Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2 |
Conèixer, analitzar i interpretar l’estructura diacrònica de la Història i un o més períodes específics del passat de la humanitat. |
| A6 |
Usar, ordenar i interpretar les fonts històriques. |
| A7 |
Conèixer, comprendre i saber usar les fonts historiogràfiques. |
| A10 |
Aplicar la didàctica de la Història. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5 |
Treballar en equip de forma cooperativa i amb responsabilitat compartida |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2 |
Coneix i analitza les diverses etapes històriques des de la prehistòria fins a la contemporaneïtat.
| | A6 |
Aplica els mètodes històrics al tractament de les fonts i a l’anàlisi del coneixement històric.
| | A7 |
Analitza les fonts i els estudis històrics a partir de la historiografia.
Coneix i utilitza correctament qualsevol tipus de fonts històriques o informacions bibliogràfiques i electròniques.
Realitza i gestiona informes, memòries, projectes i monografies sobre temes concrets.
| | A10 |
Realitza projectes relacionats amb el coneixement històric.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5 |
Contribueix a l'establiment i l'aplicació dels procesos de treball de l'equip
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C2 |
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
|
Tema |
Subtema |
1. Que és l’Arxivística?. Els sistemes arxivístics. La descripció. |
1.1. Principi de procedència
1.2. Fons, sèries, seccions…
1.3. Que és una guia?
1.4. Que és un inventari i quadre de classificació?
1.5.Catàlegs i fitxes
|
2. La web 2.0. i l'arxivística |
2.1. Arxius on line
2.2. Digital Humanities
2.3. Història i tecnologia digital
2.4. Fonts per Humanitats
2.5. Mega-dades, Big-data. |
3. Memòria i arxius |
3.1. Topografia de la memòria
3.2. Cas concret: l'Stasi
3.3. Arbres genealògics
3.4. Capsa de sabates |
4. Arxius i poder |
4.1. La destrucció documental
4.2. La manipulació: els grups silenciats
4.3. El poder dels documents
4.4. La gestió del poder |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
51 |
77 |
128 |
Debats |
|
2 |
0 |
2 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
9 |
12 |
|
Proves mixtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
definició de conceptes bàsics |
Sessió Magistral |
Introduir a l'alumne a mon de l'Arxivística atensant el llenguatge propi de l'Arxivística, arxius i documentació |
Debats |
realitzats a l'aula i a les visites d'arxiu |
Atenció personalitzada |
Atenció personalitzada sobre treballs o dubtes que puguin presentar els diversos temes que conformen l'assignatura. |
Descripció |
Atenció personalitzada sobre treballs o dubtes que puguin presentar els diversos temes que conformen l'assignatura. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves mixtes |
|
L’avaluació continuada es basa en quatre pràctiques escrites que representen el 20 % de la nota final de l’assignatura cadascuna, més un 20 % que té en consideració l’interès, la participació a classe i l’assistència (qui no tingui 80 % d'assistència, entre les visites d'arxiu i l'assistència a classe, no podrà optar a l’avaluació continuada). |
100%
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
la segona convocatòria correspon a l'avaluació única. L'avaluació única consistirà en les quatre pràctiques més un assaig de reflexió global de l'assignatura La sol·licitud s'ha de fer per escrit a la professora mitjançant un missatge lliurat a través del moodle, dins del termini fixat. 100% |
Bàsica |
|
CASANOVA, Eugenio.; Archivística, Bottega d’Erasmo, Torino, 1966. CRUZ MUNDET, José Ramón.; Manual de archivística, Fundación Germán Sánchez Ruipérez, Eurocolor, Madrid, 2005 (6ª ed.). HEREDIA HERRERA, Antonia.; ¿Qué es un archivo? , Ediciones Trea, Gijón, 2007 HEREDIA HERRERA, Antonia.; Archivística general. Teoría y práctica ,
Publicaciones de la Exma. Diputación Provincial de Sevilla, Sevilla,
1993 (6ª ed.). |
Complementària |
|
COOK, M.: Directrices para la preparación de programas de estudios sobre la gestión de documentos y la administración de archivos modernos: un estudio RAMP, UNESCO, París, 1982. DUCHEIN, Michel: Tri, sélection, échantillonnage: À propos de deux manuels et d’une circulaire, “La gazette des archives” 120(1983), p.41-50. GALLEGO, Olga: Manual de archivos familiares, ANABAD, Madrid, 1993 GARCIA RODRIGUEZ, Antonio.- Diplomàtica del documento administrativo actual. Tradición e innovación. Carmona, S&C ediciones, 2001 269 pp
GONZÁLEZ GARCÍA, Pedro: “La normalización en la descripción de archivos: un movimiento internacional”, a Primeras Jornadas sobre Metodología para la identificación y valoración de fondos documentales de las Administraci ones Públicas, Madrid, 20-22 marzo 1991, Dirección General de Archivos Estatales, Madrid, 1992, p.21-36. HEREDIA HERRERA, Antonia: “Clasificación y ordenación”, a Archivística. Estudios básicos, Diputación de Sevilla, 1983 (2), p.41-52, HEREDIA HERRERA, Antonia: “La normalización como punto de partida en la archivística”, a Primeras Jornadas sobre Metodología para la identificación y valoración de fondos documentales de las Administraciones Públicas, Madrid, 20-22 marzo 1991, Dirección General de Archivos Estatales, Madrid, 1992, p.43-50. HEREDIA HERRERA, Antonia: “Los instrumentos de descripción”, a Archivística. Estudios básicos, Diputación de Sevilla, 1983 (2), p.81-95. HEREDIA HERRERA, Antonia: La Norma ISAD(G) y su terminología. Análisisi, estudio y alternativas, Dirección General de Archivos Estatales, Madrid, 1995 |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|