
El valor educatiu de la tecnologia |
|
Metodologies, estratègies i recursos per a l'ensenyament-aprenentatge de la Tecnologia |
|
Idees, invents i descobriments
|
|
La influència de la tecnologia a la societat |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase |
Horas fuera de clase |
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
2 |
1 |
3 |
|
Sessió Magistral |
|
2 |
2 |
4 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
3 |
6 |
Presentacions / exposicions |
|
12 |
18 |
30 |
Treballs |
|
8 |
20 |
28 |
Debats |
|
2 |
1 |
3 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Presentació dels alumnes i professors.
Exposició d'objectius, continguts i metodologia de treball de l'assignatura.
Acordar els criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició de continguts de l'assignatura i de les indicacions necessàries per a realitzar els diversos treballs |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi, resolució i debat de les qüestions plantejades |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral per part dels alumnes dels treballs realitzats (algunes d'aquestes presentacions aniran acompanyades d'un treball escrit) |
Treballs |
Treballs per escrit que realitzarà l'alumne |
Debats |
Defensa de postures i/o criteris de forma individual o en grup |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes individuals |
|
Treballs |
Presentacions / exposicions |
|
descripción |
Els alumnes podran usar les hores de consulta del professor de l'assignatura o bé els mitjans electrònics que el professor proposi (correu electrònic, fòrum del Moodle etc) |
|
|
descripción |
Peso |
Presentacions / exposicions |
Exposicions/presentacionsl d'alguns dels treballs que es proposaran |
30% |
Treballs |
Treballs diversos que estaran relacionades amb el quefer professional del professorat de secundària.
Alguns dels treballs seran activitats que es faran durant les hores de classe.
Hi haurà treballs individuals i en grup |
60% |
Debats |
Participació a l'aula ordinària o virtual en els diferents temes de discussió que es proposin.
Grau d'atenció a les exposicions dels treballs dels companys. Aportacions fetes de forma presencial o virtual a les presentacions dels treballs dels companys. |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
D'acord amb la normativa vigent el professor podrà establir aquelles mesures que consideri oportunes per al bon desenvolupament de les activitats avaluatives. Les mesures podrien incloure limitacions pel que fa a l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves i seran d'obligat compliment per part de l'estudiantat. Alguns dels treballs pot ser que es facin conjuntament amb les assignatures:${1}i Aprenentatge i ensenyament de la tecnologia${1}i i ${1}iLa tecnologia a secundària${1}i En l'avaluació de tots els treballs escrits un 20% de la seva nota correspondrà a la qualitat de la redacció i un altre 10% a l'ús correcte de les regles ortogràfiques. Degut al caràcter eminentment pràctic d'aquesta assignatura no hi haurà segona convocatòria.${1}i ${1}i |
Bàsica |
David Cervera (coord.), Tecnología Complementos de formación disciplinar, , Editorial Graó
Aibar, E y M.A. Quintanilla, Cultura Tecnológica: Estudios sobre Ciencia, Tecnología y Sociedad., 2002, Horsori
|
|
Complementària |
, Ciencia, tecnología y educación : soluciones educativas en torno a la adquisición de una cultura científica y tecnológica : seminario organizado por las Fundaciones Iberdrola, Europea Sociedad y Educa, ,
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|