Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A1 |
Conèixer, analitzar i interpretar la història general i la història pròpia del territori. |
| A2 |
Conèixer, analitzar i interpretar l’estructura diacrònica de la Història i un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
| A3 |
Analitzar i interpretar el registre arqueològic. |
| A7 |
Conèixer, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B4 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat i iniciativa |
| B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida |
| B6 |
Comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera clara i efectiva en públic o en àmbits tècnics concrets |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A1 |
Coneix els conceptes principals i les dinàmiques de la història general o universal.
| | A2 |
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
Coneix l'estructura diacrònica de la història.
Coneix la història evolutiva humana.
| | A3 |
Introdueix els rudiments metodològics per utilitzar altres fonts no escrites com les arqueològiques i altres.
| | A7 |
Sap posicionar-se en els debats i exposar els seus arguments amb claredat i rigor, relacionant els temes tractats amb l'actualitat.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B4 |
Pren decisions encertades mostrant seguretat i coherència i d’acord amb una sistemàtica
| | B5 |
Contribueix a l'establiment i l'aplicació dels procesos de treball de l'equip
| | B6 |
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C1 |
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
tema |
Subtema |
1. Introducció |
|
2. Els grups de caçadors-recol·lectors arcaics |
|
3. El comportament dels grups humans arcaics |
|
4. Els grups caçadors-recol·lectors d’humans anatòmicament moderns |
|
5. L’Homo sapiens explora nous territoris |
|
6. Els darrers caçadors-recol·lectors: un model econòmic en crisi. |
|
7. Els primers agricultors i ramaders: l'inici de l'economia productiva: |
|
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
5 |
0 |
5 |
Sessió Magistral |
|
30 |
0 |
30 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
10 |
15 |
25 |
Treballs |
|
10 |
30 |
40 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
10 |
11 |
Treballs |
|
1 |
10 |
11 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
25 |
26 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura i planificació de les activitats pràctiques |
Sessió Magistral |
Sessions magistrals d'acord amb els continguts de l'assignatura |
Pràctiques de camp/sortides |
Visita a l'IPHES i treball experimental sobre fabricació d'eines prehistòriques i el seu ús |
Treballs |
Assaig |
Presentacions / exposicions |
Presentació oral del treball de recerca |
Treballs |
Treball de recerca |
Atenció personalitzada |
Parlar amb els alumnes quan tenen dubtes. Seguiment dels treballs de recerca |
descripción |
Es faran sessions individuals i amb els grups de treball per tal de fer el seguiment del treball en equip. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Pràctiques de camp/sortides |
|
Pràctiques sobre les diferents disciplines que s'utilitzen en prehistòria desenvolupades a l'IPHES |
10% |
Treballs |
|
Treball de recerca |
25% |
Presentacions / exposicions |
|
presentació oral del treball de recerca |
5% |
Treballs |
|
Assaig |
20% |
Proves de desenvolupament |
|
Examen dels continguts |
40% |
Otros |
|
|
|
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
Per l'avaluació de la segona convocatòria es realitzarà un examen dels continguts de l'assignatura aquest examen té un valor del 100% de la nota. |
Bàsica |
Carbonell, E., Hominidos: Las primeras ocupaciones de los continentes, , Ed Ariel. Barcelona
Agustí, J.; Lordkipanidze, D, Del Turkana al Caúcaso., 2005, RBA. Barcelona
Fullola, J.M. Nadal, J., Prehistoria., , Universitat Oberta de Catalunya. Barcelona
Barandiarán, I; Martí, B.; del Rincón, M.A. Maya, J.L. , Prehistoria de la Península Ibérica, 2006, Ariel Barcelona
Delson et al., Encyclopedia of Human Evolution and Prehistory., 1996, Ed. Garland. New York
Eiroa, J.J, Prehistoria del Mundo, 2010, Sello Editorial. Madrid.
de la Torre, I., La arqueología de los origenes humanos en áfrica, 2009, Akal. Barcelona.
Rice, Patricia C., Moloney, N, Biological anthropology and prehistory : exploring our human ancestry , 2008, Boston : Pearson/Allyn and Bacon
García-Diez, M., Zapata, L., Métodos y Técnicas de análisis y estudio en arqueología prehistórica, 2013, Universidad del pais vasco. Bilbao
Rojo, M., Garrido, R., García-Martínez de Lagrán, I, El Neolítico en la Península Ibérica y su contexto europeo. Madrid: ed. Cátedra. , 2012, Cátedra, Madrid
Bosch, J. , Santacana, J. , Blat, metalls i cabdills: Catalunya del neolític a la iberització., 2009, Rafael Dalmau, Barcelona
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|