Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història general i la història pròpia del territori. |
| A2 |
Conèixer, analitzar i interpretar l’estructura diacrònica de la Història i un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
| A7 |
Conèixer, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
| A11 |
Interpretar la història com a disciplina en construcció. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A2 |
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
Coneix l'estructura diacrònica de la història.
Coneix els principals fets que caracteritzen la contemporaneïtat, els conflictes mundials i les dinàmiques de les relacions entre els estats, així com els seus interessos geopolítics al llarg del segle XX.
Coneix les relacions polítiques del segle XX.
Sap seguir els recorreguts diacrònics dels principals elements que donen identitat a una època.
| | A7 |
Analitza les fonts i els estudis històrics a partir de la historiografia.
Identifica les principals tendències historiogràfiques i n’analitza críticament el seu desenvolupament.
Coneix i utilitza correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques.
| | A11 |
Demostra que posseeix un coneixement bàsic de les metodologies, les teories, les tècniques i els instruments d'investigació.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
tema |
Subtema |
1. La Història, el món contemporani i la Primera Revolució Industrial |
|
2. De la Revolució francesa a la Restauració (1789-1848) |
|
3. L'Europa dels nacionalismes (1848-1870) |
|
4. El moviment obrer fins a l'any 1914 |
|
5. La Segona Revolució Industrial i l'expansió imperialista (1870-1914) |
|
6. La Primera Guerra Mundial i la Revolució russa (1914-1918) |
|
7. El Període d'Entreguerres (1918-1939) |
|
8. La Segona Guerra Mundial (1939-1945) |
|
9. El món de després de la Segona Guerra Mundial (1945-1991) i els inicis del món actual (1991-2000) |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
52 |
60 |
112 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
6 |
30 |
36 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Es faran unes quantes reflexions, de caràcter general, que permetran assoliri millor els continguts de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
El professor explicarà el temari, tot deixant que l'alumne faci les preguntes i reflexions que consideri adients. |
Atenció personalitzada |
El professor atendrà, a nivell personal amb l'alumne, qüestions que no li hagin quedat prou clares. |
descripción |
Els alumnes seran rebuts pel professor, al despatx 4.19, a les hores de visita. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Es faran dos exàmens: un de parcial i un de final.
Cada examen tindrà l'estructura següent:
- 75% avaluació dels continguts de l'assignatura, mitjançant 3 apartats teòrics
- 25% avaluació de les pràctiques realitzades, mitjançant un exercici pràctic (a partir d'un o dos textos històrics treballats a classe).
|
50% parcial
50% final |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
En el cas que en 1a convocatòria no se segueixi l'avaluació continuada (no s'hagi presentat a l'Examen Parcial) o es suspengui l'Examen Parcial, l'alumne farà un únic Examen Final amb un valor del 100%. En segona convocatòria es farà un Examen de Recuperació per als alumnes suspesos. La segona convocatòria és una prova total de l'assignatura, amb un valor del 100%. Està adreçada als estudiants que no han superat la 1a convocatòria o no s'hi hagin presentat. |
Bàsica |
, , ,
|
• BARRACLOUGH, Geoffrey: Introducción a la Historia Contemporánea. Ed. Gredos; Madrid, 1965.
• BLANNING, T.C.W.: El siglo XIX. Europa, 1789-1914. Ed. Crítica; Barcelona, 2002.
• DUGAST, Jacques: La vida cultural en Europa entre los siglos XIX y XX. Ed. Paidos; Barcelona, 2003.
• HOBSBAWM, Eric J.: Historia del siglo XX. Ed. Crítica; Barcelona, 2001.
• MOSSE, George L.: La cultura europea del siglo XX. Ed. Ariel; Barcelona, 1997.
• RENOUVIN, Pierre: Historia de las Relaciones Internacionales, siglos XIX y XX. Ed. Aguilar (Madrid, 1964) i Ed. Akal (Madrid, 1982).
|
Complementària |
|
La bibliografia específica es facilitarà a mesura que es vagi desenvolupant el temari. |
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|