Tipo A
|
Código |
Competencias Específicas | | A2 |
Aplicar la metodologia científica en història de l’art: estats de la qüestió, anàlisis integrals de l’obra d’art, replantejament de problemes, cerca d’informació inèdita, plantejament d’hipòtesis, processos crítics de síntesi, formulació ordenada de conclusions. |
| A7 |
Conèixer i comprendre els referents filosòfics implicats en l’acció històrica. |
Tipo B
|
Código |
Competencias Transversales | | B3 |
Aplicar el pensament crític, lògic i creatiu, demostrant capacitat d’innovació |
Tipo C
|
Código |
Competencias Nucleares | | C3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipo A
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| A2 |
Reeix en l’ús d’eines i recursos bàsics per aplicar-los a la investigació històrica.
| | A7 |
Aplica i assimila una visió global sobre la Història de les idees estètiques, des d’una perspectiva multicultura.
Assoleix la terminologia i els coneixements necessaris per analitzar i interpretar els diferents corrents estètics que han configurat la Història del Pensament, i la seva evolució en relació a l’entorn cultural i social.
|
Tipo B
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| B3 |
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipo C
|
Código |
Resultados de aprendizaje |
| C3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
|
tema |
Subtema |
TEMA 1. L'ESTÈTICA ANTIGA GREGA. |
1.1. Plató.
1.2. Aristòtil. |
TEMA 2. L'ESTÈTICA MODERNA. |
2.1. Kant.
2.2. Hegel. |
TEMA 3. L'ESTÈTICA CONTEMPORÀNIA. |
3.1. Pensament crític i estètica: Benjamin i Adorno.
3.2. Estètica i Hermenèutica: Gadamer. |
Metodologías :: Pruebas |
|
Competencias |
(*) Horas en clase
|
Horas fuera de clase
|
(**) Horas totales |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
43 |
73 |
116 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
15 |
28 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
1 |
1 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el caso de docencia no presencial, serán las horas de trabajo con soporte virtual del profesor. (**) Los datos que aparecen en la tabla de planificación son de carácter orientativo, considerando la heterogeneidad de los alumnos |
Metodologías
|
descripción |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte amb els alumnes i presentació de l'assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura.
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Comentaris dels textos del dossier de pràctiques.
|
Atenció personalitzada |
Entrevista amb l'estudiant. |
descripción |
Tipologia entrevista: Conversa individual o en petit grup per resoldre possibles dubtes o aclarir algun aspecte de l'assignatura. |
Metodologías |
Competencias
|
descripción |
Peso |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Prova que inclou: comentari d'un text breu, preguntes de resposta sintètica i desenvolupament d'un tema. |
80% |
Proves pràctiques |
|
Presentació a l'aula dels comentaris dels textos del dossier (oral i/o escrit). |
10% |
Otros |
|
Presentació per escrit del comentaris de text que s'indiquin |
10% |
|
Otros comentarios y segunda convocatoria |
La prova de desenvolupament té un pes del 80 % sobre la nota, però cal aprovar-la per a poder fer mitja amb les altres activitats. En la segona convocatòria, en cas de no haver fet el seguiment del curs, a més de la prova de desenvolupament, s'hauran de presentar per escrit tots els comentaris de text. |
Bàsica |
BOSANQUET, B. , Història de l’estètica (2 vol.). , Edicions 62/Diputació de Barcelona, Barcelona, 1986
BOZAL, V. , Historia de las ideas estéticas y de las teorías artísticas contemporáneas. (2 vol.) , Ed. Visor. , Madrid, 2000.
TATARKIEWICZ, W. , Historia de la estética (3 vol.)., Akal., Madrid, 2000.
VALVERDE, J.M. , Breve historia y antología de la estética.., Ariel, Barcelona, 1987.
, , ,
GIVONE, S. , Historia de la estética. , Tecnos. , Madrid, 1999.
|
Per a cada tema del programa, es lliurarà a l'estudiant una bibliografia específica. |
Complementària |
|
|
Asignaturas que se recomienda haber cursado previamente |
FILOSOFIA MODERNA I CONTEMPORÀNIA/12214012 | TEORIA DE L'ART/12214112 |
|
(*)La Guía docente es el documento donde se visualiza la propuesta académica de la URV. Este documento es público y no es modificable, excepto en casos excepcionales revisados por el órgano competente o debidamente revisado de acuerdo la normativa vigente. |
|