Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A4 |
Analitzar i interpretar els diferents llenguatges, procediments i tècniques artístiques: arquitectura, urbanisme, pintura, escultura, iconografia, fotografia, cinema, música, etc. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1 |
Aprendre a aprendre |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A4 |
Aplica el coneixement interdisciplinari dels diferents llenguatges artístics a la interpretació i l’anàlisi de l’obra d’art.
Reconeix a través dels mecanismes lingüístics i semiològics que ens proporciona l’obra d’art, els elements temporals (diacronia i sincronia) i culturals que conté.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
| | B5 |
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B6 |
El llenguatge no verbal es apropiat al discurs verbal
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
Tema |
Subtema |
Arte y lenguaje I: definiciones |
Arte, artista, lenguajes artísticos, realismo, imitación, abstracción |
Arte y lenguaje II: la semiótica y
las artes visuales
|
Introducción a algunos conceptos básicos de semiótica de las artes |
Herramienta crítica 1 |
El estilo
|
Herramienta crítica 2 |
La iconografía
|
Herramienta crítica 3 |
Contexto y sociedad: el artista el promotor y el publico
|
Herramienta crítica 4 |
Cronología y periodización |
Lenguaje pictórico |
análisis de obras |
Lenguaje escultórico |
análisis de obras |
Lenguaje arquitectónico |
análisis de obras |
Lenguaje musical |
|
Lenguaje fotográfico |
|
Lenguaje cinematográfico |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
3 |
9 |
12 |
Sessió Magistral |
|
20 |
40 |
60 |
Debats |
|
10 |
10 |
20 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
14 |
28 |
42 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
20 |
26 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels aspectes bàsics de l'assignatura. Plantejament de les classes i tipus d'avaluació |
Sessió Magistral |
Sessions de classe on es realitza la presentació dels diferents temes de l’assignatura
|
Debats |
clase de 1 hora donde se debatirán en forma de seminario activo los temas tratados durante las clases magistrales |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Participación en los seminarios organizados en el marco del proyecto de innovación docente E-learning art history y de Fem Recerca 2013 |
Atenció personalitzada |
Los alumnos que lo crean necesario pueden pedir atención personalizada para aclarar dudas, prufundizar temas, debatir conceptos tratados en clase. |
Descripció |
Los alumnos que lo crean necesario pueden pedir atención personalizada para aclarar dudas, prufundizar temas, debatir conceptos tratados en clase. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Debats |
|
|
10% |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
|
25% |
Proves de desenvolupament |
|
|
65% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
ESTEBAN LORENTE, J. F. Introducción general al arte: arquitectura, escultura, pintura, artes decorativas. Madrid:Istmo, 1980 Introducción a la historia del arte: fundamentos teóricos y lenguajes artísticos. Barcelona: Barcanova, 1991 PÄCHT O., Historia del arte y metodología. Madrid : Alianza, 1986 FERNIE E. (ed.), Art history and its methods : a critical anthology, Londres : Phaidon, 1995 |
Complementària |
|
A lo largo del curso se proporcionará al alumnos bibliografía especifica para participar en los debates y seminarios |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|